
[Marketing Report Cannes 2024] Rien van Beemen (Mediahuis): Lokale bestedingen zijn cruciaal
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.
We spreken Rien van Beemen, CEO van Mediahuis, over het belang van lokale bestedingen door adverteerders en mediabureaus en de maatschappelijke impact daarvan.
Rien van Beemen: "Er ligt een bepaalde verantwoordelijkheid bij adverteerders en mediabureaus om meer lokaal te besteden. Iedereen weet altijd Google en Facebook te vinden, en begrijpelijk, want je kunt heel goed targeten op Google en Facebook. Maar wij doen journalistiek. En dat doen Google en Facebook niet. We zien dat 80% van iedere additionele advertentie-euro naar Google en Facebook gaat, en dat vind ik een probleem. Dat is een gezamenlijk probleem. Niet alleen een probleem van de media, maar een maatschappelijk probleem."
Luister het interview hier:
OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!
De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.
Lees ook:
Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink
RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes
Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
Marketing Report en New Business Radio live vanuit Cannes
Gepubliceerd door: Daan Dekkers