[Marketing Report Cannes 2024] Rien van Beemen (Mediahuis): Lokale bestedingen zijn cruciaal

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Rien van Beemen, CEO van Mediahuis, over het belang van lokale bestedingen door adverteerders en mediabureaus en de maatschappelijke impact daarvan.

Rien van Beemen: "Er ligt een bepaalde verantwoordelijkheid bij adverteerders en mediabureaus om meer lokaal te besteden. Iedereen weet altijd Google en Facebook te vinden, en begrijpelijk, want je kunt heel goed targeten op Google en Facebook. Maar wij doen journalistiek. En dat doen Google en Facebook niet. We zien dat 80% van iedere additionele advertentie-euro naar Google en Facebook gaat, en dat vind ik een probleem. Dat is een gezamenlijk probleem. Niet alleen een probleem van de media, maar een maatschappelijk probleem."

Luister het interview hier:

www.mediahuis.nl

OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!

De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Lees ook:

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.

Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst

02-07-2025 | 09:44:02
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie

02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.