Mark Schoones en Slaven Mandic lanceren Twenty Two

Full service bureau Twenty Two betreedt deze week de markt. Twenty Two helpt werkgevers op het vlak van employer branding, recruitment marketing en job advertising. Het bureau is onderdeel van het ecosysteem van The Works, de organisatie achter onder andere YoungCapital.

Slaven Mandic is als mede-oprichter betrokken bij Twenty Two. Mandic heeft met onder andere Jobbird.com en Jobster al meerdere bedrijven in de arbeidscommunicatie onder zijn hoede.

Slaven Mandic: “De arbeidsmarkt verandert en de vragen van werkgevers veranderen mee. Nu de arbeidsmarkt krimpt, en kandidaten steeds vaker ruime keuze hebben, speelt het werkgeversmerk een steeds bepalendere rol. Het goed positioneren, vormgeven en vermarkten van dat werkgeversmerk; dat gaat het verschil maken.”

Full service burau

De directie van Twenty Two wordt gevormd door Nathan Kroes en Mark Schoones. Kroes was eerder commercieel verantwoordelijk voor de jobboards portfolio van The Works, waaronder Jobbird.com, Uitzendbureau.nl en StudentJob. Bij Twenty Two is hij verantwoordelijk voor het klantportfolio. Twenty Two positioneert zich als full service.

Nathan Kroes: “We helpen merken met de volledige keten; van employer branding tot het schrijven en verspreiden van vacatures en het bouwen van WerkenBij-platformen. Allemaal bouwend op onze kennis van de arbeidsmarkt.” Kroes vervolgt: “Ik heb jarenlang van dichtbij gezien waar het mis gaat bij werkgevers. Van gebrekkige vacatures tot ineffectieve distributie van campagnes; het kan en moet allemaal zoveel beter. Maar dat zie je alleen als je alle stationnetjes, van recruitment tot onboarding, goed kent.”

Strategie en creatie

Mark Schoones is binnen Twenty Two verantwoordelijk voor strategie en creatie. Voor Schoones is het de eerste stap na het leiden van zijn vorige bureau MIX.

Mark Schoones: “Na de verkoop van MIX, ben ik vrij clichématig op zoek gegaan naar wat ik écht belangrijk vind in m’n werk. Na veel gemijmer kwam ik tot ‘Mensen’. En na één gesprek met Slaven en Nathan wist ik; dit is wat ik moet gaan doen.” Schoones vervolgt: “Iedereen zoekt goede mensen maar het vinden van die mensen is een specialisme op zich. Dat had ik hier snel genoeg door.” Hij benadrukt de bijzondere concurrentiepositie die zijn nieuwe bureau heeft. “Doordat we hier zo dicht op al die mooie mensenmerken zitten, van jobboards tot recruitment, overzien we de arbeidsmarkt in de meest brede zin van het woord. De hoeveelheid kennis en data die we kunnen verwerken in marketingstrategieën is uniek. Werkgevers vanuit die kennis helpen met hun marketinguitdagingen, is gewoon heel tof en waardevol.”

Twenty Two is vanaf deze week officieel operationeel en vestigt zich in het hoofdkantoor van The Works in Hoofddorp.

www.twenty-two.works

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands

04-09-2025 | 23:00:00
Tijdens haar periode bij Hearst maakte Krouwel ingrijpende veranderingen mee in het medialandschap

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.

Stefan Bliekendaal Global Director Research & Excellence DVJ Insights

04-09-2025 | 10:37:00
Met deze benoeming wil het bureau zijn internationale onderzoekspositie verder versterken.

Brandmerck & Okkinga Communicatie versterkt leiderschapsteam

03-09-2025 | 09:37:46
Brandmerck & Okkinga Communicatie versterking in de directie met de toetreding van Timo Weda.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.