Mark Schoones en Slaven Mandic lanceren Twenty Two

Full service bureau Twenty Two betreedt deze week de markt. Twenty Two helpt werkgevers op het vlak van employer branding, recruitment marketing en job advertising. Het bureau is onderdeel van het ecosysteem van The Works, de organisatie achter onder andere YoungCapital.

Slaven Mandic is als mede-oprichter betrokken bij Twenty Two. Mandic heeft met onder andere Jobbird.com en Jobster al meerdere bedrijven in de arbeidscommunicatie onder zijn hoede.

Slaven Mandic: “De arbeidsmarkt verandert en de vragen van werkgevers veranderen mee. Nu de arbeidsmarkt krimpt, en kandidaten steeds vaker ruime keuze hebben, speelt het werkgeversmerk een steeds bepalendere rol. Het goed positioneren, vormgeven en vermarkten van dat werkgeversmerk; dat gaat het verschil maken.”

Full service burau

De directie van Twenty Two wordt gevormd door Nathan Kroes en Mark Schoones. Kroes was eerder commercieel verantwoordelijk voor de jobboards portfolio van The Works, waaronder Jobbird.com, Uitzendbureau.nl en StudentJob. Bij Twenty Two is hij verantwoordelijk voor het klantportfolio. Twenty Two positioneert zich als full service.

Nathan Kroes: “We helpen merken met de volledige keten; van employer branding tot het schrijven en verspreiden van vacatures en het bouwen van WerkenBij-platformen. Allemaal bouwend op onze kennis van de arbeidsmarkt.” Kroes vervolgt: “Ik heb jarenlang van dichtbij gezien waar het mis gaat bij werkgevers. Van gebrekkige vacatures tot ineffectieve distributie van campagnes; het kan en moet allemaal zoveel beter. Maar dat zie je alleen als je alle stationnetjes, van recruitment tot onboarding, goed kent.”

Strategie en creatie

Mark Schoones is binnen Twenty Two verantwoordelijk voor strategie en creatie. Voor Schoones is het de eerste stap na het leiden van zijn vorige bureau MIX.

Mark Schoones: “Na de verkoop van MIX, ben ik vrij clichématig op zoek gegaan naar wat ik écht belangrijk vind in m’n werk. Na veel gemijmer kwam ik tot ‘Mensen’. En na één gesprek met Slaven en Nathan wist ik; dit is wat ik moet gaan doen.” Schoones vervolgt: “Iedereen zoekt goede mensen maar het vinden van die mensen is een specialisme op zich. Dat had ik hier snel genoeg door.” Hij benadrukt de bijzondere concurrentiepositie die zijn nieuwe bureau heeft. “Doordat we hier zo dicht op al die mooie mensenmerken zitten, van jobboards tot recruitment, overzien we de arbeidsmarkt in de meest brede zin van het woord. De hoeveelheid kennis en data die we kunnen verwerken in marketingstrategieën is uniek. Werkgevers vanuit die kennis helpen met hun marketinguitdagingen, is gewoon heel tof en waardevol.”

Twenty Two is vanaf deze week officieel operationeel en vestigt zich in het hoofdkantoor van The Works in Hoofddorp.

www.twenty-two.works

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

De voordelen van het uitbesteden van een MTO

24-12-2025 | 10:15:00
Maar hoe weet je eigenlijk of jouw medewerkers ook écht tevreden zijn? Daarvoor is een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) ideaal

Daniëlle Boskemper versterkt klantorganisatie van Persuade

24-12-2025 | 10:03:00
Persuade breidt het team uit met Daniëlle Boskemper. Zij treedt in dienst als Client Services Director en Head of Account.

UNLIKE scherpt propositie aan en breidt managementteam uit

24-12-2025 | 09:59:00
UNLIKE kondigt een strategische koerswijziging aan. Het bureau ontwikkelt zich van social bureau naar strategische merk- en contentpartner

Marc Dik verlaat Mediawan Skyhigh

22-12-2025 | 14:23:00
Mede-oprichter Marc Dik verlaat per 1 januari 2026 het productiebedrijf Mediawan Skyhigh

Mark van Dijk verlaat dentsu

22-12-2025 | 13:02:00
Mark van Dijk verlaat per 31 januari 2026 na ruim 7 jaar het mediaconglomeraat dentsu


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.