Marc van Hamelen: Creativiteit slaat aan bij OOH

[Interview] Director Business Development Ocean Outdoor over campagnes met impact

Op het dek van het Ocean-schip tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Marc van Hamelen, Director Business Development bij Ocean Outdoor Netherlands.

Binnen Ocean richt Van Hamelen zich op alle niet-standaard campagnes en producten via de units Ocean Labs en Ocean Studio. “Dat is eigenlijk mijn winkel binnen de winkel. Ocean Labs is verantwoordelijk voor de creatieve campagnes, Ocean Studio voor het design. Het zijn de plekken waar we echt buiten de gebaande paden treden.”

De afgelopen twee jaar heeft hij aan de opbouw van deze creatieve tak gewerkt. “Dat was een compleet nieuw onderdeel binnen een traditioneel media saleshuis. Andere processen, andere mensen, een andere manier van denken. Inmiddels valt alles op z’n plek. Het team staat, campagnes lopen en klanten weten ons goed te vinden, vaak zelfs opnieuw.”

Van idee naar uitvoering

Marc van Hamelen is vooral trots op projecten die vanaf nul worden opgebouwd. “Als we iets samen met een adverteerder bedenken en het dan live zien gaan én het werkt, dat is het mooist. Een recente campagne voor Netflix in Westfield Mall (Leidschendam) was daar een goed voorbeeld van. Alles zat erin: media, activatie, beleving.”

Ook over een aanstaande interactieve campagne voor Samsung is Van Hamelen enthousiast, al houdt hij de details nog even geheim. “Die gaat volgende week live. Daar kijk ik erg naar uit.”

OOH en creativiteit als winnende combinatie

Volgens Van Hamelen is de timing voor creatieve out of home-campagnes gunstig. “Out of home doet het momenteel goed, vooral digitaal. Er is veel vraag naar creatieve invulling, zowel vanuit bureaus als adverteerders. Dat levert mooie samenwerkingen op, met vertrouwen om dingen écht anders aan te pakken.”

Kijk deze video hier

www.oceanoutdoor.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Wereldhave kiest Ocean Outdoor voor digitale schermen

26-09-2025 | 12:12:22
Wereldhave heeft Ocean Outdoor Nederland geselecteerd als exclusieve partner voor de exploitatie van meer dan 150 digitale schermen in 11 winkelcentra.

Marc van Hamelen: Aandacht en emotie in de publieke ruimte

21-09-2025 | 07:00:00
Vraag een marketeer wat op dit moment de grootste uitdaging is, en de kans is groot dat het antwoord aandacht luidt.

Kees Wilbrink: DOOH is het inhaakmedium van de toekomst

12-09-2025 | 08:40:00
Marketing Report houdt een serie interviews met bepalende spelers in de Outdoor Advertising Industrie.

Xavier Tilman: Crossmediaal plannen mét OOH is gamechanger

22-08-2025 | 10:05:00
Tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Xavier Tilman, CEO van Ocean Outdoor Netherlands.

Kees Wilbrink: Interactiviteit is sleutel tot effectieve OOH

22-08-2025 | 09:09:00
Op het dek van een indrukwekkend schip tijdens SAIL spreekt David de Jong met Kees Wilbrink, Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Netherlands.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.