Lufthansa en Serviceplan inspireren om reisdromen waar te maken met campagne

Met de lancering van het ‘Yes’-communicatieplatform in januari 2024 plaatst Lufthansa de persoonlijke ervaringen van hun gasten centraal in de merkboodschap.

Deze aanpak wordt doorgetrokken in de nieuwe crossmediale campagne, gecreëerd en uitgevoerd door lead agency Serviceplan. Met de campagneregel Elke reis is een nieuw begin. Alles wat je nodig hebt, is een Yes, nodigt de luchtvaartmaatschappij je uit om Ja te zeggen tegen de droomreis die je altijd al wilde maken en deze nu waar te maken met Lufthansa.

Campagnefilm

In de campagnefilm wordt de hoofdpersoon op magische wijze vanuit haar dagelijkse leven naar haar droombestemmingen getransporteerd terwijl ze deze intoetst in de vluchtzoeker op de Lufthansa-app. We vergezellen haar op een haar reis en ontdekken onderweg lokale ervaringen. We zien haar in een dumpling-winkel in Shanghai, zwemmen in het turquoise water bij Rio de Janeiro, een sandwich pakken bij een New Yorkse deli, de bruisende straten van Mumbai verkennen, dansen op een bruiloftsfeest in Rome en verwonderd staan in de woestijn van Zuid-Afrika. Geïnspireerd door magisch realisme heeft de bekroonde regisseur Niclas Larsson (geproduceerd door Iconoclast) een reis gecreëerd die realiteit en droom vermengd.

De campagnefilms en key visuals worden getoond via alle mediakanalen, waaronder tv, bioscoop, print, online, audio en D(OOH). De campagne is momenteel gelanceerd in Duitsland, EMEA en de Amerika's, en zal ook worden uitgerold in China en India.

Michelle Mynhardt, Hoofd Brand Marketing en Klantrelaties Lufthansa: “In onze huidige campagne willen we mensen uitnodigen om  reisavonturen voor volgend jaar te plannen.”

De campagne werd ontwikkeld en uitgevoerd door een internationaal Serviceplan-team onder de creatieve leiding van Serviceplan CCO Duitsland Till Diestel en Global Executive Creative Directors Erick Barrios Hernández en Wolfgang Warzilek.

Till Diestel: “We hebben allemaal van die bestemmingen waar we al jaren van dromen. In onze campagne brengen we kijkers daar van dichtbij en delen we het gevoel van het ontdekken van deze nieuwe werelden. We willen mensen inspireren om moedig te zijn, om ‘ja’ te zeggen, die vlucht te boeken en hun reisdromen werkelijkheid te maken.”

C3 Creative Code and Content breidt de campagne verder uit

Mindshare was verantwoordelijk voor de mediastrategie en -planning voor de campagne, Oscar Bravo voor owned social, en DDB voor BTL & dialoogmarketing. De productie door het bureau werd verzorgd door Serviceplan Make. C3 Creative Code and Content breidt de campagne verder uit binnen het content-ecosysteem Lufthansa Insights.

Serviceplan is sinds januari 2024 verantwoordelijk voor de wereldwijde marketingcommunicatie van Lufthansa als lead agency. Het laatste gezamenlijke project: als onderdeel van een 3-jarige samenwerking met Art Basel in Miami werkte Lufthansa samen met de Duitse kunstenaar Stefan Marx, die onder andere de Lufthansa Lounge in Miami Beach ontwierp. Serviceplan was verantwoordelijk voor de campagneconceptie en -uitvoering. In augustus werd een crossmediale wereldwijde campagne gelanceerd voor de nieuwe Lufthansa-reiservaring, met basketbalster Dirk Nowitzki, gecreëerd en uitgevoerd door Serviceplan.


www.lufthansa.com

www.house-of-communication.com



Menno Westinga: Mediaplus verbindt media en creatie

20-11-2025 | 15:26:00
Hij vertelt over het internationale karakter van de groep, de rol van het House of Communication en waarom CMO’s Mediaplus als strategisch consultant zien

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Assistant Business Controller

14-11-2025 | 08:21:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Assistant Business Controller - Amsterdam

Tom Huijgen: Te gewaagd om te werken? Daarom werkt het!  

12-11-2025 | 08:40:00
Tom Huijgen, Strategy Director bij Serviceplan Amsterdam, laat aan de hand van drie cases zien dat het niet gaat om luid zijn of om rebels doen

Shirin Arfa-Kia: Europa’s antwoord op de agent-economie

27-10-2025 | 11:30:00
Shirin Arfa-Kia, AI & Innovation Consultant bij Mediaplus, legt uit waarom Europese alternatieven als Sōkosumi onmisbaar zijn en zet de voordelen op een rij


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Creator Manager bij SPIL NEWS

20-11-2025 | 08:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Senior Creator Manager bij SPIL NEWS - Amsterdam

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.