Lufthansa en Serviceplan inspireren om reisdromen waar te maken met campagne

Met de lancering van het ‘Yes’-communicatieplatform in januari 2024 plaatst Lufthansa de persoonlijke ervaringen van hun gasten centraal in de merkboodschap.

Deze aanpak wordt doorgetrokken in de nieuwe crossmediale campagne, gecreëerd en uitgevoerd door lead agency Serviceplan. Met de campagneregel Elke reis is een nieuw begin. Alles wat je nodig hebt, is een Yes, nodigt de luchtvaartmaatschappij je uit om Ja te zeggen tegen de droomreis die je altijd al wilde maken en deze nu waar te maken met Lufthansa.

Campagnefilm

In de campagnefilm wordt de hoofdpersoon op magische wijze vanuit haar dagelijkse leven naar haar droombestemmingen getransporteerd terwijl ze deze intoetst in de vluchtzoeker op de Lufthansa-app. We vergezellen haar op een haar reis en ontdekken onderweg lokale ervaringen. We zien haar in een dumpling-winkel in Shanghai, zwemmen in het turquoise water bij Rio de Janeiro, een sandwich pakken bij een New Yorkse deli, de bruisende straten van Mumbai verkennen, dansen op een bruiloftsfeest in Rome en verwonderd staan in de woestijn van Zuid-Afrika. Geïnspireerd door magisch realisme heeft de bekroonde regisseur Niclas Larsson (geproduceerd door Iconoclast) een reis gecreëerd die realiteit en droom vermengd.

De campagnefilms en key visuals worden getoond via alle mediakanalen, waaronder tv, bioscoop, print, online, audio en D(OOH). De campagne is momenteel gelanceerd in Duitsland, EMEA en de Amerika's, en zal ook worden uitgerold in China en India.

Michelle Mynhardt, Hoofd Brand Marketing en Klantrelaties Lufthansa: “In onze huidige campagne willen we mensen uitnodigen om  reisavonturen voor volgend jaar te plannen.”

De campagne werd ontwikkeld en uitgevoerd door een internationaal Serviceplan-team onder de creatieve leiding van Serviceplan CCO Duitsland Till Diestel en Global Executive Creative Directors Erick Barrios Hernández en Wolfgang Warzilek.

Till Diestel: “We hebben allemaal van die bestemmingen waar we al jaren van dromen. In onze campagne brengen we kijkers daar van dichtbij en delen we het gevoel van het ontdekken van deze nieuwe werelden. We willen mensen inspireren om moedig te zijn, om ‘ja’ te zeggen, die vlucht te boeken en hun reisdromen werkelijkheid te maken.”

C3 Creative Code and Content breidt de campagne verder uit

Mindshare was verantwoordelijk voor de mediastrategie en -planning voor de campagne, Oscar Bravo voor owned social, en DDB voor BTL & dialoogmarketing. De productie door het bureau werd verzorgd door Serviceplan Make. C3 Creative Code and Content breidt de campagne verder uit binnen het content-ecosysteem Lufthansa Insights.

Serviceplan is sinds januari 2024 verantwoordelijk voor de wereldwijde marketingcommunicatie van Lufthansa als lead agency. Het laatste gezamenlijke project: als onderdeel van een 3-jarige samenwerking met Art Basel in Miami werkte Lufthansa samen met de Duitse kunstenaar Stefan Marx, die onder andere de Lufthansa Lounge in Miami Beach ontwierp. Serviceplan was verantwoordelijk voor de campagneconceptie en -uitvoering. In augustus werd een crossmediale wereldwijde campagne gelanceerd voor de nieuwe Lufthansa-reiservaring, met basketbalster Dirk Nowitzki, gecreëerd en uitgevoerd door Serviceplan.


www.lufthansa.com

www.house-of-communication.com



Amerikaans IT-kanaal verdeeld over importheffingen Trump

04-06-2025 | 10:28:00
Uit het onderzoek blijkt dat Amerikaanse IT-serviceproviders (ITSP’s) sterk uiteenlopende verwachtingen hebben over de impact van de tarieven

Anne Schoemaker aan het roer bij Herbalife Nederland

06-05-2025 | 11:41:00
Sinds vijf maanden wordt het team geleid door Anne Schoemaker, die is aangesteld als Sr. Country Manager.

Mediaplus en WEFRA LIFE lanceren healthcarebureau

01-05-2025 | 14:36:00
Mediaplus en WEFRA LIFE bundelen hun krachten met de oprichting van WEFRA Mediaplus Global Health, een internationale divisie gericht op communicatie in de gezondheidszorg.

GTIA schakelt Serviceplan Amsterdam in voor PR in Benelux

23-04-2025 | 09:09:00
De Global Technology Industry Association (GTIA) heeft Serviceplan Amsterdam geselecteerd als PR-partner voor de Benelux.

PR efficiëntie en tastbare resultaten

10-04-2025 | 07:00:00
Pim van Houten vertelt hoe AI de manier waarop merken via PR communiceren ingrijpend kan transformeren.

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.