LiveWall lanceert de A-vatar voor gamification bij Ahoy

Rotterdam Ahoy introduceert de A-vatar, een interactieve game die bezoekers helpt hun persoonlijke voorkeuren voor evenementen te ontdekken. De tool is ontwikkeld door bureau LiveWall en levert inzichten op die Ahoy inzet om communicatie persoonlijker te maken.

De game presenteert gebruikers combinaties zoals sporty hitliefhebber of rockende grappenmaker op basis van hun keuzes. Deze uitkomsten vormen de basis voor een gepersonaliseerde eventagenda en gerichte nieuwsbrieven. De A-vatar wordt gebruikt voor zowel dataverrijking als data-acquisitie.

Gerichte nieuwsbriefcontent op basis van interesse

Alle bestaande nieuwsbrieflezers krijgen een uitnodiging om de game te spelen en zo hun voorkeuren aan te geven. Op basis van die input ontvangen zij content die aansluit op hun interesses. Ook via social media wordt de A-vatar actief gepromoot. Aan het einde van het spel kunnen gebruikers doorklikken naar een persoonlijke Ahoy-agenda en een opt-in geven.

Suzanne van de Velde, marketing- en communicatiemanager Ahoy: "De afgelopen jaren hebben we grote stappen gezet om onze bezoekers te leren kennen. Daar is de gamification om data te verrijken nu een logisch vervolg op. Iemand die met zijn gezin naar een K3-show komt, heeft misschien ook interesse om met zijn fietsvrienden de WielerZesdaagse mee te maken en met zijn collega’s inspiratie op te doen op een vakbeurs. Door de eventvoorkeuren uit te vragen, kunnen we veel beter de content van onze nieuwsbrieven afstemmen op hun interesses. Natuurlijk kan men hiervoor ook een online formulier invullen, maar wij verwachten dat veel mensen het leuker vinden met deze game. Zo voegen we extra beleving toe, dat past bij Ahoy."

LiveWall ontwikkelt swipe-game met AI

Het creatieve bureau LiveWall ontwikkelde de game op basis van een swipe-mechanisme, vergelijkbaar met dat van datingapps, om het gebruik laagdrempelig en intuïtief te maken.

Marc van Liere, Director Live Experiences at LiveWall & Wave: "De kracht van dit concept zit in de laagdrempeligheid. We gebruiken een 'swipe'-mechanisme, bekend van dating-apps, om het voor de gebruiker snel en intuïtief te maken. Achter de schermen hebben we generatieve AI ingezet om honderden unieke A-vatar-stijlen te creëren, zodat elke A-vatar echt persoonlijk voelt. Het is een leuke, deelbare ervaring voor de bezoeker die tegelijkertijd waardevolle data oplevert voor Ahoy."

www.unitedplaygrounds.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

LiveWall wint DIA en SAN Accent met digitale campagnes

10-06-2025 | 09:23:01
LiveWall heeft twee prijzen gewonnen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA) en de SAN Accenten.

Gewoon het roer stevig beethouden en gas op die lolly

25-05-2025 | 11:48:00
Jur Baart: Fitzroy moest een bureau worden waarbij experimenteren een groot goed zou zijn

Een middag loyaliteit bij United Playgrounds: een verslag

23-05-2025 | 11:37:00
United Playgrounds organiseerde op 15 mei 2025 in het Eye Filmmuseum in Amsterdam-Noord een masterclass onder de naam The future of Retail Loyalty. Marketing Report was aanwezig

Fitzroy en LiveWall ontwikkelen game-ervaring voor Campina

21-05-2025 | 11:22:00
Deze interactieve game laat kinderen op een speelse manier kennismaken met het boerderijleven. De digitale ervaring is ontwikkeld met Fitzroy en LiveWall

Doritos' Minecraft-portaal genereert miljoenen interacties

20-05-2025 | 09:08:00
In samenwerking met United Playgrounds, Fitzroy, Livewall en Beyond werd een interactieve ervaring gecreëerd
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.