Libelle viert verjaardag met theatershow en interview Máxima

In een interview in Libelle’s jubileumnummer benadrukt koningin Máxima het belang van financiële onafhankelijkheid van vrouwen. Over de opvoeding van haar dochters vertelt ze: "Als ze iets extra’s willen, dan moeten ze daarvoor werken." 

Libelle is met een bereik van 4,5 miljoen de grootste onder de Nederlandse vrouwenmerken. Naast de magazines en specials bereikt Libelle haar fans via libelle.nl en de Libelle-app, socials, podcasts en video’s. De jaarlijks terugkerende Zomerweek en Winterfair zijn voor 150.000 bezoekers een dagje uit. Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: "Libelle is zichzelf gebleven door 90 jaar lang bij de tijd te blijven!" 

Baas in eigen beurs

Libelle is meer dan 90 jaar de influencer voor de Nederlandse vrouw. Maatschappelijk thema’s als (postnatale) depressies, kanker, anticonceptie, de overgang en laaggeletterdheid maakt Libelle door reportages en interviews bespreekbaar. De aandacht in het jubileumnummer voor financiële zelfredzaamheid past bij deze missie. Uit het Baas in eigen beurs-onderzoek dat Libelle samen met een onderzoeksbureau deed, blijkt dat de helft van de vrouwen inmiddels een financiële buffer heeft waar zij tevreden mee is. Toch durft 1 op de 5 vrouwen niet met vrienden of familie te spreken over haar financiële situatie. De schroom van vrouwen om over de eigen financiën te praten, was voor de redactie aanleiding de online rubriek Geldgeheimen te beginnen. 

Interview Máxima

In het jubileumnummer reageert koning Máxima op Libelle’s onderzoek. In een interview benadrukt de koningin het belang van financiële zelfredzaamheid. Koningin Máxima: "Weten dat je jezelf financieel kunt redden, geeft rust en de mogelijkheid om zo nodig van koers te veranderen." Maxima Zorreguita werd koningin door te trouwen met toenmalig kroonprins Willem-Alexander en is op basis van dat huwelijk koningin waarvoor zij een belastingvrije jaarlijkse uitkering van 431.000 euro (plus onkosten) ontvangt.

Jubileumnummer

Libelle’s jubileum werd afgetrapt met de eenmalige theatershow Lang Leve Libelle Live, waarin columnist Quinty Trustfull samen met Hilmar Mulder de cover onthulde. In de editie die vanaf woensdag 10 april te koop is, is het volop feest. Nederlandse topontwerpers Jan Taminiau, Claes Iversen en Ronald van der Kemp ontwierpen speciaal voor Libelle breipatronen die via libelle.nl gratis beschikbaar zijn. Lezeressen vertellen hoe hun lijfblad zorgde voor een belangrijke verandering in hun leven. In het magazine komen veel inspirerende vrouwen met een uitgesproken mening aan het woord, zoals Fidan Ekiz, Angela de Jong en Simone Weimans

90 jaar Libelle: een overzicht

2024 - Libelle viert 90e verjaardag, houdt enquête over de financiële zelfredzaamheid 
2024 - Libelle, Margriet en Flair bundelen kracht met de podcast ‘Generatie Vrouw’ met Noraly Beyer (77), Roos Schlikker (48) en Eva Breda (26) 
2023 - ‘Airora’, het door AI gestuurde astro-orakel op libelle.nl 
2022 - Eerste speciale editie voor laaggeletterden: ’Libelle Extra Makkelijk te Lezen’ 
2021 - Libelle vanaf nu wekelijks online te lezen als ‘digitale editie
2021 - Libelle’s eerste podcastserie ‘De Vagina Dialogen’ 
2016 - Libelle begint eigen videokanaal ‘Libelle TV’ 
1998 - Libelle.nl gaat, als eerste Nederlandse vrouwenmagazine, online
1997 - Eerste editie van de Libelle Zomerweek
1970 - Dolle Mina’s maken hun eigen twaalf pagina’s in Libelle
1968 - Spraakmakend artikel over ‘De Pil’
1956 - Eerste lezersenquête: Libelle’s Nationale Huisvrouwen-competitie
1934 - De eerste editie van Libelle

www.libelle.nl

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.