Libelle als eerste magazinemerk CHATgpt applicatie: Astro Orakel AIrora

Is Ruben de ware voor mij? Deze vraag en vele andere kun je nu stellen aan Libelle’s Astro Orakel Airora. Met deze nieuwe online tool ondersteund door CHATgpt waarin lezers niet alleen hun daghoroscoop krijgen maar daarover ook nog een vraag kunnen stellen is Libelle het eerste Nederlandse magazine merk met een AIapplicatie geïntegreerd op de website.

Horoscopen worden gretig gelezen onder Libelle lezeressen. In het blad staat een weekhoroscoop en sinds deze week kunnen online lezers via het Astro Orakel Airora gratis elke dag hun actuele horoscoop opvragen èn daarover een vraag stellen. Via AI zoekt Airora haar antwoord en als afsluiter biedt ze de lezer een Libelle artikel aan dat gaat over haar persoonlijke astro-teken.

Daarmee biedt Libelle een originele en speelse toepassing van ChatGPT. Want de antwoorden op de vragen die lezers mogen stellen, worden via kunstmatige intelligentie gevonden op het web. De applicatie heeft de redactie van Libelle ontwikkeld in samenwerking met GroupM.

Libelle Hoofdredacteur Hilmar Mulder: ‘Libelle’s astro orakel Airora is een mooie showcase die toont wat op basis van generatieve AI de praktische toepasbaarheid van large language models voor een magazinemerk kan zijn. We zijn trots op deze innovatie die het engagement op onze site verhoogt’. 

www.libelle.nl
www.dpgmedia.nl
www.groupm.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.