Léon Wodtke: Pain is temporary, glory is forever
[Know Your Onion] Red Onion legt Léon Wodtke het vuur aan de schenen
Red Onion is het bureau van nu! Inspelend op de behoefte aan flexibiliteit van klanten, hebben wij een creatief collectief opgezet waarin we samenwerken met een collectief van associated experts, de beste strategen, creatieven, designers, social media experts, regisseurs en getalenteerde jonge fotografen. Dus altijd de juiste match met onze klanten en projecten. Ons motto is dan ook: Know your onions. En wij kennen onze 'uien'! We kennen hun krachten en weten precies wie we wanneer nodig hebben.
In deze serie geven we een taste of our excellence met 5 korte vragen. Deze keer is het Léon Wodtke, een jonge videograaf/fotograaf (www.leonwodtke.com). Wij werkten met Léon samen aan een project voor het Rode Kruis.
We hebben 5 korte vragen voor je en we laten ons graag verrassen.
Welke slogan uit je jeugd is je voor altijd bijgebleven?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Als je je haast wanneer je tijd hebt, dan heb je tijd wanneer je haast hebt. Mijn favoriet: Pain is temporary, glory is forever.
Als je een reclame voor jezelf zou moeten maken, hoe zou die eruitzien?
Dat zou een artistieke sports commercial worden, denk aan de stijl van Nike.
Wat is je guilty pleasure als het gaat om reclame en waarom?
Gekke concepten bedenken en/of gekke shots maken en dat het nog werkt/performeert ook.
Wat doe je om een creatief blok te doorbreken? (En nee, koffie telt niet als antwoord!)
Rust opzoeken. Alleen op pad gaan met mijn schetsboekje en potlood, een goed boek en koptelefoon. Dan ga ik vaak naar een park of het strand. Of iets nieuws proberen, zodat je een routine/patroon doorbreekt en potentieel nieuwe ideeën krijgt of nieuwe inzichten kunt opdoen.
Heb je ooit een concept gepitcht waarvan je wist dat het te gek voor woorden was, maar dat het toch werd gekozen? Wat was het?
Ja, meerdere keren zelfs. Ik heb vaak concepten voorgesteld waarbij de uitvoering wat gevaarlijk of te gek klonk om serieus te nemen, maar die uiteindelijk wél werden gekozen omdat de shots erg tof zouden kunnen worden. Uiteraard werd dat gedaan op eigen risico. Zo stelde ik ooit voor om in Tokyo uit een rijdende auto te hangen om een andere rijdende auto te filmen. Het klonk absurd, maar iedereen ging erin mee, want ik wist anderen vaak aan te steken met mijn passie. Ik werd vastgehouden en er werd regelmatig wat naar me geroepen dat ik moest uitkijken, maar alles draaide om vertrouwen. En om het maken van de juiste shots.
--
Bij Red Onion Creative Collective draait alles om opvallende en effectieve campagnes, zoals voor het Rode Kruis.
Wil je weten wat Red Onion voor jouw merk kan doen? Neem dan contact op met Mireille Elberse.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Ik ben meer van de aan-knop dan van de pauzeknop
Ik rookte nog weleens een jointje
Een Swiffer Duster-spot vond ik hartverscheurend
Mijn handicap is mijn enthousiasme
Red Onion ontwikkelt campagne voor Rode Kruis
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen