Ik ben meer van de aan-knop dan van de pauzeknop

[Know Your Onions] Red Onion legt Mireille Elberse zelf eens het vuur aan de schenen

Red Onion is het bureau van nu! Inspelend op de behoefte aan flexibiliteit van klanten hebben wij een creatief collectief opgezet waar we samenwerken met een collectief van associated experts: de beste strategen, creatieven, designers, socialmedia-experts, regisseurs en getalenteerde jonge fotografen. Dus altijd de juiste match met onze klanten en projecten. Ons motto is dan ook: Know your onions. En wij kennen onze uien! We kennen hun krachten en weten precies wie we wanneer nodig hebben.

In deze serie bestoken we een taste of our excellence met 5 korte vragen. Deze keer leren we de drijvende kracht achter Red Onion Creative Collective, Mireille, een beetje beter kennen. Als founder is ze het kloppend hart van het bureau: energiek, scherp en nooit verlegen om ergens op af te stappen. Over humor in reclame, wandelend denken en waarom zelfs een deadline haar niet uit het veld slaat.

We hebben 5 korte vragen voor je en we laten ons graag verrassen.

1. Welke slogan uit je jonge jaren is voor altijd in je hoofd blijven hangen?

Even Apeldoorn bellen. Nog steeds briljant in zijn eenvoud. Humor, timing, menselijkheid, alles klopte. Je wist eigenlijk precies wat er ging komen, en tóch wilde je elke keer weer kijken. Dat is wat dit zo mooi maakte: voorspelbaar op de juiste manier. (Helaas nooit eentje mogen maken.)

2. Als je een reclame voor jezelf zou moeten maken, hoe zou die eruitzien?

Oei. Lastig. Iets met veel energie, een flinke dosis zelfspot. Geen gelikte voice-over, maar gewoon: "Ze zegt wat gezegd moet worden, met een glimlach." Ik ben meer van de aan-knop dan van de pauzeknop. En waarschijnlijk eindigt de commercial met mij die nog nét een presentatie verstuurt voordat het vliegtuig naar Curaçao vertrekt.

3. Wat is je guilty pleasure als het gaat om reclame en waarom?

Ik heb niet echt een guilty pleasure, ik schaam me zelden voor wat ik leuk vind en ik spreek het ook gewoon uit. Maar ik heb wél een zwak voor humor en een knipoog in reclame. Slimme humor, welteverstaan. De grap die je pas bij de tweede keer snapt of waar je elke keer weer iets nieuws in ziet. En reclame mag wat mij betreft best een beetje relativerend zijn.

4. Wat doe je om een creatief blok te doorbreken? (En nee, koffie telt niet als antwoord!)

Wandelen. Met of zonder podcast. Even letterlijk in beweging komen helpt me om figuurlijk weer verder te denken. En als ik onderweg ineens 3 (of 1) nieuwe ideeën krijg, dan weet ik: het was weer tijd om m’n hoofd te luchten.

5. Heb je ooit een concept gepitcht waarvan je wist dat het te gek voor woorden was, maar dat het toch werd gekozen? Wat was het?

Was ik maar een creatief, dan kon ik putten uit een hele serie waanzinnige ideeën. Maar ik ben een accountvrouw. Al vond ik de combinatie van Frank Lammers en Maaike Meijer in de Jumbo-campagne best gewaagd en spannend om te introduceren bij de klant. Toch wist ik dat Aad en Patrick het zouden kunnen ‘verkopen’. En eerlijk is eerlijk: wat een setje is dat (Frank en Maaike en Aad en Patrick ☺).

Bonusvraag: …en, eh, hoe snij jij een ui?

Hiervoor heb ik een heel fijn apparaat van Tupperware: de SuperSonic Chopper. Als je deze nog kunt kopen: doen. Is het geld dubbel en dwars waard.

--

Bij Red Onion Creative Collective draait alles om opvallende en effectieve campagnes, zoals Westland Salades, winnaar van de Gouden Loeki in Q2 2024!

Wil je weten wat Red Onion voor jouw merk kan doen? Neem dan contact op met Mireille Elberse.

www.redonion.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ik rookte nog weleens een jointje

04-07-2025 | 08:55:23
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

Een Swiffer Duster-spot vond ik hartverscheurend

05-06-2025 | 08:00:00
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

Mijn handicap is mijn enthousiasme

20-05-2025 | 09:00:00
In deze serie geven we een taste of our excellence met vijf korte vragen. Deze keer: Jan-Willem Smits, freelance creative director.

Red Onion ontwikkelt campagne voor Rode Kruis

16-04-2025 | 16:57:00
De campagne richt zich op de kracht van preventie bij extreem weer.

De woordgrap. Hét meest onderschatte wapen in ons vak!

10-04-2025 | 15:14:00
In deze serie geven we een taste of our excellence met vijf korte vragen. Deze keer Dieuwer Bulthuis, Creative Director/Copywriter.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.