Red Onion ontwikkelt campagne voor Rode Kruis

Campagne richt zich op de kracht van preventie bij extreem weer

Red Onion Creative Collective heeft een campagne ontwikkeld voor het Rode Kruis onder de titel Wapen tegen extreem weer. De campagne richt zich op maatregelen die de impact van natuurrampen kunnen verkleinen voordat ze plaatsvinden.

Door klimaatverandering worden overstromingen, droogte en stormen wereldwijd steeds vaker een bedreiging. De campagne laat zien hoe natuurlijke en technologische oplossingen, zoals het planten van mangroves, droogtebestendige zaden en waarschuwingssystemen,  kunnen helpen om schade te beperken en levens te redden.

Rode Kruis benadrukt belang van voorbereiding

Saskia Divendal, Rode Kruis: “Door gemeenschappen beter voor te bereiden kunnen we de gevolgen van extreem weer beperken. Zo wordt een hoop leed voorkomen. Daarnaast bespaart iedere euro die we investeren in preventie, zestien euro aan eventuele noodhulp achteraf.”

Preventie centraal in campagneconcept

Mireille Elberse, Red Onion Creative Collective: “We wilden een campagne creëren die direct duidelijk maakt dat preventie een krachtig wapen is tegen de gevolgen van extreem weer. Door concrete voorbeelden te laten zien, maken we tastbaar hoe het Rode Kruis mensen helpt hun toekomst veilig te stellen.”

De campagne wordt verspreid via sociale media, online platformen en print. Er wordt gebruikgemaakt van video, advertenties en branded content. De aftrap vond plaats op 14 april.

www.redonion.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Een Swiffer Duster-spot vond ik hartverscheurend

05-06-2025 | 08:00:00
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

Mijn handicap is mijn enthousiasme

20-05-2025 | 09:00:00
In deze serie geven we een taste of our excellence met vijf korte vragen. Deze keer: Jan-Willem Smits, freelance creative director.

De woordgrap. Hét meest onderschatte wapen in ons vak!

10-04-2025 | 15:14:00
In deze serie geven we een taste of our excellence met vijf korte vragen. Deze keer Dieuwer Bulthuis, Creative Director/Copywriter.

Met een goed idee heb je mij al voor de helft

26-03-2025 | 10:22:00
In deze serie geven we een taste of our excellence met vijf korte vragen. Deze keer: Marco Kruk, eigenaar Studio Nori/Creative.

Soms zit er tussen het onkruid een goed idee

10-02-2025 | 14:03:00
In deze serie geven we een taste of our excellence met vijf korte vragen. Deze keer: Jan-Willem Smits, freelance creative director.

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.