Lemon Scented Tea inspireert in hartje Amsterdam met Brands of the Night
Achter de verbouwingen van de Eenhoornsluis in het centrum van Amsterdam vond op 15 oktober 2024 de Brands of the Night plaats bij Lemon Scented Tea. Voor het vierde jaar op rij heeft gastheer Gijsbregt Vijn, CEO van Lemon Scented Tea, opende de informatieve en feestelijke bijeenkomst. Marketing Report is overal, dus natuurlijk waren we erbij.
Keynotes
Het programma werd afgetrapt met een korte masterclass, door Gijsbregt Vijn. Op een energieke en gestructureerde manier begon hij ons te verbazen met een vergelijking van cijfers van 2010 tegen 2024 en de gevolgen daarvan. In vergelijking tot een kleine vijftien jaar geleden is onze spanningsboog gemiddeld met 33 procent afgenomen, zien we twee keer zoveel advertenties per dag en is de merkactivatie markt 2,5 keer zo groot geworden.
De Kracht van Merkbeleving in Zeven Stappen
Hoe onderscheid je je merk in deze ontwikkelende markt?
In zeven stappen heeft Gijsbregt Vijn dit uitgelegd.
- Creëer een open en oprecht merk
- Wees consistent
- Stop met verkopen, begin met oplossen
- Bouw en voed de gemeenschap
- Denk in ideeën die reizen
- Verbreek de code
- Verspil geen mogelijkheid voor de wow-factor
Gijsbregt Vijn: “Het is erg duur om saai te zijn.”
De daaropvolgende sprekers brachten elk minstens één van deze principes tot leven met hun eigen campagnes als voorbeeld.
Iemand die geen tekort heeft aan ideeën die reizen is Brett Gaasbeek, Brand Manager bij McDonald’s, de tweede spreker van de avond.
Hij citeerde voormalig Chief Creative Officer bij JWT,
Craig Davis: "We kunnen niet langer onderbreken waar mensen in geïnteresseerd zijn. We moeten zijn waar mensen in geïnteresseerd zijn."
En hoe doet McDonald’s dat? Nou zo:
En zo:
En zo:
En wat levert het op:
Virtueel feest: Absolut Vodka brengt Coachella naar de wereld
Casper de Wit, Head of Experience en Brand Partnerships Benelux bij Pernod-Ricard, deelde met ons zijn trends voor merkactivatie in 2024/2025.
Een van zijn meest spraakmakende voorbeelden was Absolut Vodka’s-activatie tijdens Coachella: Absolut.land. Hoewel een ticket duizenden euro's kost, bood Pernod-Ricard een oplossing voor iedereen: gratis meegenieten in Virtual Reality. Van de bar tot het podium, alles was virtueel nagebouwd, zodat je live kon genieten van de artiesten.
Een ander voorbeeld van merkconsistentie was Havana Club, dat tijdens Les Ardentes zo’n trouwe gemeenschap aantrok dat de vloer van hun stage letterlijk doorzakte onder het gewicht van de menigte. Zo krachtig kan een gemeenschap zijn.
Sony Music's Creatieve Hub: Een clubhuis voor artiesten in Amsterdam
Als afsluiter betraden Celis Jansen en Joeri Worm, Head of Branding bij Sony Music Entertainment, het podium. Ze vertelden hoe ze bij Sony iets nieuws hadden opgezet: een exclusief clubhuis voor artiesten in Amsterdam. Dit onopvallende pand biedt artiesten een veilige ruimte om muziek te maken, te luisteren en merken te ontmoeten, zonder gestoord te worden door fans. Het is een creatieve oase, compleet met studio’s, huiskamers, vergaderruimtes en muziekmemorabilia – alles ingericht om de artiest zich op zijn gemak te laten voelen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Lemon Scented Tea ontwikkelt merkpositionering voor Cortina
Commercial Review: Coca Cola Orange Cream | Corona | Make My Money Matter
Gijsbregt Vijn: Merken moeten hun verhaal waarmaken
De kern van een merk kunnen vangen
[Buzz] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea) Hoe zet je de brand noise-cancelling uit?
Gepubliceerd door: Daan Dekkers