LBL gaat verder als Le Bureau de L’eau

Na ruim vijftien jaar als LBL gaat het Arnhemse communicatiebureau vanaf vandaag verder onder de naam Le Bureau de L’eau. De naam weerspiegelt de koers die het bureau al langer vaart: vloeiend in vorm, stevig in inhoud en altijd in beweging.

Lobke Heisen, creatief directeur: “Onze jarenlange ervaring én Bruce Lee leerden ons te bewegen als water. Water vindt altijd zijn weg. Soms langs de rechte lijn van een kanaal, soms meanderend of juist als een vloedgolf die grenzen doorbreekt. Dat past bij ons creatieve proces, onze flexibele manier van werken en ons denken in haalbare oplossingen.”

Flexibiliteit als kracht

LBL bouwde de afgelopen jaren een sterke reputatie op in strategische communicatie, campagnes en creatieve content voor gemeenten, provincies, natuurorganisaties, netbeheerders, gebiedsontwikkelaars en theaters.

Simon Korthout, operationeel directeur: “Met Le Bureau de L’eau laten we zien dat we als bureau altijd in beweging zijn, meebewegen met de vraagstukken van onze opdrachtgevers én durven vernieuwen. Water is flexibel, krachtig en verbindend – dat zijn precies de waarden die wij als bureau belangrijk vinden. Onze nieuwe naam is daar een directe vertaling van. Ons team respecteert gegeven kaders en zoekt tegelijk de ruimte op om vrij te stromen.”

Continuïteit in team en missie

Het team van designers, videomakers, copywriters, projectmanagers en strategen blijft ongewijzigd, evenals de focus op opdrachtgevers die werken aan maatschappelijke thema’s. Willem Vierdag, eigenaar: “De atypische schrijfwijze is trouwens bewust. De afkorting vormt onze oude naam LBL. Een knipoog én een eerbetoon aan onze heritage. Bovendien is het praktisch: de url en mailadressen blijven gelijk.”

Nieuwe plek, nieuwe inspiratie

Sinds juli 2025 is Le Bureau de L’eau gevestigd aan de Coehoornstraat in hartje Arnhem, uitkijkend op de Blauwe Golven en aan de oevers van de Rijn. De ligging – met de rivier en fontein als dagelijkse inspiratiebron – was de aanleiding voor de nieuwe naam en identiteit van het bureau.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Rebranding: kies je voor gefaseerd of big bang?

30-09-2025 | 10:03:00
Wanneer een merk verandert, staan organisaties vaak voor een keuze: voer je de nieuwe huisstijl in één keer door of kies je voor een geleidelijke overgang

Tom Dijk: Rebranding is vaak een stuk complexer dan het lijkt

23-09-2025 | 08:30:00
RGN is een bureau dat sinds 1997 bestaat en gespecialiseerd is in rebranding en merkimplementatie. We spreken met Tom Dijk, Managing Partner bij RGN, over hun aanpak, internationale projecten en het belang van merkconsistentie

Michael Versélewel de Witt Hamer: Waarom veel merken ineens dezelfde merkuitstraling hebben

12-09-2025 | 11:34:00
Rebranding lijkt soms een potje stoelendans. Het ene merk schuift wat naar links, het andere naar rechts, maar uiteindelijk zitten ze allemaal op dezelfde stoel

Rebranding Azerion markeert focus op digitale advertising

11-09-2025 | 13:42:00
Azerion heeft een rebranding doorgevoerd met een vernieuwde visuele identiteit, een herontworpen website en een versterkte aanwezigheid op sociale media.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.