
LBL gaat verder als Le Bureau de L’eau
Na ruim vijftien jaar als LBL gaat het Arnhemse communicatiebureau vanaf vandaag verder onder de naam Le Bureau de L’eau. De naam weerspiegelt de koers die het bureau al langer vaart: vloeiend in vorm, stevig in inhoud en altijd in beweging.
Lobke Heisen, creatief directeur: “Onze jarenlange ervaring én Bruce Lee leerden ons te bewegen als water. Water vindt altijd zijn weg. Soms langs de rechte lijn van een kanaal, soms meanderend of juist als een vloedgolf die grenzen doorbreekt. Dat past bij ons creatieve proces, onze flexibele manier van werken en ons denken in haalbare oplossingen.”
Flexibiliteit als kracht
LBL bouwde de afgelopen jaren een sterke reputatie op in strategische communicatie, campagnes en creatieve content voor gemeenten, provincies, natuurorganisaties, netbeheerders, gebiedsontwikkelaars en theaters.
Simon Korthout, operationeel directeur: “Met Le Bureau de L’eau laten we zien dat we als bureau altijd in beweging zijn, meebewegen met de vraagstukken van onze opdrachtgevers én durven vernieuwen. Water is flexibel, krachtig en verbindend – dat zijn precies de waarden die wij als bureau belangrijk vinden. Onze nieuwe naam is daar een directe vertaling van. Ons team respecteert gegeven kaders en zoekt tegelijk de ruimte op om vrij te stromen.”
Continuïteit in team en missie
Het team van designers, videomakers, copywriters, projectmanagers en strategen blijft ongewijzigd, evenals de focus op opdrachtgevers die werken aan maatschappelijke thema’s. Willem Vierdag, eigenaar: “De atypische schrijfwijze is trouwens bewust. De afkorting vormt onze oude naam LBL. Een knipoog én een eerbetoon aan onze heritage. Bovendien is het praktisch: de url en mailadressen blijven gelijk.”
Nieuwe plek, nieuwe inspiratie
Sinds juli 2025 is Le Bureau de L’eau gevestigd aan de Coehoornstraat in hartje Arnhem, uitkijkend op de Blauwe Golven en aan de oevers van de Rijn. De ligging – met de rivier en fontein als dagelijkse inspiratiebron – was de aanleiding voor de nieuwe naam en identiteit van het bureau.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Wehkamp kiest na pitch voor Dawn
Rebranding: kies je voor gefaseerd of big bang?
Tom Dijk: Rebranding is vaak een stuk complexer dan het lijkt
Michael Versélewel de Witt Hamer: Waarom veel merken ineens dezelfde merkuitstraling hebben
Rebranding Azerion markeert focus op digitale advertising
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers