LBL gaat verder als Le Bureau de L’eau

Na ruim vijftien jaar als LBL gaat het Arnhemse communicatiebureau vanaf vandaag verder onder de naam Le Bureau de L’eau. De naam weerspiegelt de koers die het bureau al langer vaart: vloeiend in vorm, stevig in inhoud en altijd in beweging.

Lobke Heisen, creatief directeur: “Onze jarenlange ervaring én Bruce Lee leerden ons te bewegen als water. Water vindt altijd zijn weg. Soms langs de rechte lijn van een kanaal, soms meanderend of juist als een vloedgolf die grenzen doorbreekt. Dat past bij ons creatieve proces, onze flexibele manier van werken en ons denken in haalbare oplossingen.”

Flexibiliteit als kracht

LBL bouwde de afgelopen jaren een sterke reputatie op in strategische communicatie, campagnes en creatieve content voor gemeenten, provincies, natuurorganisaties, netbeheerders, gebiedsontwikkelaars en theaters.

Simon Korthout, operationeel directeur: “Met Le Bureau de L’eau laten we zien dat we als bureau altijd in beweging zijn, meebewegen met de vraagstukken van onze opdrachtgevers én durven vernieuwen. Water is flexibel, krachtig en verbindend – dat zijn precies de waarden die wij als bureau belangrijk vinden. Onze nieuwe naam is daar een directe vertaling van. Ons team respecteert gegeven kaders en zoekt tegelijk de ruimte op om vrij te stromen.”

Continuïteit in team en missie

Het team van designers, videomakers, copywriters, projectmanagers en strategen blijft ongewijzigd, evenals de focus op opdrachtgevers die werken aan maatschappelijke thema’s. Willem Vierdag, eigenaar: “De atypische schrijfwijze is trouwens bewust. De afkorting vormt onze oude naam LBL. Een knipoog én een eerbetoon aan onze heritage. Bovendien is het praktisch: de url en mailadressen blijven gelijk.”

Nieuwe plek, nieuwe inspiratie

Sinds juli 2025 is Le Bureau de L’eau gevestigd aan de Coehoornstraat in hartje Arnhem, uitkijkend op de Blauwe Golven en aan de oevers van de Rijn. De ligging – met de rivier en fontein als dagelijkse inspiratiebron – was de aanleiding voor de nieuwe naam en identiteit van het bureau.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

PINK ontwikkelt identiteit SORTED

24-11-2025 | 09:40:25
SORTED is een samenwerking van meerdere organisaties die werken aan een circulaire en toekomstbestendige textielketen.

SuperRebel.Agency doet rebranding FMI tot Sour Supplier

19-11-2025 | 09:08:00
De merkoperatie is ontwikkeld door SuperRebel.Agency en moet de positie van het bedrijf als sour specialist in de internationale foodsector versterken.

Zo bouw je een sterk digitaal merk

03-11-2025 | 08:54:00
In iedere aflevering bespreekt RGN actuele thema’s die merken helpen om relevant en herkenbaar te blijven in een veranderende markt

Dimi Albers: Groeien is geen keuze meer – het is een manier van denken

27-10-2025 | 13:37:00
Global CEO Dimi Albers deelt zijn inzichten over ondernemerschap binnen DEPT, de kracht van snelheid en wat groei anno 2025 écht betekent.

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.