Kruidvat opent eigen contentstudio in Veenendaal

Met de ingebruikname van Kruidvat Studio breidt drogisterijketen Kruidvat haar inhouse contentproductie uit. De studio in Veenendaal is bedoeld om de mid funnel contentstrategie van het merk te ondersteunen en draagt bij aan een efficiëntere productie van merkcontent.

De studio maakt het mogelijk om content gestructureerd intern te ontwikkelen. Daarmee wil Kruidvat de merkuitstraling verbeteren en tegelijkertijd sneller en kostenefficiënter werken.

Focus op eigen productie en data-inzichten

De studio richt zich op het ontwikkelen van content voor de overwegingsfase in de customer journey. Daarbij worden strategische inzichten gecombineerd met creatieve uitvoering, gericht op diverse kanalen.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat: "We gebruiken datagedreven inzichten om onze formats doorlopend te verbeteren en uit te breiden. Door actief te experimenteren met AI en interactieve content, en snel in te haken op trends brengen we content continu naar een hoger niveau. Zo kunnen we echt impact maken en merkbeleving versterken."

Interne teams en influencers aan de slag in Kruidvat Studio

De interne organisatie van contentproductie moet onder andere leiden tot kortere doorlooptijden en een uniforme merkpresentatie. Ook influencers die zijn aangesloten bij de Kruidvat Squad kunnen gebruikmaken van de studiofaciliteiten. Deze groep content creators ontwikkelt regelmatig merkuitingen voor het bedrijf.

Groei van blogfoto’s naar volwaardige contentstudio

Kruidvat begon in 2018 met kleinschalige inhouse fotografie voor blogs. Inmiddels is de interne productie gegroeid naar een volwaardige studio voor uiteenlopende content, van sociale media tot marketingcampagnes. De studio wordt flexibel ingericht om te kunnen inspelen op de wensen van verschillende afdelingen, zoals HR en interne communicatie. Daarnaast werft Kruidvat creatief talent om de studio verder te ontwikkelen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 Lees ook:

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

Kruidvat en Armoedefonds slaan alarm over verzorgingsarmoede

10-06-2025 | 14:00:00
Steeds meer Nederlanders kunnen zich geen verzorgingsproducten veroorloven. Dat blijkt uit de Verzorgingsarmoedebarometer van Ipsos I&O in opdracht van Kruidvat

LiveWall wint DIA en SAN Accent met digitale campagnes

10-06-2025 | 09:23:01
LiveWall heeft twee prijzen gewonnen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA) en de SAN Accenten.

TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024

05-06-2025 | 22:05:00
KPN ontving de titel Adverteerder van het Jaar en Kruidvat kreeg het Consistent Accent.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.