Kruidvat opent eigen contentstudio in Veenendaal

Met de ingebruikname van Kruidvat Studio breidt drogisterijketen Kruidvat haar inhouse contentproductie uit. De studio in Veenendaal is bedoeld om de mid funnel contentstrategie van het merk te ondersteunen en draagt bij aan een efficiëntere productie van merkcontent.

De studio maakt het mogelijk om content gestructureerd intern te ontwikkelen. Daarmee wil Kruidvat de merkuitstraling verbeteren en tegelijkertijd sneller en kostenefficiënter werken.

Focus op eigen productie en data-inzichten

De studio richt zich op het ontwikkelen van content voor de overwegingsfase in de customer journey. Daarbij worden strategische inzichten gecombineerd met creatieve uitvoering, gericht op diverse kanalen.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat: "We gebruiken datagedreven inzichten om onze formats doorlopend te verbeteren en uit te breiden. Door actief te experimenteren met AI en interactieve content, en snel in te haken op trends brengen we content continu naar een hoger niveau. Zo kunnen we echt impact maken en merkbeleving versterken."

Interne teams en influencers aan de slag in Kruidvat Studio

De interne organisatie van contentproductie moet onder andere leiden tot kortere doorlooptijden en een uniforme merkpresentatie. Ook influencers die zijn aangesloten bij de Kruidvat Squad kunnen gebruikmaken van de studiofaciliteiten. Deze groep content creators ontwikkelt regelmatig merkuitingen voor het bedrijf.

Groei van blogfoto’s naar volwaardige contentstudio

Kruidvat begon in 2018 met kleinschalige inhouse fotografie voor blogs. Inmiddels is de interne productie gegroeid naar een volwaardige studio voor uiteenlopende content, van sociale media tot marketingcampagnes. De studio wordt flexibel ingericht om te kunnen inspelen op de wensen van verschillende afdelingen, zoals HR en interne communicatie. Daarnaast werft Kruidvat creatief talent om de studio verder te ontwikkelen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 Lees ook:

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

Kruidvat en Armoedefonds slaan alarm over verzorgingsarmoede

10-06-2025 | 14:00:00
Steeds meer Nederlanders kunnen zich geen verzorgingsproducten veroorloven. Dat blijkt uit de Verzorgingsarmoedebarometer van Ipsos I&O in opdracht van Kruidvat

LiveWall wint DIA en SAN Accent met digitale campagnes

10-06-2025 | 09:23:01
LiveWall heeft twee prijzen gewonnen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA) en de SAN Accenten.

TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024

05-06-2025 | 22:05:00
KPN ontving de titel Adverteerder van het Jaar en Kruidvat kreeg het Consistent Accent.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:26
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.