Kink wijzigt slogan in Alternative Rock Radio

Kink wijzigt per 1 september 2023 zijn slogan in Alternative Rock Radio. De radiozender, die sinds 1 februari 2019 bestaat, had de afgelopen 3,5 jaar de slogan No Alternative. De radiozender zendt uit via internet en DAB+ en wist bij de frequentieveiling geen FM-frequenties te verkrijgen. Wel heeft Kink eigen DAB+-frequentieruimte met plek voor drie radiostations (Kink, Kink 80s en K-Rock), die het in 2021 wist te verkrijgen en tot 2033 mag blijven gebruiken.

Michiel Veenstra, programmadirecteur van Kink: “De pay-off kan niet duidelijker. Kink is radio voor liefhebbers van alternatieve gitaarmuziek. Luister je graag naar Pearl Jam, Foo Fighters, Royal Blood en Arctic Monkeys, dan is Kink je zender."

Met de wijziging van de slogan krijgt de Kink website een make-over, met meer aandacht voor wat er te horen is op het station en een meer geordende presentatie van het (muziek)nieuws,

Met de lancering van de gewijzigde slogan start vrijdag 1 september om 19:00 uur de Kink 90’s Week in de week dat de zomerse schoolvakanties in heel Nederland zijn afgelopen. Om die reden komt de radiozender met een back to school-vibes waarin de tijd van houthakkersbloesjes, Metallica-logo's op schooltassen en Nirvana-cassettebandjes ruilen met vrienden weer tot leven komt.

Michiel Veenstra: "De jaren 90 zijn bij uitstek het decennium waarin de voor Kink zo kenmerkende Alternative Rock het levenslicht zag. Bands als Oasis, Blur, Foo Fighters en Pearl Jam hebben in die tijd de blauwdruk geleverd voor het geluid dat bij KINK 24 uur per dag te horen is". Tijdens de jaren 90’s Week is dagelijks om 16:00 uur een 90’s Top 30 te horen in thema’s die door de luisteraars worden aangedragen.  Vrijdag 8 september is de Kink 90s Top 100 te horen.

www.kink.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Zo meet je het effect van je (branded) podcast

30-10-2025 | 15:57:00
Podcasts zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap.

Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken

30-10-2025 | 11:27:00
Sanne Konings en Bregje van Iperen gaan in gesprek met Peter Wybenga over hun specialisatie in moederinfluencers en de kracht van Instagram

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:10
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter

30-10-2025 | 09:52:45
Tijdens een aflevering van Marketing Report TV sprak Peter Wybenga met Eefje Gubbens over de ontwikkeling van het bedrijf en hun visie op contentmarketing

Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft

29-10-2025 | 13:25:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Danny Thijssing. Hij vertelt over de groei van zijn team en de kracht van buitenreclame
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning

30-10-2025 | 14:58:20
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.

DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider

30-10-2025 | 12:34:00
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.