Kim Klaver: PR is geen sluitstuk, maar startpunt
[Marketing Report TV] PR-Dashboard over de erkenning van het PR-vak
Kim Klaver, Managing Director bij PR-Dashboard, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt zij over de rol van PR binnen de marketingstrategie, het belang van zichtbaarheid voor PR-professionals én de terugkeer van de Dutch PR Awards.
Kim Klaver: "Het PR-vak wordt nog te vaak pas aan het eind ingevlogen, met de vraag: Maak jij hier even een persberichtje van? Dat doet geen recht aan het strategische werk dat PR-professionals dagelijks verzetten. Goede PR vraagt tijd, relaties en een sterk verhaal – niet alleen communicatie, maar positionering. Met de Dutch PR Awards zetten we deze vakmensen eindelijk weer in het zonnetje. Het is tijd dat de waarde van PR serieus wordt genomen."
Bekijk de video hier:
Marketing Report TV is powered by Kaaps Film en Abovo Maxlead


Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.
Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken
Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on
Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter
Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft
Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?
Nik Sluijs: Happiness Amsterdam werkt als één Benelux-club
Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie
Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken
Eduard van Bennekom en Lukas van de Ven: Creatieve fusie voelt als thuiskomen
Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power
Marco van de Lisdonk: YouTube vraagt om precisie en data
Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen
Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker
Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead
Hans Bauman: Gouden Esprix bekroont 25 jaar Bob
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit
[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern
Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025
Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest
[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers