[Kijkcijfers] Bauers populairder dan Meiland

De Nederlandse kijker werd in de laatste week van 2024 nog getrakteerd op een divers aanbod aan spannende en vernieuwende programma's. Zo ging De Slimste Mens weer met een knaller van start op zoek naar de slimste mens en heeft de finale van Hunted inmiddels ook de nodige aandacht getrokken. Nieuw op de buis is Woeste Grond, een serie op de NPO die meteen veel kijkers weet te boeien, terwijl het nieuwe seizoen van een Huis Vol zorgt voor de nodige hilariteit en ontroering. Er waren ook tal van kerstspecials te bewonderen. Robbert ten Brink reed weer – met de bekende All you need is love bus - heel het land door om families samen te brengen met Kerst. Veel mensen keken weer naar de tranentrekker welke al jaren wordt uitgezonden op kerstavond.

In de kijkcijfers valt op dat het programma Bauers tegenwoordig populairder lijkt dan Meiland, wat misschien een verrassing is gezien de enorme bekendheid van de Meiland-familie. De finale van Expeditie Robinson is inmiddels een klassieker geworden, en dit seizoen weet de survival competitie weer veel mensen voor de tv te krijgen.

Een andere opvallende ontwikkeling is de kersttoespraak van de koning. De kijkcijfers? Tja, die vielen een beetje tegen (566.000 kijkers op 13+). Nederland zat dit jaar massaal aan de kerstlunch met de familie in plaats van voor de tv…

 

omd-logo | Blis

Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD

OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers

www.omd.com

 

Nr

Datum

Tijd

Zender

Programma

Kdh% 13+

Absolute aantallen

1

24-12-2024

21:29

RTL 4

ALL YOU NEED IS LOVE KERSTSPECIAL

16,8

2.549

2

27-12-2024

21:53

RTL 4

MASKED SINGER

15,5

2.352

3

23-12-2024

20:33

NPO1

SLIMSTE MENS

13,4

2.044

4

28-12-2024

19:09

NPO1

WIE IS DE MOL

12,6

1.923

5

29-12-2024

20:02

RTL 4

EXPEDITIE ROBINSON

12,1

1.842

6

24-12-2024

22:06

NPO1

HEEL HOLLAND BAKT KERSTSPECIAL

12,0

1.823

7

24-12-2024

21:23

NPO1

KERST MET DE BAUERS

10,4

1.583

8

23-12-2024

20:00

NPO1

JOURNAAL 20 UUR

10,4

1.581

9

29-12-2024

21:20

SBS 6

GOOISCHE VROUWEN

8,7

1.328

10

29-12-2024

20:23

NPO1

GOUDAPPELS

8,4

1.283

11

27-12-2024

19:00

NPO1

HUIS VOL

8,3

1.268

12

24-12-2024

20:54

SBS 6

KERST MET DE FAMILIE MEILAND

8,1

1.225

13

23-12-2024

18:33

RTL 4

WEER 1830 UUR

7,8

1.189

14

23-12-2024

21:21

NPO1

HUNTED

7,8

1.181

15

29-12-2024

21:30

SBS 6

MEDISCH CENTRUM WEST

7,7

1.172

16

23-12-2024

18:36

RTL 4

RTL BOULEVARD

7,7

1.168

17

29-12-2024

20:14

NPO2

DWARS DOOR DE LAGE LANDEN

7,7

1.164

18

23-12-2024

19:30

RTL 4

HALF ACHT NIEUWS

7,5

1.137

19

29-12-2024

19:50

RTL 4

VRIENDENLOTERIJ DE WINNAARS

7,4

1.124

20

23-12-2024

19:18

NPO1

WOESTE GROND

7,4

1.123

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Tale Meester: Live – van een moment naar een movement

03-12-2025 | 08:53:00
Wist je dat de meeste Gen Z’ers live vooral associeert met livestreams op social media? De traditionele live-tv is allang niet meer het referentiepunt.

DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO

01-12-2025 | 23:16:00
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft

Hebben we nog een mening nodig over de overname van IPG door Omnicom?

01-12-2025 | 21:58:00
Dat de overname historisch is, staat buiten kijf. Maar voor mij bewijst het vooral iets anders: Het oude agency-model werkt niet meer

Overname Interpublic Group door Omnicom feit

01-12-2025 | 19:43:00
De overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom is op 26 november 2025 geëffectueerd. Een reorganisatie is wereldwijd aangekondigd die 4.000 werkplekken zal kosten. De labels DDB, Mullenlowe en FCB worden geschrapt

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.