Kees Wilbrink: Interactiviteit is sleutel tot effectieve OOH

[Interview] Chief Commercial Officer Ocean Outdoor over publiekseffect en sociale impact

Op het dek van een indrukwekkend schip tijdens SAIL Amsterdam spreekt David de Jong met Kees Wilbrink, Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Netherlands. De sfeer is feestelijk, het weer werkt mee en Wilbrink voelt zich zichtbaar in zijn element. “Het lijkt een soort Cannes, maar dan nautisch.”

Hoewel Ocean Outdoor aanwezig is op SAIL, speelde Wilbrink zelf geen directe rol in die organisatie: “Dat is het werk van mijn collega Jorinde Hehanussa, die verantwoordelijk is voor partnerships. Maar er is een logische connectie. We hebben een goede relatie met de gemeente Amsterdam, die dit evenement aandrijft. En de naam Ocean past natuurlijk perfect in dit decor.”

Erkenning vanuit de markt

Wanneer het gesprek serieuzer wordt, blikt Wilbrink terug op waar hij het afgelopen jaar trots op is. “Wij werden media-exploitant van het jaar in een marktonderzoek. Dat is een mooie waardering vanuit de branche en een erkenning van het werk dat ons team elke dag met enthousiasme verzet. Blijkbaar doen we echt de goede dingen.”

Een specifiek voorbeeld van succesvolle samenwerking noemt Wilbrink met gepaste trots: “We hebben samen met Westfield Mall of the Netherlands, ons labs team en Netflix een campagne gedaan waarbij de hele mall tijdelijk werd omgedoopt tot de Wednesday Mall of Misery. Alles werd aangepast aan de serie Wednesday, van schermen tot de inrichting. Dat is wat mij betreft out of home magic.”

Toekomst: innovatie en interactiviteit

Voor de komende periode ligt de focus bij Ocean Outdoor op kwalitatieve groei en innovatie.

“We blijven investeren in ons netwerk, vooral in grote schermen op premium locaties. Daarbij zetten we steeds meer in op interactiviteit. Niet alleen hoe consumenten reageren op schermen, maar vooral hoe die interactie zich vertaalt naar sociale media.”

Volgens Wilbrink schuilt de kracht van interactieve schermen juist in het online delen ervan. “Mensen reageren direct op wat ze zien en delen dat massaal. Het effect is vergelijkbaar met iemand die naar boven kijkt: voor je het weet, doen anderen mee. Dat sociale effect werkt ontzettend goed.”

Kijk deze video hier

www.oceanoutdoor.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Marc van Hamelen: Creativiteit slaat aan bij OOH

22-08-2025 | 10:45:00
Op het dek van het Ocean-schip tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Marc van Hamelen, Director Business Development bij Ocean Outdoor

Xavier Tilman: Crossmediaal plannen mét OOH is gamechanger

22-08-2025 | 10:05:00
Tijdens SAIL in Amsterdam spreekt David de Jong met Xavier Tilman, CEO van Ocean Outdoor Netherlands.

Wednesday’s Mall of Misery trekt ruim 10.000 bezoekers

19-08-2025 | 15:06:18
Westfield Mall of the Netherlands was begin augustus het toneel van een grootschalige activatie rond de Netflix-serie Wednesday.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Events & Relatie Manager

12-08-2025 | 09:35:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Events & Relatie Manager - Amsterdam

Ocean Outdoor organiseert Mud Masters-borrel

02-06-2025 | 09:00:09
De deelnemers leggen tijdens de Mud Masters Haarlemmermeer een uitdagend parcours af.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.