Kees Wilbrink: Interactiviteit is sleutel tot effectieve OOH

[Interview] Chief Commercial Officer Ocean Outdoor over publiekseffect en sociale impact

Op het dek van een indrukwekkend schip tijdens SAIL Amsterdam spreekt David de Jong met Kees Wilbrink, Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Netherlands. De sfeer is feestelijk, het weer werkt mee en Wilbrink voelt zich zichtbaar in zijn element. “Het lijkt een soort Cannes, maar dan nautisch.”

Hoewel Ocean Outdoor aanwezig is op SAIL, speelde Wilbrink zelf geen directe rol in die organisatie: “Dat is het werk van mijn collega Jorinde Hehanussa, die verantwoordelijk is voor partnerships. Maar er is een logische connectie. We hebben een goede relatie met de gemeente Amsterdam, die dit evenement aandrijft. En de naam Ocean past natuurlijk perfect in dit decor.”

Erkenning vanuit de markt

Wanneer het gesprek serieuzer wordt, blikt Wilbrink terug op waar hij het afgelopen jaar trots op is. “Wij werden media-exploitant van het jaar in een marktonderzoek. Dat is een mooie waardering vanuit de branche en een erkenning van het werk dat ons team elke dag met enthousiasme verzet. Blijkbaar doen we echt de goede dingen.”

Een specifiek voorbeeld van succesvolle samenwerking noemt Wilbrink met gepaste trots: “We hebben samen met Westfield Mall of the Netherlands, ons labs team en Netflix een campagne gedaan waarbij de hele mall tijdelijk werd omgedoopt tot de Wednesday Mall of Misery. Alles werd aangepast aan de serie Wednesday, van schermen tot de inrichting. Dat is wat mij betreft out of home magic.”

Toekomst: innovatie en interactiviteit

Voor de komende periode ligt de focus bij Ocean Outdoor op kwalitatieve groei en innovatie.

“We blijven investeren in ons netwerk, vooral in grote schermen op premium locaties. Daarbij zetten we steeds meer in op interactiviteit. Niet alleen hoe consumenten reageren op schermen, maar vooral hoe die interactie zich vertaalt naar sociale media.”

Volgens Wilbrink schuilt de kracht van interactieve schermen juist in het online delen ervan. “Mensen reageren direct op wat ze zien en delen dat massaal. Het effect is vergelijkbaar met iemand die naar boven kijkt: voor je het weet, doen anderen mee. Dat sociale effect werkt ontzettend goed.”

Kijk deze video hier

www.oceanoutdoor.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Kees Wilbrink: Don’t forget to prime your campaign!

13-11-2025 | 15:12:57
Deze zomer was Ocean partner van Sail Amsterdam. Zelf ben ik groot fan van dit event, ik was die week dan ook nauwelijks van mijn bootje af te slaan!

GB Snowsport kiest Ocean Outdoor als outdoorpartner

03-11-2025 | 12:24:04
In een overeenkomst van 1 jaar worden hoogtepunten van Britse topatleten in skiën en snowboarden getoond op het netwerk van Ocean in Groot-Brittannië.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.