Karen Hellemans uitgever alle magazinemerken Roularta Media Group

Karen Hellemans wordt de uitgever van alle magazinemerken van Roularta Media Group in België. Bovenop haar rol als uitgever van de Women Brands (waaronder Libelle en Flair), wordt ze verantwoordelijk voor de News & Business Brands (waaronder Knack en Trends). Karen neemt de News & Business-verantwoordelijkheden over van Niels Famaey, die het bedrijf verlaat. De wijziging kadert binnen de eengemaakte strategie van Roularta Media Group.

Karen Hellemans - van opleiding Lic. Communicatiewetenschappen (VUB) - is sinds juli 2018 aan boord bij Roularta Media Group na het opbouwen van ervaring bij De Tijd, Sanoma en DPG Media.

Karen werkte hard aan de digitalisering van de Women Brands en de multimediale flows binnen haar redacties. Zo groeide het vrouwenblad Libelle succesvol uit tot een multichannel 'superbrand' met een hechte community.

Ook de komende periode blijft Roularta Media Group volop investeren in nieuwe technologie, afdelingen en competenties. Die duidelijke, merkoverstijgende strategie komt nu volledig onder de hoede van Karen als uitgever. Zij zal met haar kennis en ervaring van redacties, processen en flows verder bouwen aan de modernisering van het redactionele aanbod van de mediagroep.

Karen Hellemans: "Ik start met veel enthousiasme aan deze nieuwe uitdaging. We hebben ontzettend mooie magazinemerken en fantastisch journalistiek en creatief talent op onze redacties. Ik vind het een grote eer om die mensen en merken verder multimediaal te doen groeien door samen te werken, kennis te delen en elkaar te inspireren."

www.roularta.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook: 

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Roularta Media Group: dalende omzetten en verliescijfers in H1, 2025

22-08-2025 | 13:35:00
Roularta Media Groep heeft in het eerste half jaar van 2025 146,2 miljoen euro omzet gedraaid oftewel 8,3 procent minder dan over dezelfde periode in 2024. Het mediabedrijf zag daarbij ook een operationeel en netto verlies, terwijl in 2024 nog winst werd gemaakt

Belgische uitgevers voeren campagne om Belgisch te adverteren

01-08-2025 | 16:56:00
De Belgische uitgevers DPG Media, Mediahuis, Roularta, IPM en Rossel hebben in hun uitgaven campagne gevoerd om adverteerders te bewegen Belgisch te adverteren

Magixx Digital bundelt digitaal aanbod magazinemerken

22-07-2025 | 13:53:56
Roularta Advertising, DPG Media Advertising, IPM Advertising en Rossel Advertising introduceren Magixx Digital, een gezamenlijke digitale propositie

Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende

17-07-2025 | 20:03:00
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.