Kaliber ontwikkelt wervingscampagne voor KLM

Kaliber ontwikkelde de strategie en het concept voor de wervingscampagne voor de onderhoudsdivisie KLM Engineering & Maintenance. De campagne Jij bent toe aan Techniek XXL laat zien dat een technische baan bij de vliegmaatschappij meer binnen handbereik ligt dan je wellicht in eerste instantie zelf zou denken.

Er zijn honderden nieuwe medewerkers nodig om KLM’s eigen vliegtuigen én die van 200 andere maatschappijen veilig in de lucht te houden. Maar er is een groot tekort aan technisch personeel in Nederland en de concurrentie om talent is groot. Kaliber heeft dus gezocht naar een propositie die alleen KLM kan bieden, maar vooral ook iedereen met liefde voor techniek aanspreekt: werken met de grootste en mooiste techniek van Nederland, why settle for less?

Stefanie Boers, Program Manager Sourcing Engineering & Maintenance bij KLM: "Met Techniek XXL bieden we als grootste technische werkgever in de regio de overtreffende trap van waar het hart van onze doelgroep sneller van gaat kloppen. Als je houdt van sleutelen aan een motor, hoe gaaf is het dan om dat bijvoorbeeld te doen aan een vliegtuigmotor met 70.000 pond stuwkracht. Dus XXL groter, maar ook XXL nauwkeuriger of XXL uitdagender."

 

Via radio, (D)OOH, YouTube en social kanalen wordt iedereen met affiniteit voor techniek de komende maanden bereikt met deze wervende boodschap. Daarnaast is er speciale aandacht voor alle DIY’ers op dé plek waar ze zich oriënteren op hun volgende klus: YouTube. Pre-rolls, die voor relevante technische tutorials ingekocht worden, roepen techneuten op om zich aan te melden voor Techniek XXL.

 

Klaas-Jan Gouka, Employer Branding Specialist bij KLM: "Na eerdere succesvolle campagnes om IT’ers en bagagemedewerkers te werven, is dit de derde campagne uit de koker van Kaliber. Recent hebben we samen ook careers.klm.com geheel vernieuwd, waardoor we nu grip hebben op de gehele candidate journey van interesse tot aan sollicitatie."

Credits:

Strategie & Concept: Kaliber | Productie: Tebbernekkel, The Compound, Marleen Kuipers Fotografie, Franse Kamer | Media: Dentsu | KLM: Ton Dortmans, Stefanie Boers, Klaas-Jan Gouka, Babette van der Veen, Jasper Landsaat, Wesley van Ravenzwaaij

www.kaliber.net

www.careers.klm.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Kaliber ontwikkelt digitaal carrièreplatform Team EIFFEL

04-03-2025 | 14:36:00
Het platform biedt niet alleen vacatures en achtergrondinformatie, maar introduceert ook de AI Career Coach voor persoonlijk carrièreadvies.

La Trappe en Kaliber lanceren 0.0-campagne

16-01-2025 | 10:53:00
La Trappe en Kaliber introduceren de 0.0-campagne: de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Kaliber en BNNVARA ontwikkelen merkcampagne: Programma’s maken die binnenkomen

11-11-2024 | 11:55:00
Met de boodschap Programma’s maken die binnenkomen laat de omroep zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met je doen als kijker. In je hoofd én in je hart.

Kaliber ontwikkelt wervingscampagne Jumbo

22-10-2024 | 14:29:07
De wervingscampagne van Jumbo zet de nadruk op de ontwikkeling van vaardigheden bij jongeren die een bijbaan zoeken.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.