
Kaliber ontwikkelt wervingscampagne Jumbo
De wervingscampagne van Jumbo zet de nadruk op de ontwikkeling van vaardigheden bij jongeren die een bijbaan zoeken. In de campagne, ontwikkeld in samenwerking met Kaliber, worden scenario's zoals parachutespringen en optreden in een theater gebruikt om te illustreren hoe het nemen van initiatief, werken met klanten en het oplossen van problemen bij Jumbo waardevolle vaardigheden oplevert.
De campagne speelt in op het inzicht dat jongeren bij de keuze voor een bijbaan steeds vaker kijken naar de mogelijkheden om te leren, in plaats van alleen naar sfeer en salaris. Dit onderscheidt Jumbo van andere werkgevers in de sector.
Kirsten Smits-van Heugten, Manager Recruitment & Employer Branding bij Jumbo: "Met een jaarlijkse behoefte aan 25.000 bijbaners willen we ons niet alleen richten op sfeer en salaris in de communicatie. We zien dat jongeren veel leren in hun eerste bijbaantje bij Jumbo, en we vinden het belangrijk om die verhalen te delen. Deze focus op ontwikkeling sluit goed aan bij ons werkgeverschap en is relevant voor de nieuwe generatie die we willen aantrekken."
De campagne wordt de komende weken verspreid via social media, digital out-of-home, en in de Jumbo-winkels. Op de bijbehorende landingspagina delen medewerkers hun ervaringen en vertellen ze over de vaardigheden die ze bij Jumbo hebben opgedaan.
Credits:
Jumbo: Kirsten Smits-van Heugten, Lars Pouw, Julietta van Vugt & Kris Baudoin | Strategie & Creatie: Kaliber | Productie: Arthur Mebius Photography, Buro Jumbo
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Kaliber ontwikkelt digitaal carrièreplatform Team EIFFEL
La Trappe en Kaliber lanceren 0.0-campagne
Kaliber en BNNVARA ontwikkelen merkcampagne: Programma’s maken die binnenkomen
Kaliber Interactive breidt het team uit met diverse expertises
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen