Alfred en Johma lanceren merkcampagne met focus op noaberschap

Johma en reclamebureau Alfred hebben al meer dan 10 jaar campagnes gevoerd met de burgemeester van Losser en zijn buurtgenoten als centrale figuren. Deze campagnes introduceerden telkens de nieuwste Johma-salades. Nu zet Johma een volgende stap door in de nieuwste campagne meer nadruk op het merk te leggen.

Van productcampagne naar merkcampagne

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred: "Tot nu toe stond in communicatie van Johma altijd het product centraal, de nieuwste smaakvariant. Met deze campagne verschuift de aandacht meer naar de merkwaarden. Johma komt Oet Twente, zo zeggen we al jaren. Maar wat betekent dat nu eigenlijk? Het DNA van Johma bevat één ingrediënt dat alle Twentenaren ook in zich hebben: noaberschap."

Noaberschap… wat is dat?

Evelien Siebers, brandmanager bij Johma: "Noaberschap betekent zoveel als er voor elkaar zijn, saamhorigheid, een goede buur zijn. Dat maakt Twente zo bijzonder. En dat Twentse DNA is binnen Johma heel sterk voelbaar. Waar we kunnen brengen we noaberschap ook in de praktijk. Is er in het dorp een feestje? Dan kun je bij Johma salades ophalen. En ben je jarig? Dan kun je een verjaardagscadeautje van Johma ophalen. Noaberschap zit in onze kern, maar we hebben het de buitenwereld eigenlijk nooit echt verteld."

Ontstaansgeschiedenis van de eerste Johma-salade

In de nieuwste campagne speelt de herkenbare burgemeester nog steeds een rol. Maar nu gaat Johma terug naar het ontstaan van de allereerste salade. Terug naar 1968, naar twee buren die niet alleen de liefde voor elkaar deelden, maar ook voor salades. Oprichters Johan en Gerrie begonnen samen met het maken van salades in hun schuurtje in Twente. Dat werd zo’n succes dat het hele dorp vervolgens meehielp om die salades nog lekkerder te maken.

Evelien Siebers: "Noaberschap zal de komende jaren centraal staan in de campagnes van Johma. Net zoals nu willen we telkens een nieuw verhaal vertellen rondom noaberschap, dat losjes is gebaseerd op echte gebeurtenissen bij Johma."

De campagne is bedacht bij Alfred en is vanaf vandaag te zien op tv en in online video’s.

Credits:

Verantwoordelijk bij Johma: Erik Bras, Karin Bronsvoort en Evelien Siebers | Bureau: Alfred | Productie: freddy | Regie: Michiel ten Horn | Edit: Pim van der Pas 
Postproductie: Ton Habraken | Grading: Crabsalad

www.alfred.nl

www.johma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.