Jeroen Oppatja Managing Director van VML Nederland

Jeroen Oppatja is aangesteld als Managing Director van VML Nederland. Hij volgt Ubbo Maagdenberg op, die het bedrijf verlaat. Oppatja is sinds tien jaar verbonden aan het bureau en was de afgelopen periode actief als Chief Operating Officer.

Met de benoeming kiest VML Nederland voor continuïteit in het leiderschap en voor een kandidaat met ruime ervaring in de integratie van bureaus binnen het WPP-netwerk. Jeroen Oppatja speelde een centrale rol in de samenvoeging van onder meer Emark, Wunderman Thompson BX & Commerce en Newcraft.

Focus op geïntegreerde propositie en technologische ontwikkeling

VML Nederland ziet in Oppatja een leider die de organisatie verder kan uitbouwen en positioneren voor toekomstige groei.

Jeroen Oppatja: “Ik ben ongelooflijk trots om deze rol op me te nemen en ons gedreven team van professionals naar toekomstige groei te mogen leiden. De afgelopen jaren hebben we meerdere bedrijven samengebracht tot één VML Nederland. Door deze stap kunnen we onze klanten beter helpen met een geïntegreerde propositie waarmee we groei mogelijk maken, verandering aanjagen en impact creëren op het gebied van merk, commerce, technologie en klantbeleving. Bovendien staan we aan het begin van een tijdperk waarin AI niet alleen versnelt, maar onze industrie, businessmodellen en manier van werken fundamenteel hervormt. Gesteund door de strategische focus en investeringen van WPP op dit gebied, zijn we goed gepositioneerd om toekomstbestendige, datagedreven en agile oplossingen te ontwikkelen voor de meest complexe zakelijke uitdagingen.”

Ubbo Maagdenberg vertrekt na periode van transformatie

Ubbo Maagdenberg, die eerder als ondernemer actief was, trad in dienst bij VML om het bureau te leiden in een fase van integratie en groei.

Ubbo Maagdenberg: “Na twintig jaar ondernemerschap maakte ik de overstap naar een global agency-netwerk. Dat bleek een waardevolle keuze. Het integreren en transformeren van diverse teams en culturen onder de VML-vlag was een verrijkende ervaring. Ik ben trots op het sterke fundament dat we hebben gelegd en ik vertrouw erop dat Jeroen en zijn team het bedrijf succesvol zullen uitbouwen.”

WPP ondersteunt ontwikkeling VML Nederland

Eric Kramer, Country Manager WPP Nederland: “We zijn enthousiast over de toekomst van VML en waarderen Jeroens diepgaande kennis van de organisatie nu we verder bouwen. De integratie van VML Nederland in de WPP campus vorig jaar, en de daaropvolgende belangrijke nieuwe klanten, zorgen ervoor dat VML klaar is voor verdere successen. Onze dank gaat uit naar Ubbo, wiens leiderschap van onschatbare waarde is geweest bij deze sterke basis.”

www.vml.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Hotel L’Amour wint pitch Gamma

02-12-2025 | 18:05:00
Hotel L’Amour heeft de eerder uitgezette pitch van Gamma gewonnen. Daarmee neemt Gamma afscheid van het WPP-bureau VML waarmee het de afgelopen jaren samenwerkte

Beyond Creative: mensgerichte marketing in een AI-tijdperk

01-12-2025 | 09:15:12
Tijdens Decisions 2025 in Atlanta riep Jason Gaikowski, Chief Transformation Officer bij VML, de industrie op om creativiteit opnieuw te definiëren

Whitepaper VML: hoe digitale transformatie wél slaagt

26-11-2025 | 08:54:00
VML heeft een whitepaper uitgebracht waarin het bureau de belangrijkste oorzaken onderzocht waarom digitale transformatieprojecten vaak niet lukken

VML lanceert playbook voor duurzaamheidsdata

24-11-2025 | 09:13:02
VML presenteert met Own Your Impact een playbook dat organisaties helpt om meer rendement te halen uit hun duurzaamheidsdata.

VML presenteert algoritme-first playbook voor holiday-sales

20-11-2025 | 15:48:00
Producten worden pas relevant als algoritmes ze weten te vinden en te selecteren. Merken die hun digitale schap niet optimaliseren, laten omzet liggen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.