
Jeroen de Wit: Teamleader groeit met Agency Live in Duitsland
[DMEXCO] CEO van Teamleader over oplossingen en events voor agencies in de DACH-regio
Tijdens DMEXCO sprak Bas Vlugt met Jeroen de Wit, CEO van Teamleader. Het Belgische softwarebedrijf, dat sterk actief is in Nederland en België, zet nu in op groei in Duitsland. “Het is de eerste keer dat we op DMEXCO staan. Duitsland is voor ons een nieuwe, groeiende en belangrijke markt,” aldus De Wit.
Gericht op agencies
Teamleader bedient momenteel ongeveer 25.000 klanten, waarvan 4000 agencies. “Voor ons is dat dus een heel belangrijk segment. Daarom zijn we ook hier op DMEXCO: specifiek om die agencies in Duitsland te overtuigen van onze oplossingen,” zegt Jeroen de Wit. Nederlandse bureaus zoals RGN zijn al enthousiast. “Je mag gerust zeggen dat het echt beter is dan andere software,” kreeg Bas Vlugt te horen.
Community bouwen met Agency Live
Behalve op beurzen is Teamleader ook zichtbaar via eigen initiatieven, waaronder Agency Live. Daarmee reist het bedrijf langs steden als Hamburg, Frankfurt, Berlijn en München. “We brengen agencies samen. Wat je merkt, is dat dat voor hen vaak niet vanzelfsprekend is: samen met collega’s om tafel gaan zitten en echt de diepte in gaan op business topics,” zegt Jeroen de Wit.
Naast netwerken wordt er ook content gecreëerd. Zo vinden er live podcastopnames plaats op de stand. “Dat werkt ideaal. We willen graag Duitse agencies in onze podcast, en die lopen hier allemaal rond. Dus dat zijn twee vliegen in één klap,” vertelt hij.
Duitse markt verandert snel
Hoewel er vaak gezegd wordt dat Duitsland digitaal achterloopt, ziet Teamleader het tegendeel. “Als je spreekt met agencies hier op de beurs, zie je dat cloud-adoptie echt in de lift zit. Dat cliché kunnen we stilaan wel achter ons laten.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Peter Van Wijnaerde: Inzicht in bureaus met Teamleader
Teamleader en SuperRebel lanceren e-facturatiecampagne
Zen en de kunst van vooruitkijken
Sink or Swim: Puck de Mol van Otterloo en Tristan Albers
Teamleader in 2025: M&A’s, AI en KPI’s
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert