ITV Studios benoemt Laurens Woldberg tot Managing Director Nederland

ITV Studios heeft Laurens Woldberg benoemd tot Managing Director van ITV Studios Netherlands. Daarmee volgt hij Karin de Groot op, die het bedrijf per 1 januari 2024 na vijf jaar verlaat.

Laurens Woldberg is sinds 2022 Creative Director Fictie en Non-Fictie bij de publieke omroepvereniging KRO-NCRV. Daarvoor was hij 11 jaar Managing Director van eerst Simpel Media en later SimpelZodiak, dat thans onderdeel is van Banijay Benelux.

ITV Studios is producent van onder andere Oogappels, winnaar van de Gouden Televizier-Ring 2023, evenals Love Island Nederland & België, Het Perfecte Plaatje, Ik hou van Holland, Oh Wat Een Jaar en Married at First Sight. Laurens start 25 maart bij ITV Studios Netherlands.

Lisa Perrin, Managing Director, International Production, ITV Studios: "Ik ben verheugd dat Laurens zich bij ITV Studios voegt. Hij heeft tijdens zijn tijd bij Simpel, SimpelZodiak en nu KRO-NCRV bewezen niet alleen een creatief leider te zijn, maar ook iemand die internationale formats kan vertalen naar de Nederlandse markt. Ik weet zeker dat hij die vaardigheden goed kan inzetten binnen ITV Studios Netherlands."

Laurens Woldberg: "Ik heb twee geweldige jaren gehad bij KRO-NCRV en het team daar, maar ik heb enorm veel zin om te beginnen in mijn nieuwe rol bij ITV Studios. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met een team van zeer getalenteerde collega’s, een bijdrage te leveren aan de mooie series en programma’s die daar worden geproduceerd, nieuwe formats te lanceren en verder te bouwen aan het succes van ITV Studios Netherlands."

www.itvstudios.nl

www.itvstudios.com

www.itvplc.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

Sophie Diepstraten strateeg Hotel L’Amour

18-11-2025 | 16:48:00
Ze komt over van Selmore en werkte eerder bij N=5 aan klanten als Holland & Barrett, De Consumentenbond en Bauhaus.

Herbert Visser stopt als statutair directeur Mediahuis Radio

13-11-2025 | 16:52:00
Herbert Visser stopt per eind 2025 als statutair directeur bij Mediahuis Radio. Hij blijft het radiobedrijf ondersteunen in een adviserende rol.

RTL Group en Bertelsmann krijgen andere leiding

13-11-2025 | 11:49:00
De Fransman Clement Schwebig wordt per 1 mei 2026 CEO van RTL Group en Thomas Coesfeld wordt per 1 januari 2027 bestuursvoorzitter van Bertelsmann

De candidate journey als marketingstrategie: automatisering die werkt

12-11-2025 | 09:34:06
De candidate journey – van eerste contact tot plaatsing – is uitgegroeid tot een marketinginstrument van formaat
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.