[Interview] Wouter Simons (Lionsville), Merel Wit en Cees-Jan de Melker (VENGEAN) over de rebranding van Lionsville

Wouter Simons, founder en Executive Director bij Lionsville, Merel Wit, Creative Strategist en Cees-Jan de Melker, founder en Executive Creative Director bij VENGEAN , praten over de rebranding van Lionsville.

Lionsville is ontstaan als een plek waar drie ervaren IT-professionals het anders wilden doen.

Wat is Lionsville en wat maakt het uniek?

Wouter Simons: Lionsville is een Business & IT Engineering bedrijf, een hardcore Business Tech Boutique. En het is ook een plek in de digital metaverse - het overgangsgebied tussen de fysieke operatie van bedrijven en de digitale wereld van data en automatisering die eraan gekoppeld is. Bij Lionsville staan bovendien de engineers in hun kracht en werken heel zelfstandig met klant-kernteams aan end-to-end tech oplossingen. Onze passie, toewijding en bijzondere aanpak zorgen ervoor dat de klanten van Lionsville harder groeien en bloeien.

Veel bedrijven streven naar impact, maar worstelen met het afstemmen van hun IT op hun bedrijfsstrategie. Zo'n 70 procent van de IT-uitgaven blijkt verspilling. Dat kan en moet duurzamer, dachten wij een aantal jaar terug. Als Lions werken we met een disruptief businessmodel.

Anders dan de concurrenten, stroomlijnen we de keten van klanten met betere IT-technologie. Samen met onze klanten willen we het bedrijf runnen op basis van gedragsprincipes, in plaats van Lionsville te sturen op processen en procedures. Écht end-to-end dus, en daarmee raken we het hart van de business.

Hoe positioneert Lionsville zich als merk binnen de wereld van IT?

Merel Wit: Lionsville pakt met deze herpositionering de rol van een Rebellious Brand binnen de IT-branche. A rebel with a cause. Als Business Tech Boutique neemt Lionsville het op tegen de grote spelers binnen de branche en dat vraagt om een onderscheidende aanpak. Met de nieuwe merkidentiteit spelen we in op onze HOW: Do IT differently en WHY: from IT to ImpacT.

Cees-Jan de Melker: In lijn met de strategie ontwikkelden we zo ook een disruptieve Visual ID. Doorvertaald in het logo waar gebruik is gemaakt van een 'twitch'-effect in combinatie met mystieke, krachtige kleuren.

Roooaaar! (de brul van een leeuw) is het thema geworden bij Lionsville. Wat moet dat symboliseren en hoe past dat bij de manier van werken?

Wouter Simons: Lionsville profileert zich als Business & IT Engineering-bedrijf met een eigen cultuur. Na jarenlange ervaring bij de grootste bedrijven binnen IT Engineering, merkten Steve, Mark en ik (de drie founders van Lionsville) dat we alle drie vonden dat het anders moest en kon.

Bij Lionsville staan de engineers, de ontwikkelaars, aan de top. Ze werken zelfstandig en zijn verantwoordelijk voor de business. Oftewel, de meesterbakker is ook de contactpersoon voor de klant. We gaan daarin heel ver, bijvoorbeeld ook door tekenbevoegdheid en profit & loss verantwoordelijkheid bij onze tech leads te leggen. Wij geloven dat alleen dan het commitment van een engineering team aan onze klanten gewaarborgd is.

Merel Wit: "Juist omdat de engineers bovenaan staan, is het belangrijk dat ook zij de nieuwe merkstrategie voelen en verspreiden, als een ‘Pride of Lions’. We hebben dan ook gekeken naar een strategische aanpak die deze boodschap zowel extern als intern uitgedraagt en laat voelen.

Een bijpassende, onderscheidende visuele identiteit waar men trots op is, om zo van medewerkers, medemerkers te maken. 'Roooaaar' is het unieke geluid van het merk en staat voor 'The deafening sound of success, the power of the Lions​'. Vanuit de Brand Values Courage en Energy, spoort Lionsville op een energieke manier klanten, prospects en elkaar aan om de moed te hebben buiten de gebaande paden te treden.

Maar bovenal herpositioneren we Lionsville nu dus als een plek in de digital multiverse, waar Lions strategieën bedenken, opladen en bedrijven verbeteren: A place where business roars.

Cees Jan de Melker: Met de campagnebeelden die we, met een beetje hulp van AI, hebben ontwikkeld, creëren we een mystieke sfeer die tot de verbeelding spreekt. En vooral: het onderscheidt ons enorm van de rest. Een legendarische plek waar Lions en bedrijven hun grenzen verleggen en samen grootse dingen bedenken en bereiken.

Met het creatieve communicatieconcept laten we zien, horen én voelen wat Lionsville is en waar je ons kunt vinden. En hoe potentiële klanten en toekomstige Lions kunnen profiteren van het ontdekken van Lionsville, door onderdeel te worden van deze krachtige, prachtige plek. Het geeft Lionsville een unieke visuele uitstraling. Een wereld om ideeën, verhalen en voordelen te laten zien.

Wouter Simons: Eén van onze klanten, PVH, het bedrijf achter bekende merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein, was specifiek op zoek naar een high-end engineering boutique die voorop kon lopen in verandering. Wij zijn ervan overtuigd dat technologie de kracht heeft om bedrijven te transformeren, omdat de regels van vroeger met moderne technologie niet meer nodig zijn.

Met een geïntegreerde business-IT approach zal Lionsville dus zinvolle veranderingen teweeg brengen. Bij prospects merken we ook dat ons nieuwe merkverhaal goed aanslaat en opvalt. 'Zo. Dat is gedurfd!', zei een grote prospect onlangs nog, en dat is precies het unieke effect dat we met VENGEAN wilden bereiken.

www.lionsville.nl

www.vengean.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:


VENGEAN ontwikkelt merkactivatie Bakkerij 't Stoepje

10-06-2025 | 17:09:31
Bakkerij ’t Stoepje versterkt haar merkpositie op Nederlandse markten met een reeks campagnes gebaseerd op een centraal communicatieconcept.

Deze commercials maken kans op Gouden Loeki

06-05-2025 | 09:42:00
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.

VENGEAN blikt terug: Result ADR positioneert conflict als kracht

01-05-2025 | 09:07:00
In het communicatieconcept worden opzettelijk negatieve begrippen in conflictsituaties verwisseld met positieve uitkomsten.

Hans Anders breidt campagne met André van Duin uit

21-04-2025 | 09:00:00
Janny van der Heijden en teckel Nhaan sluiten aan in vervolgcampagne VENGEAN

Chemie Andre van Duin en Janny sluit aan bij Hans Anders

21-04-2025 | 09:00:00
Hans Anders heeft een vervolgcampagne gemaakt met André van Duin, Janny van der Heijden en haar teckel Nhaan in de hoofdrol. We spreken Frederique Rote, Copywriter bij VENGEAN en Linda van de Wiel, Director Marketing & Communications bij Hans Anders over deze campagne


Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.