[Interview] Stacey Rookhuizen (Bombilate Media) over Afkoel tv voor Sportlife mints en Talpa Network

Stacey Rookhuizen is oprichter en eigenaar van het branded entertainment bureau Bombilate Media. Bombilate Media produceert het per 14 juli uit te zenden primetime tv-programma Bergafwaarts, een koude afglijrace, dat dankzij Sportlife mints te zien is bij Veronica (Talpa Network).

Kan je voor wie het concept niet kent het programma Bergafwaarts uitleggen?

Deze zomer, wanneer de spreekwoordelijke mussen van het dak vallen, zorgt Bombilate x Sportlife x Veronica voor verkoeling en verfrissing met zogenaamde afkoeltelevisie. Onderzoek heeft immers uitgewezen dat wanneer je lang genoeg naar mensen kijkt die het ijskoud hebben, je zelf óók verfrissing ervaart.

En dus zien we in de gameshow Bergafwaarts dertien kandidaten, slim, zelfverzekerd en een beetje gek, zich - soms zelfs letterlijk! - vol overgave en schaars gekleed van een besneeuwde berg afstorten.

Zij hebben (sneeuw)ballen! In een ijskoude afglijrace vol winterse capriolen strijden zij voor de winst en daarmee de eretitel De Coolste Persoon van deze Zomer. Bergafwaarts wordt gepresenteerd door het duo Jay-Jay Boske en Moïse Trusfull (met Leo Alkemade als voice-over) en is vanaf vrijdag, 14 juli, iedere week om 20:30 uur te zien bij Veronica.

Hoe is het idee van Bergafwaarts ontstaan?

Onze klanten zijn merken. In dit geval Sportlife. Sportlife staat sinds zijn bestaan voor één ding, namelijk: Unexpected Freshness. Deze tag was voor mij genoeg om een heel tv-programma rondom te ontwikkelen, dat eigenlijk een introductiecampagne betreft voor een nieuw product: Sportlife mints.

Ik kan me nog goed herinneren dat Sportlife 20 jaar geleden met de Yetiball tv-commercial los ging. Weet jij het nog? Die spot waarin een paar dudes in een soort wiel een besneeuwde bergtop afrolden? Sportlife staat voor mij voor verfrissing, vet cool zijn, maar met een beetje zelfspot en humor. Genoeg ingrediënten om mooie tv mee te maken.

Ik ben in contact gekomen met de Brand Manager Veronique Visser en Marketing Manager Paul Standaart en samen zijn we aan de slag gegaan om een programma/campagne te ontwikkelen dat 1- op-1 aansluit op het hele merkverhaal en het product.

Sportlife is de sponsor en Talpa Network (Veronica) de uitzendende omroep. Hoe is deze samenwerking?

Sponsor vind ik eigenlijk niet het goede woord. Sportlife is de initiator. De partij waar het hele concept omheen gebouwd is. Zonder Sportlife was dit programma er niet geweest. Een sponsor zoek je bij een bestaand programma, maar dit programma is rondom het merk gebouwd. Omdenken dus. Maar dat terzijde. ;))

Bombilate en Sportlife zijn eerst een samenwerking aangegaan om de mogelijkheden te onderzoeken. Vervolgens heeft Bombilate met het ruwe format aangebeld bij Talpa Network. Zij waren gelukkig net zo enthousiast over het idee van afkoel-tv dat ze besloten het format te omarmen.

Talpa Network heeft het programma volledig omarmd, zij investeren ook in het programma. Klopt! Cool, hè? Dat een programma bedacht is rondom een adverteerder/merkverhaal, maar dat een zender vervolgens zegt: dit vinden wij tof, hier doen wij aan mee! Ze bieden onder andere het primetime tijdslot aan en een sloot aan mediawaarde: promotie voor het programma via het zogenaamde Talpa Network Effect. Bombilate gelooft in het gegeven dat merken content nodig hebben, maar zenders en streamers ook. Wij proberen formats te ontwikkelen en content te produceren waar beide partijen iets aan hebben en elkaar op die manier kunnen vinden.p

Zal de campagne meer bevatten dan alleen het programma?

Ja! Naast de zes afleveringen op Veronica en herhalingen op SBS 6 en on demand op KIJK.nl, zal Bergafwaarts en Sportlife mints zichtbaar zijn in de vorm van tv-promo’s en bromo’s, radiospots, DOOH en activaties op de winkelvloer, maar ook op straat.

Wat zijn je verwachtingen voor het programma Bergafwaarts?

Ik verwacht dat mensen het een verfrissend programma vinden. Het is feel good, het is grappig, cool. De cast is trouwens helemaal te gek: geen Bekende Nederlanders, maar onbekende Nederlanders. Oók heel verfrissend! ;)

Welke producties heb je recent gemaakt?

Bombilate maakt branded entertainment voor merken als Lexa, Danerolles, VELUX, VVD, Bouwmaat en ANWB. Niet alleen full-length tv-shows hoor, maar ook tv commercials, Above the Line (ATL) merkcampagnes, digitale campagnes. Zo hebben we recent de landelijke campagne voor de VVD gemaakt rondom de Provinciale Statenverkiezingen.

Wat staat er binnenkort voor jullie in de planning na deze productie?

Eerst even op vakantie!

www.bombilate.nl

www.kijk.nl/programmas/bergafwaarts

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.