
[Interview] Robbin de Waij (Natwerk): Reclame maken is teamwork
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Robbin de Waij is Creative Director bij Natwerk.
Kun je jouw bureau introduceren?
Natwerk is het bureau dat wrijft tot je merk glans geeft. Want je hebt frictie nodig om op te vallen en tot resultaat te komen. Daarom bedenken we oplossingen voor de problemen van onze klanten. En bouwen er opvallende campagnes omheen waar de doelgroep niet over uitgepraat raakt. Producten, activaties, slimme tools, communicatieconcepten en complete merken. Oplossingen waarmee we verdiende aandacht genereren, merken laten shinen en bedrijven helpen groeien.
Een klant belt. Wat wil deze?
Klanten die ons bellen zijn meestal op zoek naar iets onverwachts. Iets dat verder gaat dan het standaard marketingverhaal. Ze willen iets waar ze zelf niet zo snel mee op de proppen zouden komen.
Hoe maak je écht goede reclame?
Reclame maken is teamwork. Binnen een bureau, maar nog belangrijker, in samenwerking met de klant. Wie een kundige brandmanager aan hun zijde heeft, heeft goud in handen.
Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame?
Niet direct. Heel veel prijswinnend werk is internationaal georiënteerd. Dat betekent dat er een universeel inzicht aan ten grondslag ligt. Maar er zijn heel veel cases die je niet direct begrijpt omdat ze gebaseerd zijn op een helder inzicht in een bepaalde markt of cultuur. Daarom blijft heel veel mooi werk onder de radar. Die cases zijn vaak inspirerender en creatiever.
Wat is het laatste nieuws?
Natwerk is flink aan de weg aan het timmeren. We hebben afgelopen jaar hard gewerkt en dat heeft zich uitbetaald in hele mooie nieuwe opdrachten. Zo zijn we aan de slag gegaan voor Zilveren Kruis, BNR, Tikkie en Cupra. We zijn ook op zoek naar mensen. Mensen die passen bij onze mentaliteit en waarmee we er samen voor kunnen gaan zorgen dat 2024 een topjaar wordt!
Lees alles over M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
M100 2024 op LinkedIn
[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025
PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld
[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot
[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst
Fightclub en Marketing Report lanceren voetbalkaartjes van de 250 beste marketeers van Nederland
[Column] Christien van de Sande: Waarom staat digitale inclusie nog niet op de roadmap van 2025!?
Victor Knaap op nummer 1 in DigitalAgency100 2025
[DutchMedia Podcast] over het mediadebat, reclame bij streamingdiensten, Jouw ID en de M100-lijsten
Maiko Valentijn nummer 1 in MediaAgency100 2025
PR100 2025
CreativeAgency100 2025
TAMBR maakt adaptief AI soundlogo voor de M100 2025-lijsten
[Marketing Report Radio] Adjiedj Bakas: De grijze consument gaat geld uitgeven!
[Marketing Report Radio] Cees Faes (Fightclub): Marketing is oorlog, en wij zijn in it to win it
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen