[Interview] Michael van Essen en Andy Mosmans over ONA

Dutch7, The Suppliers en NoName Group gaan voortaan door het leven als ONA Group, waarbij het hele proces van rebranding tot stand is gekomen dankzij een samenwerking met creative branding agency VENGEAN.

We spreken Michael van Essen, Managing Director van ONA Group en Andy Mosmans, CEO en co-founder van VENGEAN.

Voor wie jullie niet kent, wat is ONA?

Michael: ONA Group bestaat uit 5 bedrijven: ONA Productions, een full-service productiebureau gespecialiseerd in technische en on-site eventproductie, event management en vergunningstrajecten voor zowel zakelijke als publieksevenementen.

ONA Supplies, dat toegang geeft tot een groot netwerk van toeleveranciers voor facilitaire event voorzieningen; ONA Concepts, gespecialiseerd in het ontwerpen, creëren, produceren en organiseren van diverse evenementen concepten.

ONA Venues dat unieke evenementenlocaties exploiteert zoals een voormalige kerk in centraal Nederland voor feesten, vergaderingen en evenementen en ONA Art, het jongste bedrijfsonderdeel, waar voor getalenteerde kunstenaars het management gevoerd wordt.

Hoe is het idee tot stand gekomen om te komen tot een merk?

Michael: Toen ik hier startte (in oktober 2022) was er discussie over welke strategische positionering we als groep van bedrijven zouden kiezen naar de toekomst toe. We hebben toen de keuze gemaakt voor een merkgedachte die gaat voor brede en duurzame waardecreatie voor de organisatie én voor onze partners.

Dat we nu vanuit 1 paraplu merk, als branded house, zijn gaan opereren, maakt dit ook duidelijk voor alle stakeholders. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om vanuit ONA Concepts ook onze eigen evenementen zoals Winter Village duidelijker te profileren richting het publiek.

Waar staat ONA voor?

Michael: Allereerst is ONA gewoon een lekkere korte en krachtige naam, die gevoelsmatig ook wat mystieks heeft. Tevens zat ONA al verstopt in een van de organisaties waaruit ze is ontstaan: nONAme Group. Daarnaast staat het voor Only Now Alliance: life is live en eigenlijk is er alleen maar nu; wij willen mensen deze visie optimaal laten beleven.

To make now wow! Samen creëren we en bouwen we toe naar dat ene moment dat we vervolgens momentum geven. Dat doen we met ons specialistische team en gespecialiseerde labels.

Ons brand element/logo noemen we The Amplifier en is afgeleid van to amp up, oftewel making things stronger, more intense or more exciting. The Amplifier symboliseert ONA’s realisatiekracht op het gebied van creatie en productie.

Wat is de rol en invulling geweest van VENGEAN bij de rebranding? Kan je daar iets meer over vertellen hoe dat gegaan is?

Andy: Al eerder hebben we met Michael samengewerkt op het vlak van de (re)branding van een aantal ondernemingen, waaronder Recharge, Fittergy Group en Young Perfect & Eatertainment.

In het geval van ONA hebben we samen met Michael en de founders/owners Rutger van Uden en Iko Claassens, intensief samengewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe merkstrategie (positionering en portfoliobeleid) en de creatie van de nieuwe naam, visuele identiteit en het communicatieconcept voor de onderneming(en). Een perfect voorbeeld van wat we bedoelen met onze missie ‘to ignite impact by energising enterprise’.

Nu het merk staat, wat zal de komende periode de rol van VENGEAN zijn bij ONA Group?

Michael: Naast wat we zelf oppakken, zal VENGEAN ONA verder blijven ondersteunen bij branding-, marketing-, creatie- en of communicatievraagstukken om de organisatie verder op de kaart te zetten.

Hoe is de introductie van ONA ontvangen bij alle bedrijfsonderdelen?

Michael: Waarde creëren doe je niet alleen in omzet, margeverbetering of schalen, maar juist ook door het neerzetten van een sterk merk dat de vertaalslag maakt van je strategische positionering en hoe je deze uitdraagt. Deze paraplu helpt met het verduidelijken van onze strategie en visie naar buiten, maar ook naar binnen, naar onze medewerkers. Ons team is ontzettend enthousiast over wat er is neergezet en kijkt uit naar de volgende fase van de organisatie.

www.vengean.com

www.ona.nl

Lees ook:

Frederique Rote: Concept komt op de eerste plaats bij VENGEAN

17-11-2025 | 18:48:05
Ze vertelt hoe het copyvak in korte tijd ingrijpend veranderde en waarom copywriting nu om méér draait dan alleen goed schrijven.

Thomas Ritter sluit zich aan bij VENGEAN

28-10-2025 | 14:50:36
Met zijn komst versterkt het bureau zijn internationale positie en richt het zich nadrukkelijker op de DACH-markten: Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power

27-10-2025 | 15:47:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV spreekt hij over zijn recente reis naar Hamburg en over het succes van de rebranding van nexeye

Annis Anakotta Creative Director VENGEAN

01-09-2025 | 14:32:00
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.

Andy Mosmans: Branding is de kunst van het creëren van geloof

20-08-2025 | 11:18:00
In tegenstelling tot het gezegde seeing is believing, is de waarheid eerder: we zien wat we geloven.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.