[Interview] Henri Lessing over de jurering van de Content Marketing | The Awards 2022

Henri Lessing, Managing Partner van YouTube Agency AGE Media, is jurylid bij Content Marketing | The Awards 2022. De feestelijke bekendmaking van de winnaars is op maandag 28 november in Beeld & Geluid in Hilversum. Wij bellen hem.

Dag Henri! Dat jij in alle drukte tijd hebt om te jureren. Hoe is ie?

Het gaat heel goed. Voor mijn bedrijf AGE Media is het een jaar van groei en evolutie. De Nederlandse markt is in toenemende mate klaar om serieus te gaan werken met YouTube. Voor veel partijen - en zeker ook voor AGE Media - geldt dat je moet zijn waar het feestje is. En het feestje is op YouTube waar je er zeker van kunt zijn dat elk denkbare doelgroep aanwezig is om relevante content te consumeren. YouTube is de nieuwe televisie. Maar dan met veel meer mogelijkheden om die mensen te bereiken en dat is waarin AGE Media  is gespecialiseerd. Kortom: het zijn drukke en goede tijden.

Hoe gaat het jureren, zitten er mooie cases tussen?

Er zitten prachtige cases tussen. Mooi om te zien dat de content marketing business in alle diversiteit bruist van de creativiteit. 

Als je de cases zo voorbij ziet komen, kun je dan iets van trends zien? Wat is hip en happening in content marketing anno 2022?

Bureaus zijn steeds beter in staat om tot een crossmediale, 360 graden aanpak te komen. Veel cases zijn gericht op heel specifieke doelgroepen - bijvoorbeeld mensen met een bepaalde ziekte. Media als televisie zijn dan vaak te duur maar er zijn tal van andere opties om mensen te bereiken zoasl video, audio, online en social. Data wordt vanzelfsprekend steeds belangrijker maar hoort naar mijn mening slechts het vertrekpunt te zijn. Wat blijft is dat alle goede cases beginnen met een goede insight en een creatieve doorvertaling naar een effectieve campagne. 

Het moet jou als YouTube ambassadeur goed doen dat YouTube zo veel wordt ingezet in het content marketing vak…

Als AGE Media hebben wij jarenlang gevochten voor erkenning van het medium in het marketingvak. YouTube is er lange tijd bij gedaan door generalisten terwijl vaak specialisten nodig waren geweest om tot de beste resultaten te komen. Het publiek weet YouTube al vele jaren massaal te vinden en het is geweldig - maar niet verrassend - te zien dat bureaus juist in het content marketing vak YouTube omarmen als een tool om doelgroepen effectief te bereiken. 

Feestelijke bekendmaking van de winnaars op is 28 november in Beeld & Geluid in Hilversum. Daar zijn alle juryleden natuurlijk bij. Weet je al wat je gaat aantrekken?

Jij bent er zelf natuurlijk ook bij Bas, kunnen we  bij deze afspreken dat we beiden in smoking gaan?

Wat is het laatste nieuws?

AGE Media lanceert in verschillende landen in Afrika met wat wij next tv noemen. Het is een grote en sensationele ontwikkeling waarover wij de markt op korte termijn uitvoerig gaan bijpraten.

www.agemedia.group
www.cmta.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.