[Interview] Cedric Brunings over &.media group

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Cedric Brunings is co-CEO van &.media groep.

Kun je jouw bureau introduceren?

&.media group is een full service media en content bureau, gespecialiseerd in social storytelling en merkactivaties. Wij opereren op het snijvlak van merkcampagnes, public relations, influencer marketing en digitale merkstrategieën, waarbij we streven naar een goede integratie van creativiteit, emotie en relevantie. Daarnaast bedenken we ook formats voor streaming services, broadcasters en merken. Tot slot managen wij een roster van ongeveer 25 talenten in Nederland.

Welke nieuwe klanten hebben jullie in 2023 met veel plezier verwelkomt?

In 2023 lag onze focus vooral op het uitbouwen van onze bestaande klantrelaties. We zijn erg trots dat we voor mooie merken zoals bol, Puma, Amazon Prime Video en Moët Hennessy mogen werken en onze ambitie is om deze klanten lang aan ons te binden. Uiteraard pitchen we ook voor nieuwe merken en hebben we dit jaar oa. Bugaboo, IKEA, PicNic en Andrélon mogen verwelkomen. Hoewel we steeds bekender worden in de markt, weten veel mensen niet echt wat we nu precies doen en wat we kunnen betekenen voor hun merk. Het lekt bij de loodgieter, dus onze eigen PR is iets waar we nog hard aan moeten werken en staat bovenaan de agenda voor 2024.

Hoeveel groei zit er nog in influencermarketing?

Influencer marketing heeft in de loop der jaren een steeds prominentere plek ingenomen binnen de marketing mix. Waar het enkele jaren geleden vooral werd ingezet als 'nice to have' of als trial met restbudgetten, wordt het nu veel vaker meegenomen in de plannen. De hype rondom influencer marketing is weliswaar voorbij, maar desalniettemin zie je dat merken er steeds vaker voor kiezen om productgedreven content te schrappen en dit te vervangen door influencercontent in advertising. Hierdoor groeit influencer marketing nog steeds. Daarnaast zien we ook een toenemende vraag voor User Generated Content als goed alternatief voor schaalbare social advertising content.

Onderschatten marketeers de meerwaarde die goede branding genereert op de lange termijn?

Ik denk niet dat marketeers de meerwaarde onderschatten want er worden nog ongelooflijk goede merkcampagnes gemaakt. Daarnaast groeien de tv en digital OOH budgetten nog ieder jaar. Wat je wel vaak ziet is dat als het economisch minder gaat of budgetten onder druk staan, upperfunnel marketing als een kostenpost wordt gezien en dat vaak als eerste uit de plannen wordt gehaald. Dan ligt de focus meer op sales en conversie, wat ten koste gaat van de brand building en storytelling op lange termijn. Dat is erg jammer omdat we met eigen ogen zien wat de effecten kunnen zijn van goede merkcampagnes en storytelling op de connectie met de doelgroep.

Hoe dol zijn jullie op pitches?

Ik vind het heerlijk om te pitchen en om nieuwe klanten ervan te overtuigen dat wij de beste oplossing zijn om hun marketing- en communicatie doelstellingen te behalen. Maar dan moet een pitch wel voor de juiste doeleinden worden gebruikt. Uiteindelijk wil een marketeer ervan overtuigd worden dat ze met het beste bureau in zee gaan. Maar ik ben wel van mening dat een pitch met meer dan 5 partijen zijn doel voorbij schiet. Het kost bureau's erg veel tijd en geld en dan wil je wel dat je een eerlijke kans maakt. Daarnaast zie je regelmatig dat er opnieuw moet worden gepitcht als er een nieuwe marketingverantwoordelijke komt. Dan zijn ze al bekend met de kwaliteit van jouw werk, waardoor een pitch volledig overbodig is.

Wat is het laatste nieuws?

Op dit moment zijn wij bezig om onze positionering wat aan te scherpen, zodat het duidelijker wordt waar we voor staan en wat we doen. Daarnaast hebben we ook internationale groeiambities en zijn we aan het onderzoeken of we wellicht onze services ook in het buitenland kunnen aanbieden. We zullen ons dus in 2024 minder bescheiden opstellen en zichtbaarder gaan worden in de markt. Het doel is om met het juiste team, het beste werk te maken, voor de mooiste klanten, tegen de juiste honorering. Dat is waar we met z'n allen naar streven in 2024.

www.and-media.group

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

M100 2024 op LinkedIn

31-12-2024 | 10:39:00
Op 4 december vond het M100 Event plaats in Spant! in Bussum. Tijdens dit event werden de 7 M100 lijsten bekendgemaakt van de meest invloedrijke mensen in ons vak.

[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025

20-12-2024 | 13:57:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld

19-12-2024 | 12:03:00
Maud Burgers is de nummer 1 in de PR100 2025. De PR100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld.

[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot

13-12-2024 | 09:38:00
Als je voor de derde keer op rij verkozen wordt als meest invloedrijke persoon in advertising dan moet je natuurlijk ook iets zeggen

[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst

12-12-2024 | 15:07:00
De M100: Sommige vakgenoten doen er een beetje ongemakkelijk over, maar ik vind het geweldig dat ik ervoor genomineerd word en in die lijst sta.

Fightclub en Marketing Report lanceren voetbalkaartjes van de 250 beste marketeers van Nederland

11-12-2024 | 07:24:00
De Marketing250 is de verkiezing van de 250 beste marketeers van Nederland, georganiseerd door Marketing Report.

[Column] Christien van de Sande: Waarom staat digitale inclusie nog niet op de roadmap van 2025!?

10-12-2024 | 14:54:00
In deze column vertelt Christien van de Sande van Level Level over wat haar opviel tijdens de M100; dat ze aan vrijwel iedereen moest uitleggen wat digitale toegankelijkheid is.

Victor Knaap op nummer 1 in DigitalAgency100 2025

08-12-2024 | 11:03:00
Victor Knaap is de nummer 1 in de DigitalAgency100 2025. De DigitalAgency100 2025 is de lijst van de meest invloedrijke mensen die werken bij digital agencies in Nederland

[DutchMedia Podcast] over het mediadebat, reclame bij streamingdiensten, Jouw ID en de M100-lijsten

06-12-2024 | 12:07:36
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Maiko Valentijn nummer 1 in MediaAgency100 2025

05-12-2024 | 08:12:00
De MediaAgency100 2025 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse mediabureauwereld. Op 4 december 2024 is de MediaAgency100 2025 bekendgemaakt tijdens het M100 Event in Spant! in Bussum

PR100 2025

04-12-2024 | 21:56:00
De PR100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld. Op 4 december 2024 is de PR100 2025 bekendgemaakt tijdens het M100 Event in Spant! in Bussum

CreativeAgency100 2025

04-12-2024 | 21:55:00
De CreativeAgency100 2025 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld. Op 4 december 2024 is de CreativeAgency100 2025 bekendgemaakt tijdens het M100 Event in Spant! in Bussum

TAMBR maakt adaptief AI soundlogo voor de M100 2025-lijsten

03-12-2024 | 21:47:00
Het M100 Event, hét podium voor de meest invloedrijke professionals uit de media- en marketingwereld, heeft een uniek soundlogo gekregen

[Marketing Report Radio] Adjiedj Bakas: De grijze consument gaat geld uitgeven!

22-11-2024 | 09:14:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over vergrijzing, de doelgroep 59+ in reclame en de luiheid van reclamemakers.

[Marketing Report Radio] Cees Faes (Fightclub): Marketing is oorlog, en wij zijn in it to win it

21-11-2024 | 11:09:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de succesvolle M100-campagne, de kracht van creatieve marketingstrategieën en het belang van een sterk eigen verhaal als bureau.

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.