
Intergamma (Gamma en Karwei) start met Intergamma Retail Media Groep
Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei. Met deze stap wil Intergamma leveranciers en adverteerders de mogelijkheid bieden hun merk- en productcampagnes direct onder de aandacht te brengen bij consumenten die zich in de bouwmarkten of op de webshops van Gamma en Karwei bevinden en daarmee een concrete koopintentie hebben.
Veel bezoekers
Intergamma claimt per jaar 200 miljoen webshopbezoekers en 80 miljoen bouwmarktbezoekers te tellen en wil door data, bereik en context slim te combineren, via retail media adverteerders op dat moment de kans te geven hun boodschap aan potentiële kopers te geven. De retail media zal vanaf medio 2026 zichtbaar zijn in de Karwei en Gamma-bouwmarkten. De online sponsoring en reclames zijn wel per direct beschikbaar.
Platform
Joost de Beijer, ceo Intergamma: “Met ons grote bereik, zowel fysiek als digitaal, beschikken we over een waardevol platform voor leveranciers en adverteerders in de Huis & Tuin-markt. We brengen merken en producten onder de aandacht op precies die plekken waar constructieve en decoratieve klussers hun aankoopbeslissingen nemen. Dat levert voor onze partners directe waarde op, en voor klanten maakt het hun shopping-beleving relevanter, gemakkelijker en meer gepersonaliseerd.
We zijn hiermee het eerste grote retail media-netwerk binnen de Huis & Tuin-markt met een omnichannel media-aanbod. Retail media is de logische volgende stap in onze samenwerking met leveranciers. Het versterkt niet alleen hun marketinginspanningen, maar draagt ook bij aan een betere ervaring voor onze klanten.”
Online en vanaf medio 2026 in bouwmarkten
De retail media-propositie van Intergamma biedt zowel in-store als online mogelijkheden:
- Online: gesponsorde producten, bannering, video en gepersonaliseerde campagnes op de webshops en in de apps van Gamma en Karwei.
- In de bouwmarkten (vanaf medio 2026): displays, schapcommunicatie en digitale schermen die shoppers activeren op het moment van aankoop.
- Data-gedreven: gerichte targeting en inzichten waarmee campagnes meetbaar en optimaal inzetbaar worden, ook op de eigen kanalen.
Retail Media wordt door steeds meer retailketens ingezet. Zo zijn supermarktketens als Albert Heijn, Plus en Jumbo hier volop mee actief.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?
Omdia: retailmedia goed voor 300 miljard dollar
INNO kiest Transfer Media voor retailmedia-aanpak
WPP Media stelt marktverwachtingen naar beneden bij
Creative Media Network maakt lokale producties voor KFC
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong