Intergamma (Gamma en Karwei) start met Intergamma Retail Media Groep

Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei. Met deze stap wil Intergamma leveranciers en adverteerders de mogelijkheid bieden hun merk- en productcampagnes direct onder de aandacht te brengen bij consumenten die zich in de bouwmarkten of op de webshops van Gamma en Karwei bevinden en daarmee een concrete koopintentie hebben. 

Veel bezoekers

Intergamma claimt per jaar 200 miljoen webshopbezoekers en 80 miljoen bouwmarktbezoekers te tellen en wil door data, bereik en context slim te combineren, via retail media adverteerders op dat moment de kans te geven hun boodschap aan potentiële kopers te geven. De retail media zal vanaf medio 2026 zichtbaar zijn in de Karwei en Gamma-bouwmarkten. De online sponsoring en reclames zijn wel per direct beschikbaar.

Platform

Joost de Beijer, ceo Intergamma: “Met ons grote bereik, zowel fysiek als digitaal, beschikken we over een waardevol platform voor leveranciers en adverteerders in de Huis & Tuin-markt. We brengen merken en producten onder de aandacht op precies die plekken waar constructieve en decoratieve klussers hun aankoopbeslissingen nemen. Dat levert voor onze partners directe waarde op, en voor klanten maakt het hun shopping-beleving relevanter, gemakkelijker en meer gepersonaliseerd.

We zijn hiermee het eerste grote retail media-netwerk binnen de Huis & Tuin-markt met een omnichannel media-aanbod. Retail media is de logische volgende stap in onze samenwerking met leveranciers. Het versterkt niet alleen hun marketinginspanningen, maar draagt ook bij aan een betere ervaring voor onze klanten.” 

Online en vanaf medio 2026 in bouwmarkten 

De retail media-propositie van Intergamma biedt zowel in-store als online mogelijkheden: 

  • Online: gesponsorde producten, bannering, video en gepersonaliseerde campagnes op de webshops en in de apps van Gamma en Karwei. 
  • In de bouwmarkten (vanaf medio 2026): displays, schapcommunicatie en digitale schermen die shoppers activeren op het moment van aankoop. 
  • Data-gedreven: gerichte targeting en inzichten waarmee campagnes meetbaar en optimaal inzetbaar worden, ook op de eigen kanalen. 

Retail Media wordt door steeds meer retailketens ingezet.  Zo zijn supermarktketens als Albert Heijn, Plus en Jumbo hier volop mee actief.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

08-09-2025 | 18:36:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer is de vraag: Wat is de toekomst van Retail Media?

Omdia: retailmedia goed voor 300 miljard dollar

08-09-2025 | 09:13:00
Retailmedia groeit naar een wereldwijde omzet van meer dan 300 miljard dollar in 2030. Dat blijkt uit onderzoek van Omdia.

INNO kiest Transfer Media voor retailmedia-aanpak

01-09-2025 | 16:42:12
Laetitia De Dycker, Deputy General Manager van Transfer Media, kondigt een samenwerking aan met INNO.

WPP Media stelt marktverwachtingen naar beneden bij

17-07-2025 | 19:27:00
WPP Media heeft de verwachtingen van de mediabestedingen in Nederland naar beneden bijgesteld

Creative Media Network maakt lokale producties voor KFC

18-06-2025 | 09:10:12
Het bureau werkt daarbij nauw samen met Bureau Truus, dat verantwoordelijk is voor de landelijke strategie en concepten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.