Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

Initiative heeft samen met Yune de geïntegreerde pitch van Makro Nederland gewonnen. Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie. De geïntegreerde aanpak is in september al uitgerold.

De pitch vroeg om een holistische strategie waarin creativiteit, effectiviteit en uitvoerbaarheid samenkomen. Initiative en Yune presenteerden een oplossing waarin creatieve en mediastrategie naadloos op elkaar aansluiten.

Geïntegreerde aanpak als sleutel tot merkconsistentie

Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro Nederland: "Wat ons overtuigde was het vermogen van Initiative en Yune om een consistente, geïntegreerde aanpak te bieden in zowel team als strategie. Ze begrijpen onze ambitie om onze doelgroepen samen te brengen en weten deze te bedienen met een eenduidige creatieve en effectieve mediastrategie."

Edward Knol, Managing Director van Initiative: "Door een geïntegreerde aanpak te leveren, kunnen we optimaal inspelen op de synergiën van het mediagedrag van beide doelgroepen van Makro. Dit bewijst dat samenwerking tussen creatie en media de sleutel is tot succesvolle B2B-campagnes."

Creatie en strategie versterken elkaar

Thijs Jaski, Managing Director van Yune: "Het is bijzonder om te zien hoe creativiteit en strategie elkaar versterken. Voor Makro hebben we een concept ontwikkeld dat in alle kanalen werkt, van instore tot social media tot radio en DOOH."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative wint Elanco-pitch in Nederland en België

30-10-2025 | 08:50:00
De keuze sluit aan bij Frankrijk, waar Elanco al met Initiative samenwerkt.

Voorkeursposities op radio vergroten herinnering spot

28-10-2025 | 11:17:00
Commercials die aan het begin van een blok staan, blijven duidelijk beter hangen bij luisteraars. Dat effect geldt ongeacht spotlengte

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen

23-10-2025 | 17:50:00
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.

Irene Duivestein: Verandering begint bij mensen

22-10-2025 | 10:19:00
Irene Duivestein heeft recentelijk promotie gemaakt naar de rol van Head of Change binnen de HR-afdeling van IPG Mediabrands.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.