Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

Initiative heeft samen met Yune de geïntegreerde pitch van Makro Nederland gewonnen. Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie. De geïntegreerde aanpak is in september al uitgerold.

De pitch vroeg om een holistische strategie waarin creativiteit, effectiviteit en uitvoerbaarheid samenkomen. Initiative en Yune presenteerden een oplossing waarin creatieve en mediastrategie naadloos op elkaar aansluiten.

Geïntegreerde aanpak als sleutel tot merkconsistentie

Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro Nederland: "Wat ons overtuigde was het vermogen van Initiative en Yune om een consistente, geïntegreerde aanpak te bieden in zowel team als strategie. Ze begrijpen onze ambitie om onze doelgroepen samen te brengen en weten deze te bedienen met een eenduidige creatieve en effectieve mediastrategie."

Edward Knol, Managing Director van Initiative: "Door een geïntegreerde aanpak te leveren, kunnen we optimaal inspelen op de synergiën van het mediagedrag van beide doelgroepen van Makro. Dit bewijst dat samenwerking tussen creatie en media de sleutel is tot succesvolle B2B-campagnes."

Creatie en strategie versterken elkaar

Thijs Jaski, Managing Director van Yune: "Het is bijzonder om te zien hoe creativiteit en strategie elkaar versterken. Voor Makro hebben we een concept ontwikkeld dat in alle kanalen werkt, van instore tot social media tot radio en DOOH."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hebben we nog een mening nodig over de overname van IPG door Omnicom?

01-12-2025 | 21:58:00
Dat de overname historisch is, staat buiten kijf. Maar voor mij bewijst het vooral iets anders: Het oude agency-model werkt niet meer

IPG Mediabrands moest 750.000 extra betalen aan voormalig CFO Benelux

01-12-2025 | 20:34:00
IPG Mediabrands heeft in januari 2023 bepaald dat een eind juni 2022 ontslagen CFO Benelux 750.000 euro moest betalen.  IPG Mediabrands is onderdeel van de door Omnicom overgenomen entiteit Interpublic Group

Europese Commissie keurt overname van IPG door Omnicom goed

24-11-2025 | 14:50:00
De Europese Commissie heeft de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom Group onvoorwaardelijk goedgekeurd

The Social Hub kiest UM als mediabureau voor Europese groei

20-11-2025 | 09:22:57
Na een uitgebreid pitchproces gaat UM aan de slag met de volledige mediastrategie en uitvoering, van branding tot performance.

Vattenfall kiest opnieuw voor UM als mediabureau

18-11-2025 | 16:31:00
De energieleverancier verlengt de samenwerking voor alle merken, waaronder Powerpeers, Feenstra en Delta Energie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.