Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

Initiative heeft samen met Yune de geïntegreerde pitch van Makro Nederland gewonnen. Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie. De geïntegreerde aanpak is in september al uitgerold.

De pitch vroeg om een holistische strategie waarin creativiteit, effectiviteit en uitvoerbaarheid samenkomen. Initiative en Yune presenteerden een oplossing waarin creatieve en mediastrategie naadloos op elkaar aansluiten.

Geïntegreerde aanpak als sleutel tot merkconsistentie

Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro Nederland: "Wat ons overtuigde was het vermogen van Initiative en Yune om een consistente, geïntegreerde aanpak te bieden in zowel team als strategie. Ze begrijpen onze ambitie om onze doelgroepen samen te brengen en weten deze te bedienen met een eenduidige creatieve en effectieve mediastrategie."

Edward Knol, Managing Director van Initiative: "Door een geïntegreerde aanpak te leveren, kunnen we optimaal inspelen op de synergiën van het mediagedrag van beide doelgroepen van Makro. Dit bewijst dat samenwerking tussen creatie en media de sleutel is tot succesvolle B2B-campagnes."

Creatie en strategie versterken elkaar

Thijs Jaski, Managing Director van Yune: "Het is bijzonder om te zien hoe creativiteit en strategie elkaar versterken. Voor Makro hebben we een concept ontwikkeld dat in alle kanalen werkt, van instore tot social media tot radio en DOOH."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Social Hub kiest UM als mediabureau voor Europese groei

20-11-2025 | 09:22:57
Na een uitgebreid pitchproces gaat UM aan de slag met de volledige mediastrategie en uitvoering, van branding tot performance.

Vattenfall kiest opnieuw voor UM als mediabureau

18-11-2025 | 16:31:00
De energieleverancier verlengt de samenwerking voor alle merken, waaronder Powerpeers, Feenstra en Delta Energie.

[Vacancy] UM has a position for Digital Project Lead

11-11-2025 | 09:44:00
UM is directly looking for Digital Project Lead - Amsterdam

[Vacatures] Mediabrands zoekt een Executive Assistant 

11-11-2025 | 08:40:00
Mediabrands is per direct op zoek naar een Executive Assistant 

[Vacatures] Kinesso zoekt een AV Consultant

11-11-2025 | 08:22:00
Kinesso is per direct op zoek naar een AV Consultant - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.