INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off

INDIE Amsterdam staat aan de basis van de aangescherpte merkpositionering van PLUS. De centrale belofte is dat de formule in 440 winkels dagelijks lokaal het verschil wil maken door net dat beetje extra te doen. De pay-off vat dit samen: We doen met je mee. PLUS.

Henk van Harn, commercieel directeur PLUS: "In een wereld die steeds efficiënter en anoniemer wordt, groeit de behoefte om gezien te worden. De meeste supermarkten voelen inwisselbaar, maar bij PLUS voel je nog de oprechte aandacht voor elkaar. We hebben een heldere ambitie: 440 keer de meest geliefde supermarkt in de buurt zijn."

Pay-off en positionering

De positionering verbindt concrete voorbeelden aan de belofte, zoals sponsoring van lokale sportclubs, thuisbezorging en extra service voor klanten die dat nodig hebben. Daarmee wil PLUS de rol als buurt-supermarkt zichtbaar en consistent invullen.

De belofte komt terug in alle merkuitingen en vormt het vertrekpunt voor de campagne. De toon is persoonlijk en doelgericht, gericht op nabijheid en herkenbaarheid in de dagelijkse praktijk van klanten en medewerkers.

Campagne-uitrol en stijl

De campagne gaat deze week van start en is te zien via televisie, radio, online, social, instore en abri’s. De visuele identiteit en communicatiestijl zijn aangescherpt om de menselijke maat te benadrukken.

Henk van Harn: "De campagne laat zien wat PLUS onderscheidt: de menselijke maat. Dat we een stapje extra zetten voor onze klanten. De toon is persoonlijk, opgewekt en daadkrachtig. Daardoor voelt de communicatie dichtbij en verbindt het, passend bij winkels die lokaal geworteld zijn."

Co-creatie en credits

INDIE ontwikkelde de merkpositionering en communicatiestrategie in nauwe samenwerking met Denk Lente en The Creating Society. De commercial is geregisseerd door Arne Toonen en geproduceerd door INDIE Amsterdam.

Overige credits:

Fotografie: Marije Kuiper | Director of Photography: Stephan Polman | Edit: Nikki Gorissen | rading: Barry @ The Compound | VFX/Online: The Compound | Muziek: CRISandJef MUSIC | Sound studio: Levalo.

www.indie-amsterdam.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE Amsterdam maakt kerstcommercial voor Schoonenberg

01-12-2025 | 10:26:00
Waar veel merken groots uitpakken, legt het hoorzorgmerk de nadruk op iets dat volgens hen urgenter is dan ooit: luisteren.

Esther Brouwer: INDIE bouwt merkvoorkeur met lange adem

20-11-2025 | 15:02:31
Ze spreekt met Bas Vlugt over haar carrière, het ondernemerschap bij INDIE, de samenwerking met Lode Schaeffer, het winnen van PLUS en Vodafone

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

[Vacatures] INDIE zoekt een Jr. Designer / DTP-er

13-11-2025 | 10:17:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Jr. Designer / DTP-er

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.