IKEA en Mojo winnen Best Brand Activation Award bij European Festival Awards

IKEA en Mojo hebben een Best Brand Activation Award gewonnen bij de European Festival Awards. Dit zijn prijzen voor festivals. Het Open’er Festival uit Polen won de belangrijkste prijs als Best Major Festival. Naast Mojo en IKEA waren er geen Nederlandse winnaars. Het Gladiolen Festival uit Belgie won een prijs voor beste small festival.   

IKEA Drömland bestond uit een dome met daarin een gigantische IKEA slaapkamer waar bezoekers 15 minuten lang aan de festivaldrukte konden ontsnappen door een powernap te doen.

Tijdens hun powernap beleefden bezoekers een 360-graden experience met videoprojectie en soundscapes, liggend op de welbekende IKEA-meubelen en welkom geheten door IKEA-medewerkers uit het hele land. De activatie was eer een waar de merkbeleving en internal branding voor de partner samenkwamen met behoefte van bezoekers.

Eric van Eerdenburg, festivaldirecteur Lowlands: "IKEA liet met Drömlan zien hoe een merkactivatie een waardevolle toevoeging kan zijn voor festivalbezoekers en gelijktijdig sterk bijdraagt aan de markertingdoelstellingen van de partner".

Noor Hooijdonk, Brand communications specialist van IKEA: “Het was een dröm van een project om een gigantische IKEA slaapkamer te bouwen op het festivalterrein van Lowlands. Vele collega’s hebben meegewerkt aan het realiseren van Drömland, zowel in de voorbereiding als tijdens het festival zelf.

Hun inzet loonde tijdens het evenement al in de vorm van de vele positieve reacties van bezoekers. Dat we nu de erkenning krijgen in de vorm van de award Best Brand Activation is natuurlijk de kers op de taart. Of het Kransborre sierkussen op het prachtig opgemaakte bed, om in IKEA termen te spreken.”

De Drömland activatie was een samenwerking tussen Lowlands en Ikea en kwam tot stand in samenwerking met Home in samenwerking met Buro Hobo, Bart Lensink, All Day Productions, EssenceMediacom (GroupM/WPP), Faber Audiovisuals, Sightline productions, Woodwork Amsterdam, Thndr en Coebergh communicatie en pr.

Credits foto: Floris Heuer

www.ikea.nl

www.mojo.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Interview] Brigit Moens (IKEA) over Drömland tijdens Lowlands

02-12-2024 | 13:38:00
Marketing Report publiceert een reeks interviews met partners van Media Info Groep. IKEA heeft van 16 tot 18 augustus 2024 onder de naam Dromland een gigantische IKEA slaapkamer op het muziekfestival Lowlands in Biddinghuizen opgezet

IKEA organiseert een pyjama-party in alle vestigingen

22-08-2024 | 12:41:00
Klanten die in hun pyjama naar IKEA komen krijgen een gratis ontbijt en een korting  van €20 op iedere €100* om op deze dag in de winkel te besteden

IKEA en Home ontwikkelen activatie op Lowlands

19-08-2024 | 14:29:00
IKEA ontwikkelde samen met social first agency Home voor Lowlands een activatie: IKEA Drömland.

[Grow by DPG Media] De betrokkenheid van klanten verhogen? IKEA doet het zo!

12-03-2024 | 10:51:00
DPG Grow onderzocht samen met IKEA de mogelijkheden van CRM-onboarding. Het resultaat? Een CTR die twee keer zo hoog ligt als de gemiddelde benchmarks

Q&A Retail: Kruidvat, Picnic en Hornbach meest toekomstbestendige retailers

30-11-2023 | 08:58:00
Het is onrustig in de Nederlandse winkelstraat. Mede onder invloed van dalende volumes en stijgende kosten zijn het uitdagende tijden voor de retail. Maar er is meer aan de hand.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.