Ik ervaar crisis-actie van Dawn richt zich op onderbelichte maatschappelijke problemen

In reactie op de aankondiging van het willen uitroepen van een asielcrisis door kabinet-Schoof vraagt de actie Ik ervaar crisis aandacht voor andere crises. De actie is een initiatief van de mensen van creatief strategisch bureau Dawn, de B Corp agency die werkt voor merken als De Baak, Vattenfall en Greenpeace

Het kabinet-Schoof wil een asielcrisis uitroepen omdat er mensen zijn in Nederland die een asielcrisis ervaren. Je leest het goed: ervaren. Alhoewel het kabinet met deze stap laat zien dat het luistert naar het volk, zijn er natuurlijk nog vele andere grote crises die door Nederlanders worden ervaren, zoals de klimaatcrisis of de cultuurcrisis bijvoorbeeld. Daarop blijft een dergelijke reactie uit. De activatie Welke crisis ervaar jij? heeft dan ook als doel de urgentie van andere crises onder de aandacht te brengen van minister-president Dick Schoof. Want waarom roept het kabinet niet de humanitaire crisis, de zorgcrisis, de onderwijscrisis of de natuurcrisis uit?

Crisis delen

Meedoen aan de actie? Deel welke crisis jij ervaart en tag @minpres en @ikervaarcrisisnl. Download het crisispakket voor jezelf of jouw organisatie via www.ikervaarcrisis.nl of vind het initiatief op instagram onder @ikervaarcrisisnl.

Jurian van der Hoeven, Strategy Director & Managing Partner: “Als bureau voor merken die midden in de maatschappij staan, kunnen we op dit moment niet anders dan op opvallende wijze aandacht vragen voor de grote crises van deze tijd. Net zoals onze klanten, waaronder Oxfam Novib, PAX, Triodos Bank en Vandebron, die zich dagelijks inzetten voor het tegengaan van onder andere de klimaatcrisis, humanitaire crisis en wooncrisis.”

www.dawn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:08
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.