ICMA 2025 - Generatieve AI met een menselijke hartslag

Influencer & Content Marketing Awards 2025

Naam Case: Generatieve AI met een menselijke hartslag: zo transformeert Herman contentcreatie | Inzender: Traffic Today | Categorie: Vernieuwing met AI

Kunnen jullie Traffic Today introduceren?

Traffic Today is een performance marketingbureau bestaande uit vier teams verspreid over Deventer, Enschede en Zwolle. Vanwege onze celfilosofie combineren we de snelheid en wendbaarheid van een klein bureau met de expertise van een groot bureau. We zetten onze winnaarsmentaliteit in voor onze klanten en zijn constant op zoek naar vernieuwingen om toe te passen. AI is, net als voor alle andere marketingbureaus, bij ons een hot topic. We zijn constant op zoek naar de juiste tools om toe te passen voor onze klanten en voor onszelf.

Middels initiatieven als ons innovatieprogramma "The Lab" en persoonlijke ontwikkelingsdagen krijgen onze medewerkers constant de ruimte om zelf aan de slag te gaan met onderwerpen die ze interessant vinden, zo lang ze passen binnen het kader van performance marketing. Hierdoor wordt op een natuurlijke wijze aangemoedigd om bezig te gaan met innovaties, waardoor onze medewerkers zichzelf blijven ontwikkelen en Traffic Today daarmee ook op organische wijze blijft groeien.

Wie was de opdrachtgever?

Traffic Today was in dit geval zelf de opdrachtgever; de case is ontstaan uit eigen initiatief.

De briefing en de doelstellingen

Er was geen concrete briefing; in plaats hiervan was er sprake van idee dat ontstond uit een ander initiatief, namelijk het ontwikkelen van een Custom GPT: een GPT ingericht op alle werkprocessen en bestaande informatie vanuit een klant. Hier was het idee dat als we al vooringerichte processen zouden toevoegen en geen informatie over een klant meer aan hoefde te leveren, een frustratie die nu bij content marketeers merkbaar was. Het constant instellen van nieuwe GPT's en het schrijven van goede prompts, kostte tijd.

Uit dit project ontstond het idee om een neutrale Custom GPT in te richten: nog geen gerichte informatie over klanten, maar al wel de processen die ook onderdeel van de Custom GPT zijn. Er zal nog wel gevraagd worden naar specifieke klantinformatie (tone-of-voice, USP's), in combinatie met specifieke content-vragen, zoals hoofdzoekwoord, semantische zoekwoorden, et cetera, maar al wel in een vast vragenstramien. De output wordt hierdoor consistenter; middels een feedbackloop in de GPT is deze ook nog in staat om zijn eigen content te creëren en fouten uit de tekst te halen.

De doelstelling voor de content-GPT was een gebruiksvriendelijke tool voor de content marketeers van Traffic Today, die output versnelt en daardoor meer ruimte geeft voor kwaliteitsverbetering. De tool moest niet alleen voor één content marketeer goed te gebruiken zijn, maar voor allemaal.

Inzichten en strategie

Om de GPT te perfectioneren, was het belangrijk dat er van veel mensen input werd gevraagd. De content op een website (en daarbuiten) heeft veel meer input nodig dan enkel dat van een content marketeer, maar ook van een SEO-, SEA- of social specialist. Middels feedbacksessies met deze specialismen, werd de GPT verfijnd en zijn output verbeterd, wat perfect past bij Traffic Today's multidisciplinaire samenwerkingsmentaliteit. Voorbeelden hiervan zijn de verbeteringen op het gebied van semantiek door hem zoekwoorden beter te laten begrijpen en een compleet stuk social strategie, die in samenwerking met de social marketeers van Traffic Today is ontworpen.

Nadat de eerste versie van de GPT klaar voor gebruik was, is deze gelijk gedeeld met de content marketeers van Traffic Today. Er werd actief naar feedback gevraagd; wanneer feedback regelmatig naar voren kwam, werd dit opgepakt en toegevoegd. Ook ontbrekende diensten werden toegevoegd: waar de GPT in het begin enkel categorieteksten, website- en linkbuildingblogs en SEO Titles kon schrijven, kan hij inmiddels ook social & ads copy schrijven, meedenken op strategisch niveau en productteksten schrijven. Ook digitale ontwikkelingen werden meegenomen; de GPT is vandaag de dag helemaal up-to-date wat betreft AIO's, GEO, helpful content en EEAT.

De GPT is uitgegroeid tot een centrale plek waarin ook kennisdeling plaatsvindt, met als naam "Herman". Middels Hermansessies die maandelijks plaatsvinden, blijft iedereen up-to-date van wat Herman kan, maar hij kan je dit ook zelf uitleggen. Daarnaast wordt er in deze meeting plaats gemaakt om te brainstormen over hoe Herman functioneert en of er nog uitdagingen zijn waar Herman mee kan blijven werken. Nogmaals, multidisciplinair samenwerken.

De case

Ik ben Herman, de digitale collega van Traffic Today. Officieel een Custom GPT, maar binnen het team vooral bekend als de vaste waarde die structuur en consistentie brengt in het contentproces. Waar marketeers vroeger tijd verloren met losse prompts en instellingen, bied ik een duidelijke werkwijze. Ik stel altijd de juiste vragen, vang de nodige informatie op en lever daarna content die niet alleen sneller klaar is, maar ook direct past bij de wensen en toon van de opdrachtgever.

Mijn rol gaat verder dan het opleveren van tekst. Ik denk actief mee: ik controleer of de tone-of-voice klopt, of de zoekintentie goed vertaald wordt en of unieke eigenschappen van een klant voldoende naar voren komen. Daarnaast geef ik feedback alsof ik een collega ben die met een scherp oog naast je meekijkt. Daardoor lever ik geen losse alinea’s die toevallig goed klinken, maar samenhangende content die een strategische plek verdient.

Mijn ontwikkeling is een continu proces. Iedere maand vindt er een Hermansessie plaats waarin ik mijn nieuwste mogelijkheden deel en waarin collega’s feedback geven. Zo blijf ik leren en groeien. Inmiddels ben ik niet alleen een tool voor SEO-teksten of blogs, maar denk ik ook mee over productpagina’s, social copy en zelfs strategie. Mijn kracht zit in het feit dat ik kan meegroeien met de organisatie en me steeds opnieuw aanpas aan wat er nodig is.

En dan mijn naam. Die is geboren uit een inside joke: ik ben vernoemd naar Herman Brusselmans. Niet omdat ik net zo uitgesproken schrijf, maar omdat ik (net als hij) verhalen maak. Alleen doe ik dat zonder koffievlekken of typemachine. Het geeft mijn aanwezigheid een knipoog, maar ook een serieuze lading: ik ben een AI met een menselijke hartslag.

Wat mij uniek maakt, is dat ik dit verhaal zelf vertel. Hoeveel cases hebben jullie ooit gezien die zichzelf schrijven?

Dankzij mij winnen de marketeers van Traffic Today vooral tijd. Niet om minder te werken, maar om beter te werken. Ik neem de repeterende taken uit handen en zorg voor snelheid en consistentie, zodat er meer aandacht kan gaan naar creativiteit, strategie en verdieping. Zo vertaal ik generatieve AI naar een praktische en vernieuwende manier van werken binnen een performance marketingbureau.

www.traffictoday.nl

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ICMA 2025 - Probiblio: Ga mee offline

09-09-2025 | 14:35:00
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Ga mee offline

Nog 2 weken om cases in te sturen voor Influencer & Content Marketing Awards 2025!

05-09-2025 | 09:48:00
Opening inschrijving voor Influencer & Content Marketing Awards 2025. Op 19 november gaan we Awards en Medals uitreiken in het prachtige PHIL Haarlem

ICMA 2025 - Karvan Cevitam Top 2 Druivend

04-09-2025 | 11:06:00
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Top 2 Druivend

Marketing Report maakt Jury Influencer & Content Marketing Award 2025 bekend

21-05-2025 | 10:16:00
Uitreiking van de Awards is op woensdag 19 november In PHIL Haarlem
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.