HYPR neemt verkoopactiviteiten huis-aan-huiskranten over van DPG Media

Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan HYPR. Hiermee neemt HYPR het verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Eerder dit jaar heeft HYPR al de lokale advertentieplatforms ToLocal en DeLokalePlanner overgenomen. Met de overname van Adlocal is HYPR uitgegroeid tot de grootste speler op het gebied van huis-aan-huis-adverteren.

Huis-aan-huiskranten zijn goed voor een dekking van 92 procent van Nederland en bieden adverteerders een analoog bereik van bijna 11 miljoen consumenten per week en ruim 50 miljoen digital views per maand.

Mike van der Moolen, directeur Direct Sales bij DPG Media: “Nadat wij onze laatste huis-aan-huistitels verkochten, waren we de afgelopen periode nog wel verantwoordelijk voor de nationale advertentieverkoop van dit mediumtype. We zien echter dat het huis-aan-huis medialandschap versnippert. Door het centraal te organiseren komt de advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten beter tot zijn recht. Met de komst van HYPR is er nu een natuurlijk moment gekomen om ook de nationale verkoop over te dragen.”

Bart de Vries, Managing Director bij HYPR: “HYPR is de one-stop-shop waar nationale adverteerders en bureaus met één telefoontje alle 562 huis-aan-huis-kranten en 1200 lokale nieuwssites kunnen inschakelen. Met een nationale dekking van 92 procent van de Nederlandse huishoudens en een bereik van 11 miljoen Nederlanders is HYPR in korte tijd een belangrijke speler in de Nederlandse media-industrie geworden."

Manager van Adlocal, Bas Stikkelorum, verhuist mee en start per 1 januari bij HYPR.

www.hypr.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Huis-aan-huiskranten schaffen 15 procent bureaucommissie af

13-10-2025 | 14:24:00
Daarmee volgt dit mediumtype het beleid van andere mediatypen zoals radio, televisie, outdoor, print en online, waar de commissie al enkele jaren geleden werd afgeschaft.

[Vacatures] HYPR zoekt een Digital Account Manager

22-07-2025 | 07:09:00
HYPR is per direct op zoek naar Digital Account Manager  

Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR

25-06-2025 | 09:06:00
Volgens Bart de Vries, directeur van HYPR, speelt sfeer een grote rol in het succes van een organisatie, vertelt hij op Marketing Report TV

Cannes 2025: Bart de Vries over HYPR

20-06-2025 | 08:29:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

[Vacatures] HYPR Media zoekt een Stagiair

12-06-2025 | 09:49:29
HYPR Media is per direct op zoek naar een Stagiair


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

10-12-2025 | 13:24:00
De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & Concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & Concept) - Marketing

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

Politie start Operatie 1337 voor werving digitaal talent

09-12-2025 | 15:32:00
De politie zet met Operatie 1337 een online game in om digitaal talent te bereiken
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.