HYPR neemt verkoopactiviteiten huis-aan-huiskranten over van DPG Media

Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan HYPR. Hiermee neemt HYPR het verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Eerder dit jaar heeft HYPR al de lokale advertentieplatforms ToLocal en DeLokalePlanner overgenomen. Met de overname van Adlocal is HYPR uitgegroeid tot de grootste speler op het gebied van huis-aan-huis-adverteren.

Huis-aan-huiskranten zijn goed voor een dekking van 92 procent van Nederland en bieden adverteerders een analoog bereik van bijna 11 miljoen consumenten per week en ruim 50 miljoen digital views per maand.

Mike van der Moolen, directeur Direct Sales bij DPG Media: “Nadat wij onze laatste huis-aan-huistitels verkochten, waren we de afgelopen periode nog wel verantwoordelijk voor de nationale advertentieverkoop van dit mediumtype. We zien echter dat het huis-aan-huis medialandschap versnippert. Door het centraal te organiseren komt de advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten beter tot zijn recht. Met de komst van HYPR is er nu een natuurlijk moment gekomen om ook de nationale verkoop over te dragen.”

Bart de Vries, Managing Director bij HYPR: “HYPR is de one-stop-shop waar nationale adverteerders en bureaus met één telefoontje alle 562 huis-aan-huis-kranten en 1200 lokale nieuwssites kunnen inschakelen. Met een nationale dekking van 92 procent van de Nederlandse huishoudens en een bereik van 11 miljoen Nederlanders is HYPR in korte tijd een belangrijke speler in de Nederlandse media-industrie geworden."

Manager van Adlocal, Bas Stikkelorum, verhuist mee en start per 1 januari bij HYPR.

www.hypr.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR

25-06-2025 | 09:06:00
Volgens Bart de Vries, directeur van HYPR, speelt sfeer een grote rol in het succes van een organisatie, vertelt hij op Marketing Report TV

Cannes 2025: Bart de Vries over HYPR

20-06-2025 | 08:29:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

[Vacatures] HYPR Media zoekt een Stagiair

12-06-2025 | 09:49:29
HYPR Media is per direct op zoek naar een Stagiair

Bart de Vries: Lokaal adverteren past in de tijdgeest

16-04-2025 | 10:49:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de ontwikkelingen in de markt voor local advertising.

Mensen hechten steeds meer waarde aan lokaal nieuws

07-04-2025 | 08:06:00
HYPR en GroupM en doen onderzoek naar Mediabeleving van Huis-aan-Huiskranten

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.