Hyperlokale nieuwssite Drimble onafhankelijk verder

Of je nu wilt weten wat er speelt in de buurt, op de woningmarkt of welke voetbaltalenten Ajax aan de haak heeft geslagen: je vindt het op Drimble. Deze hyperlokale nieuwsaggregatiesite viel voorheen onder Matrixian Group, maar ging kortgeleden zelfstandig verder – inclusief een compleet eigen team waaronder een redactie. Naast dat de website boven op de actualiteiten zit, publiceert het alle 112-meldingen, bedrijfs- en woningupdates. Maandelijks bereikt Drimble meer dan 3 miljoen Nederlanders.

Frisse wind

Drimble bestaat al meer dan dertien jaar, was sinds 2020 onderdeel van Matrixian Group, maar is per juli 2023 in handen van Liplijn Ventures. Hier gaat het platform een nieuwe fase tegemoet onder leiding van Marc Barteling. De general manager werkte eerder al voor journalistiek platform Follow the Money, en voor mediaconcerns HBO en FOX Sports Nederland. Samen met zeven teamleden blaast hij Drimble de komende tijd nieuw leven in. Dat betekent: een toegankelijke website met een nieuw imago.

Veelzijdige verslaglegging

Als hyperlokale nieuwsaggregatiewebsite verzamelt Drimble dagelijks actualiteiten van zo’n 6000 verschillende nieuws en informatiebronnen. Zo bundelt het platform zowel regionaal als internationaal nieuws in allerlei rubrieken: van economie tot sport en van gezondheid tot politiek. Bovendien verwacht de organisatie binnenkort generatieve AI in te zetten om met de rijke hoeveelheid input eigen nieuwsberichten samen te stellen. Drimble heeft al enige tijd een samenwerking met de persdienst ANP en zal deze samenwerking verder uitbouwen.

Persoonlijke selectie

Naast het laatste nationale en lokale nieuws, heeft Drimble ook een uitgebreide database waarin ruim drie miljoen bedrijfsprofielen zijn opgeslagen. Stuk voor stuk zijn die voorzien van contactgegevens en informatie over de organisatiestructuur en -opbouw. De volgende stap voor Drimble is een uitbreiding van deze bedrijfsgegevens, onder meer met bedrijfsnieuws. Zo weet je altijd wat er in de regio speelt en welke invloed dat heeft op je bedrijfsvoering.

www.drimble.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Martijn Terbruggen: Wissel.nl maakt cadeaubonnen waardevast

04-12-2025 | 10:51:55
Terbruggen vertelt hoe het bedrijf uitgroeide tot marktleider, welke keuzes het maakte in marketing en hoe sportsponsoring een effectieve rol speelt

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Backend Developer (AI & Automation) Bij ENABL

04-12-2025 | 07:51:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Backend Developer (AI & Automation) Bij ENABL - 32/40 uur • Arnhem

DPG Media wijzigt (directie)structuur in Nederland en België

01-12-2025 | 17:47:00
DPG Media wijzigt zijn structuur en daarmee ook de directiestructuur met onmiddelijke ingang. Daarmee gaat de transformatie van RTL Nederland volgens DPG Media officieel van start. Er zijn voortaan drie businessunits en drie saleshuizen.

[Vacatures] Springbok zoekt een Marketing Analytics Consultant

28-11-2025 | 09:48:00
Springbok is per direct op zoek naar een Marketing Analytics Consultant - Den Bosch

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.