
[HQ] Op bezoek bij SAN Adverteerder van het Jaar HEMA
Marketing Report is overal maar toegegeven: we lopen niet iedere dag hoofdkantoren van grote adverteerders binnen. Maar afgelopen week dus wel.
We waren te gast op het hoofdkantoor van HEMA in Amsterdam waar Global een inspirerende middag organiseerde over ontwikkelingen in buitenreclame. Niet voor niets in samenwerking met HEMA want onlangs heeft Global het retail medianetwerk uitgebreid met digitale schermen van HEMA.
Ons interview met Eric Kip, Managing Director van Global staat hier.
Een bezoek aan dit kantoor is voor alles heel leuk, vertrouwd en ik zou bijna willen zeggen gezellig.
Alles wat HEMA met het merk wil uitstralen, is vertaald in het hoofdkantoor en de aankleding ervan.
Het HEMA HQ staat in Amsterdam-Noord, direct naast een HEMA winkel en daarom duidelijk aangeduid als KANTOOR.
Vanzelfsprekend is het allereerste wat je ziet bij binnenkomst een gigantische HEMA worst.
Als je je dan niet meteen al welkom voelt dan is het wel wanneer je je aanmeldt bij de receptie.
De toiletten licht kinky maar gaat precies: worst voor de heren en tompoes voor de vrouwen.
Via de trap naar een groot atrium, waar en waaromheen alles gebeurt. Voor wie het nog niet wist: HEMA is een inclusief bedrijf.
Boven gekomen, worden we - dat kan natuurlijk ook niet anders - welkom geheten door Takkie.
Gastheer is Bas Verheijen, Chief Customer Officer van de HEMA.
Een tijdlang werd door veel mensen in retail en marketing gedacht dat HEMA V&D achterna zou gaan de afgrond in.
Maar dat liep even anders. Niet door snoeihard de focus op online te leggen maar op het portfolio. En niet zo'n beetje ook. HEMA neemt vijf jaar de tijd om alle producten onder handen te nemen.
Inmiddels maakt HEMA alweer twee jaar winst, is HEMA dit jaar uitgeroepen tot SAN Adverteerder van het Jaar, won het prijzen voor de beste folder, zowel in de categorie print als in digitaal.
In de Merken100 2024 staat HEMA op nummer 10. Als hoogst genoteerde generiek warenhuis. Om dat in perspectief te zetten: mede-genomineerde Blokker haalde de top-100 niet.
Bas Verheijen gaf een presentatie om je vingers bij af te likken over branding en strategie van HEMA, social media en het succes van rompertjes en sex toys.
Het bleef nog lang onrustig in Amsterdam-Noord.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Albert Heijn viert twintig jaar maaltijdsalade
Springbok wint pitch en gaat aan de slag voor WE Fashion
vanHaren groeit door in jubileumjaar met 287 miljoen omzet
Srdan Markov aangesteld als marketing directeur Lidl Nederland
Albert Heijn introduceert digitale hulp Steijn in AH-app
Gepubliceerd door: Bas Vlugt