Hoyte van Hoytema maakt prachtige Volvo EX90 film voor iO

Daar was Hoyte van Hoytema opeens. Hij deed het camerawerk voor Oppenheimer, de film van Christopher Nolan die op onnavolgbare wijze samen met Barbie als fenomeen Barbenheimer dé bioscoopsensatie werd van 2023, gevolgd door een regen aan Oscars, waaronder voor Hoyte van Hoytema.

We leerden Hoyte van Hoytema beter kennen als Zomergast.

Uitzonderlijk dat een creatief succesvolle film ook een commercieel succes is.

Nu heeft Hoyte van Hoytema een commercial genaakt voor de Volvo EX90 in opdracht van Stendahls, een bureau in Gothenburg, onderdeel van iO Sweden.

Mochten iO en Sweden besluiten deze film in te sturen voor Cannes Lions 2025 dan hebben we grote kans Hoyte in juni aan te treffen op Croisette en in Palais want het is een opmerkelijk stukje film,

Het enige dat in de weg zou kunnen staan, is dat het een beetje leentjebuur speelt bij Mis Niks van Interpolis maar ja, dat idee was zo goed, dat moet ook wel navolging krijgen.

www.stendahls.se

www.iodigital.com

Credits:

Newland.tv. Marcus Ibanez directs EX90: Moments for Volvo, shot by Hoyte van Hoytema.

Director: Marcus Ibanez | DOP: Hoyte van Hoytema, ASC, FSF, NSC | EP: Erik Torell | Producer: Mårten Melinder | Production Manager: Erik Amberntsson | Director’s Assistant: Felix Scheynius | FAD: Javier Soto Martín | Production Designer: Anna Colomer | Stylist: Larissa Bechtold, Lux Artists | 1st AC: Keith Davis | Key Grip: Xavi Torres | Gaffer: Carlos Melville | 2nd Unit DOP: Pepe Gay de Liébana 

Service: Nevada | Service EP: Diana C. Milesi | Service Producer: Marga Sardà | Service Production Manager: Yolanda Gata

Casting Agency: Road Casting

Post Production Supervisor: Cabin Edit | Editor: Nik Kohler, Cabin Edit | Editor’s Assistant: Craig Griffiths, Cabin Edit | Cabin EPs: Kayt Hall, Ruth Minkley | Cabin Producers: Dave Frost, Jo Dawson, Caylee Banz

Colorist: Greg Fisher, Company 3 | Production Company 3: Edwin Elkington, Chris Anthony, Kerri Aungle

Audio Post Production: String and Tins | Sound Design and Mix: Adam Smyth and Nik Kohler | Additional Sound Design: Nigel Mannington | Foley: Cobblestone Foley | Exec Audio Producer: Rachel Hough | Audio Producer: Esi Jonuzi | Composer: Theo Elwell | Contains elements of Ben Rector - Extraordinary Magic

Online & VFX: Tint Post | Online Artists: Olle Black & Mikael Pettersson | VFX Artist: Jennifer Jallow | Online Post Producer: Leo Holte

Film Lab: Silverway Paris

VOLVO
Global Head of Brand & Chief Creative Officer: Andreas Malm | Head of Global Product & Technology Communications: Johan Larsson | Campaign Manager: Louise Ahlström | CD: Oskar Johansson & Gustav Johansson | Art Buyer: Markus Kristensen | Rights Manager / Music & Talent: Carl Blom

STENDAHLS
CD: Oscar Plasidius | AD: Mattias Berg, Henrik Gustafsson, Klas Andén | Copy: Oliver Rogers | Client Director: Karin Hedberg | Agency Producers: Mats Wolgers & Kalle Wettre

www.iodigital.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Michaël Van Damme spreker op Contentmarketing & Webredactie 2025

28-10-2025 | 16:56:00
Tijdens zijn sessie laat hij zien hoe AI organisaties helpt om razendsnel grote groepen te bereiken, zonder de persoonlijke verbinding te verliezen.

iO behoudt HubSpot Elite-status en versterkt groei

23-10-2025 | 08:49:00
De status wordt toegekend aan partners die expertise, implementatiesnelheid en aantoonbare klantresultaten combineren.

[Vacatures] iO zoekt een Medior Contentmanager

21-10-2025 | 10:38:00
iO is per direct op zoek naar Medior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Traffic Manager

21-10-2025 | 10:21:00
iO is per direct op zoek naar Traffic Manager - Campus Utrecht
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.