Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn; het draait juist om de mensen met wie je het viert.

In de kerstfilm wordt Frank geconfronteerd met zijn eigen jaloerse wens wanneer een vallende ster zijn ongelukkige opmerking over Maikes ex laat uitkomen. Ineens woont Maike met Roderick en twee andere kleine kinderen in zijn huis.

Ten einde raad breekt hij in zijn eigen huis in en gaat hij wanhopig op zoek naar een manier om zijn wens ongedaan te maken. Dat lukt, door een stervormig koekje, uit een limited edition JUMBO koektrommel, op de grond kapot te laten vallen. Waardoor Frank zich realiseert dat de mooiste kerst die hij kan wensen gewoon bij zijn eigen gezin is.

De film wil volgens de makers laten zien dat de magie van kerst ontstaat wanneer je samen bent, en dat het helemaal niet perfect hoeft te zijn. In een periode dat iedereen de kerst-stress ervaart, zorgt dat juist voor herkenning en sympathie: een perfecte kerst bestaat niet, aldus Hotel L’Amour.

Glimlachen

René Repko, CMO a.i. bij Jumbo: “Met deze campagne willen we Nederland even laten glimlachen en laten zien dat je helemaal niet zoveel nodig hebt voor een geslaagde kerst, behalve elkaar. Al wordt het natuurlijk wel stuk leuker met ons heerlijke kerstassortiment.”

Martijn van Marle, Creative Director en mede-oprichter van Hotel L’Amour: “Voor deze campagne wilden we een echt kerstverhaal neerzetten met een magisch randje. De wens die uitkomt door de vallende ster geeft het geheel een filmische twist, waardoor je op een verrassende manier opnieuw wordt meegenomen door het Jumbo-gezin.”

Tv, online, in de winkel en radio

De campagne wordt ingezet op tv, online, in de winkel en op radio. Naast de hoofdspot zijn er twee andere 15” video’s die ook gaan over het doen van een wens.

Het kerstnummer it’s beginning to look a lot like Christmas is in alle uitingen te horen en wordt gezongen door Roxanne Hazes.

Credits:

Adverteerder: JUMBO | Concept: Hotel L’Amour | Productiemaatschappij: Pink Rabbit | Regisseur: Ismaël ten Heuvel | DoP: Martijn van Broekhuizen  | Edit: Martin Heijgelaar (the Editors) | Post productie: De Grot | Muziek: Roxeanne Hazes, EJ Grob & Tom Tukker | Geluid: Public Audio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

Hotel L’Amour wint pitch Gamma

02-12-2025 | 18:05:00
Hotel L’Amour heeft de eerder uitgezette pitch van Gamma gewonnen. Daarmee neemt Gamma afscheid van het WPP-bureau VML waarmee het de afgelopen jaren samenwerkte

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

Sophie Diepstraten strateeg Hotel L’Amour

18-11-2025 | 16:48:00
Ze komt over van Selmore en werkte eerder bij N=5 aan klanten als Holland & Barrett, De Consumentenbond en Bauhaus.

ANWB-campagne benadrukt betaalbare energie

10-11-2025 | 09:11:15
De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van energie aan huishoudens.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.