Hella Hueck neemt hoofdredacteurschap EW over van Arendo Joustra

Hella Hueck neemt per 1 januari 2024 het hoofdredacteurschap bij EW over van Arendo Joustra. Dit heeft uitgever Roularta Media Nederland bekendgemaakt.

Hella Hueck werkte 12 jaar lang als verslaggever voor RTL Nieuws en RTL Z. Verder werkte ze onder meer voor WNL, Sprout en Buitenhof. Sinds 2018 werkt ze voor het Financieele Dagblad.

Hella Hueck: “EW is een journalistiek instituut met een rijke historie. Ik vind het een eer het blad te mogen gaan leiden in een tijd van digitalisering, podcasts en social media.

Carla Joosten, voorzitter van de redactieraad van EW: “We zijn zeer verheugd met onze aanstaande hoofdredacteur. Hella Hueck is enthousiast, optimistisch en ondernemingsgezind en durft tegendraads te zijn waar nodig, Hella Hueck heeft haar sporen in de journalistiek ruimschoots verdiend. Met passie voor innovatie gaat zij de digitale transformatie van EW verder vormgeven. En met haar brede ervaring in de media zal ze het nieuwe boegbeeld van onze mooie titel zijn.”

Pim Osterhaus, uitgever van EW bij Roularta Media Nederland: “Met Hella Hueck halen we een journalistiek zwaargewicht binnen met ruime ervaring in de onlinejournalistiek, met dagbladen en met de televisiewereld, We zijn ervan overtuigd dat zij de juiste persoon is om EW toekomstbestendig te blijven ontwikkelen.”

Hueck zal vanaf 1 november 2023 dit jaar deel gaan uitmaken van de hoofdredactie om op 1 januari het hoofdredacteurschap volledig over te nemen van Arendo Joustra, die dan met pensioen gaat. Ook adjunct-hoofdredacteur Robbert de Witt maakt deel uit van de hoofdredactie. Arendo Joustra was 28 jaar lid van de hoofdredactie van EW, waarvan 24 jaar als hoofdredacteur.

www.roularta.nl

www.ewmagazine.nl

Lees ook:

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Roularta Media Group: dalende omzetten en verliescijfers in H1, 2025

22-08-2025 | 13:35:00
Roularta Media Groep heeft in het eerste half jaar van 2025 146,2 miljoen euro omzet gedraaid oftewel 8,3 procent minder dan over dezelfde periode in 2024. Het mediabedrijf zag daarbij ook een operationeel en netto verlies, terwijl in 2024 nog winst werd gemaakt

Belgische uitgevers voeren campagne om Belgisch te adverteren

01-08-2025 | 16:56:00
De Belgische uitgevers DPG Media, Mediahuis, Roularta, IPM en Rossel hebben in hun uitgaven campagne gevoerd om adverteerders te bewegen Belgisch te adverteren

Magixx Digital bundelt digitaal aanbod magazinemerken

22-07-2025 | 13:53:56
Roularta Advertising, DPG Media Advertising, IPM Advertising en Rossel Advertising introduceren Magixx Digital, een gezamenlijke digitale propositie

Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende

17-07-2025 | 20:03:00
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief bureau

09-09-2025 | 18:12:09
Het Mexicaanse fastcasualconcept werkt samen met het bureau aan een merkcampagne die moet bijdragen aan landelijke en Europese groei.

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.