Heineken zet mobiele schermen in voor gezamenlijk kijken

Social Screen-activatie verbindt voetbalfans tijdens Champions League

Heineken en creatief bureau LePub hebben in Johannesburg een campagne gelanceerd die voetbalbeleving centraler en socialer maakt. De zogeheten Social Screen brengt fans samen door individuele telefoons te koppelen tot één groot scherm.

De activatie vond plaats bij Hyde Park Corner en bestond uit een wand van verbonden mobiele telefoons, waarop gezamenlijk UEFA Champions League-wedstrijden konden worden bekeken. De campagne richt zich op het stimuleren van verbondenheid en interactie onder voetbalfans, met technologie als middel.

Van solo naar sociaal kijken

Veel Zuid-Afrikanen volgen Champions League-wedstrijden alleen op hun telefoon. Heineken wilde dit patroon doorbreken. Met de Social Screen konden deelnemers hun mobiele apparaten synchroniseren tot een gezamenlijk, groot scherm. Het resultaat was een gedeelde kijkervaring met tientallen fans tegelijk.

Zo werkt de Social Screen

Deelnemers schakelden mobiele data uit en scanden een QR-code bij het scherm. Vervolgens opende automatisch een portaal via Wi-Fi. Daar selecteerden gebruikers een plek, draaiden hun telefoon horizontaal en startten de wedstrijd.

De technologie, ontwikkeld in samenwerking met LeGarage – de tech- en innovatietak van LePub – splitste het signaal van de DSTV Stream in realtime en paste zich automatisch aan het aantal aangesloten toestellen aan.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Megawatt realiseert festivalcampagne voor Heineken

12-08-2025 | 09:19:05
De strategie van Megawatt richt zich op het herontdekken van de authentieke Nederlandse bierbeleving, geïnspireerd op het klassieke brouwerijcafé.

Playground brengt bol Festivalwinkel terug naar Lowlands

11-08-2025 | 17:10:00
Het bureau vertaalt het online merk naar een fysieke winkel op de festivalcamping, met als doel gemak en service te bieden aan bezoekers.

Eindhoven verwelkomt Dutch Design Week

11-08-2025 | 09:27:23
Het internationale festival staat dit jaar in het teken van Past. Present. Possible en brengt duizenden ontwerpers bij elkaar

Dutch PR Awards 2025 - Nee tegen Vapen

11-08-2025 | 09:00:33
Aan HAGENS PR de vraag om een PR-aanpak te creëren die bijdraagt aan de ambitie van de Rijksoverheid om een rook- en nicotinevrije generatie te bereiken

Dutch PR Awards 2025 - Dezelfde pin, niet zo slim

08-08-2025 | 13:44:00
ABN AMRO heeft HAGENS PR gevraagd om een PR-strategie te ontwikkelen die mensen motiveert de code voor hun bankapp (regelmatig) te veranderen

 

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.