
Heineken wint Gouden Lion dankzij Le Pub (Milaan) en Publicis (Dublin)
Heineken heeft een Gouden Lion gewonnen met de campagne Pub Museums in de categorie Single Marketing Campaign Outdoor. Deze campagne is overigens beloond met meerdere Zilveren Lions gekregen.
Coca Cola heeft dankzij het Amerikaanse WPP-bureau Ogivly meerdere Gouden Lions gekregen voor de Amerikaanse campagne Pressed, Twisted en Squashed, die als Gouden Lion Campagnes zijn betiteld. Ook de campagnes voor het (nu nog) Unilever-merk Magnum zijn dankzij het Spaanse bureau Lola Mullenlowe meermaals in de prijzen gevallen met een Grand Prix Award en Gouden Lion (Print en Publishing Lions)
Een opvallende winnaar is de campagne Child Wedding Cards uit de Verenigde Arabische Emiraten van UN Women, die door Impact BBDO uit Dubai is gemaakt en een Grand Prix for Good award won.
In algemene zin won de Verenigde Staten best een flink aantal Gouden Lions. Nederlandse bureaus wonnen maandagavond geen Gouden Lion.
OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!
De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.
Lees ook:
Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid
Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst
Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie
Cannes Lions: Voortaan strengere regels na manipulatie
Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT
Gepubliceerd door: David de Jong