
Heineken wint Gouden Lion dankzij Le Pub (Milaan) en Publicis (Dublin)
Heineken heeft een Gouden Lion gewonnen met de campagne Pub Museums in de categorie Single Marketing Campaign Outdoor. Deze campagne is overigens beloond met meerdere Zilveren Lions gekregen.
Coca Cola heeft dankzij het Amerikaanse WPP-bureau Ogivly meerdere Gouden Lions gekregen voor de Amerikaanse campagne Pressed, Twisted en Squashed, die als Gouden Lion Campagnes zijn betiteld. Ook de campagnes voor het (nu nog) Unilever-merk Magnum zijn dankzij het Spaanse bureau Lola Mullenlowe meermaals in de prijzen gevallen met een Grand Prix Award en Gouden Lion (Print en Publishing Lions)
Een opvallende winnaar is de campagne Child Wedding Cards uit de Verenigde Arabische Emiraten van UN Women, die door Impact BBDO uit Dubai is gemaakt en een Grand Prix for Good award won.
In algemene zin won de Verenigde Staten best een flink aantal Gouden Lions. Nederlandse bureaus wonnen maandagavond geen Gouden Lion.
OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!
De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.
Lees ook:
Belgische Happiness (FCB) wint met Burger King goud (Cannes Lions)
Marjan Straathof: AI ontwikkelt sneller dan je denkt
Fiona Vanderbroeck: Creatorprogramma versterkt merk bol
Dave Frauenfelder: KPN kiest voor maatschappelijke impact
Yolanda van Die: Zonder vertrouwen werkt AI niet
Gepubliceerd door: David de Jong