Heineken verlengt partnership met KNVB en komt met Oranjezomer-campagne

Heineken heeft zijn partnership met de KNVB met 5 jaar verlengd. De bierbrouwer is inmiddels 30 jaar partner van de voetbalbond. Tevens heeft Heineken bekend gemaakt voor de Oranjezomer met een uitgebreide campagne te komen die voortbouwt op de 150 jaar Heineken-campagne. Publicis Groupe, Le Pub en Boomerang zijn als creatief bureau betrokken bij de campagne, terwijl Dentsu het betrokken mediabureau is.

Naast een reeks bijnamen op de verpakkingen die er zijn gekomen na een prijsvraag, komt Heineken met oranje edities van het blik en de fles. Fans kunnen zo op én met oranje proosten op de sportieve hoogtepunten. Ook is er een commercial waarin hoofdpersoon Mike op een plein vol uitgedoste Oranjesupporters z’n vrienden kwijt is, maar gevonden wordt dankzij z'n groene outfit. Met dat inzicht is er samen met fashionmerk Baskèts voor de fans een limited edition shirt ontworpen dat binnenstebuiten kan worden gedragen: Heineken-groen als je je vrienden kwijt bent en oranje als men wil opgaan in het oranje feestgedruis en de gezelligheid met vrienden.  

Brouwer van gezelligheid

Els Dijkhuizen, marketingdirecteur HeinekenNederland: “Als brouwer van gezelligheid kunnen we niet wachten tot de oranjezomer van start gaat. Heineken en Oranje gaan al decennia lang hand in hand en heeft een sterke reputatie opgebouwd als het gaat om campagnes, inhakers en gadgets voor het Oranjelegioen. Dit jaar zijn we nóg meer in de belevingswereld van de fans gedoken en hebben we voor een verfrissende aanpak met een knipoog gekozen. Met als doel om met elkaar op en top te kunnen genieten van al die mooie sportmomenten. Heerlijk, helder, hoe je het ook viert: Heineken® biedt alle ingrediënten voor een onvergetelijke oranjezomer. Proost!”

Café’s

Heineken voorziet 3.000 cafés van oranje promotiepaketten. Heineken-horecazaken en hun barpersoneel worden op deze manier in oranjesferen gebracht. Oranjefans kunnen via een activatie in hun Heineken-bar kans maken op het Oranjezomer shirt van Baskèts en Heineken.  

Thuis voor de buis  

In 1.800 supermarkten maken voetballiefhebbers bij aanschaf van een Heineken-product kans op prijzen waarmee de prestaties van het Nederlands Elftal beter beleefd kunnen worden. Voetbalfans die bij Albert Heijn boodschappen doen, kunnen dankzij de Heineken-Stoelbox een biertje altijd binnen handbereik vinden.  De Stoelbox vormt het middelpunt in een online campagne samen met Albert Heijn en kan gewonnen worden in diverse filialen waar de Stoelbox fysiek te zien én te winnen is of online.

Jumbo en Plus

Het Heineken Biermertje is bij Jumbo te winnen. Dit is een beamer in de vorm van een Heineken krat. Bij Plus is het Heerlijk Helder Speakertje in de vorm van een Heineken blikje te winnen. Daarnaast is er een Heineken koelbox te winnen bij de winkels die zijn aangesloten bij Superunie (waaronder Dirk van den Broek).  

KNVB en Heineken verlengen partnership

De Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) en Heineken hebben hun 30-jarig partnership verlengd met 5 jaar. Heineken zal rondom de sportvelden en in voetbalkantines nog steviger inzetten op verantwoord alcoholgebruik, de promotie en beschikbaarheid van Heineken 0.0 bier in zowel fles, blik als op de tap. Naast het amateurvoetbal blijft Heineken verbonden aan de KNVB bekerfinale waarbij ook hier 0.0 bier de boventoon voert.

Els Dijkhuizen: “Voetbal is in Nederland verreweg volkssport nummer één. Waarbij, naast sportiviteit op het veld, het gaat om gezelligheid langs het veld of na de wedstrijd. En dat is precies het domein waar Heineken® van meerwaarde kan zijn en daarom past het partnership met de KNVB als een jas. We zijn dan ook heel blij dat we onze langdurige relatie verder voortzetten en kijk uit naar de mooie momenten die we met elkaar gaan beleven.”  

Dave Dekker, directeur commercie KNVB: ‘’Met trots verlengen wij opnieuw onze samenwerking met Heineken®, een partner die al dertig jaar een onmiskenbare bijdrage levert aan de Oranjebeleving en het Nederlandse voetbal. Ook voor Euro2024 gaan we van hun hand weer ontzettend creatieve EK-inhakers en gadgets zien. Deze verlenging betekent dat wij samen nog meer onvergetelijke voetbalmomenten kunnen creëren voor onze fans, zowel op het veld als daarbuiten. Trots zijn we ook dat Heineken® in het amateurvoetbal steeds meer inzet op verantwoord alcoholgebruik, onder meer door Heineken 0.0 bier te promoten en beter beschikbaar te maken. Heineken® begrijpt de essentie van de Nederlandse voetbalsfeer en wij kijken uit naar nog vijf jaar vol passie, plezier en verantwoord genieten.’’

www.heineken.nl

www.knvb.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Desperados zoekt Head of Latin Vibe voor festivaltour

07-05-2025 | 10:18:05
Op evenementen als Pinkpop, Solar en Down The Rabbit Hole creëert het biermerk een omgeving waarin de Latin Vibe centraal staat.

LePub ontwikkelt offline-campagne Heineken met Joe Jonas

29-04-2025 | 16:25:00
Heineken richt zich met een internationale campagne op digitale overbelasting en roept mensen op om offline met elkaar in contact te komen.

Heineken kiest WPP Open voor shopper-ervaringen op schaal

31-03-2025 | 10:26:00
WPP kondigt vandaag aan door Heineken te zijn gekozen als wereldwijde shopper marketing en commerce partner voor de Heineken-merkportfolio.

Heineken zet mobiele schermen in voor gezamenlijk kijken

24-03-2025 | 10:49:23
Heineken en creatief bureau LePub hebben in Johannesburg een campagne gelanceerd die voetbalbeleving centraler en socialer maakt.

Heineken opent wereldwijd GenAI Lab in Singapore

20-03-2025 | 13:09:22
Heineken heeft in Singapore zijn eerste wereldwijde Generative AI (GenAI) Lab gelanceerd. Het lab is opgezet in samenwerking met AI Singapore
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.