
Heineken en LePub brengen stamkroeg naar de finale
UEFA Women’s Champions League centraal in activatie
Heineken en creatief bureau LePub brengen het geluks-café van twee trouwe fans naar de UEFA Women’s Champions League Finale in Lissabon. Met de campagne 'Pub Delivery' staat het stamcafé ineens pal naast het stadion.
Heineken bouwt kroeg van fans na voor finale vrouwenvoetbal
Als onderdeel van het platform Cheers to the Superstitious Fans viert Heineken bijgelovige voetbalfans met een bijzondere activatie. Uit een wereldwijde oproep op sociale media, ondersteund door Virgil van Dijk en Jill Scott MBE, werden Amelie Margaret Kirk en Sophie Hurst geselecteerd. Zij volgen hun team altijd vanuit dezelfde plek in The Twelve Pins in Noord-Londen.
Geluksritueel verplaatst naar Lissabon
Voor de UEFA Women’s Champions League Finale werd hun stamkroeg nagebouwd, inclusief bierviltjes en lichtplan, en op een vrachtwagen geplaatst. In Lissabon konden zij hun vaste ritueel voortzetten, vlak bij het stadion.
Verrassing van voetbaliconen op wedstrijddag
Op de finaledag krijgen de fans bezoek van Jill Scott MBE en Thiago Alcântara, die het ritueel mee in stand houden. De actie markeert ook de verlenging van Heinekens samenwerking met de UEFA Women’s Champions League met vijf jaar.
Nabil Nasser, Global Head van Heineken Brand: "Wie zijn wij om tussen fans en hun rituelen in te staan? Met deze campagne vieren we fanschap in al zijn vormen."
Bruno Bertelli, Global CEO LePub: "Met ‘Pub Delivery’ vertellen we geen campagne, maar een rijdende liefdesbrief aan het fanschap. Creativiteit verandert inzichten in emoties – en deze campagne toont hoe krachtig en mooi irrationeel liefde voor voetbal kan zijn."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Publicis Groupe wint wereldwijde mediabureaupitch van Mars
Boost je Buurt-campagne in samenwerking met Publicis Groupe
Kika Douglas en Karen Ballenden versterken LePub Amsterdam
ADsterdam Creativity Festival maakt programma bekend
LU en Tim Senders starten videoserie over student en welzijn
Gepubliceerd door: Saskia van Weert