Havas Lemz ontwikkelt campagne Rijksoverheid: Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig

Havas Lemz ontwikkelde, in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, de campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig. De campagne speelt in op de meest voorkomende ellende die een gehackt e-mailaccount met zich meebrengt. 

Bij veel platforms kun je met alleen je e-mailaccount een gebruikersnaam en of wachtwoord te wijzigen. Een gehackt e-mailaccount kan dus grote gevolgen hebben voor andere accounts en zorgen voor financiële schade, reputatieschade of accountdiefstal.  

Tweestapsverificatie (inloggen in twee stappen) voor e-mail is het meest effectief tegen hacking, één van de meest voorkomende vormen van cybercrime. Ook al kennen de meeste mensen tweestapsverificatie wel, de meerderheid gebruikt het niet voor hun e-mail en social accounts. Daar speelt de campagne op in. Met name jongeren beseffen niet dat hackers een e-mailaccount via phishing over kunnen nemen en daarmee ook hun social media-, game- of streamingaccount. 

Eeuuh? Huuuh? Waaat? 

Merien Kunst, Creative Director bij Havas Lemz: "Hoe wek je iets tot leven wat niet leeft onder jongeren? Door het exacte moment dat het misgaat uit te vergroten, dat besefmomentje waarop je denkt, huh wat is er aan de hand? Dat ongeloof, die schrik, brengen we in deze campagne in beeld."

Via YouTube worden drie situaties in beeld gebracht van het moment waarop je e-mail gehackt kan worden en wat de gevolgen zijn voor accounts die je beheert via dat e-mailadres. 

Jongeren eerst 

De campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig bestaat uit meerdere fasen. Deze eerste fase richt zich op jongeren, via social media en YouTube. Daarnaast toert er de komende weken een Dubbelcheckpoint langs (hoge)scholen om het belang van inloggen in twee stappen onder de aandacht te brengen van jongeren. Daar wordt gecheckt: Ben jij al dubbel beveiligd? Zo niet, dan krijg je hulp bij het instellen. 

Ook oudere doelgroepen zijn zich onvoldoende bewust dat e-mail de toegang is tot bijna alles. Van LinkedIn-account tot favoriete online winkel. In een latere fase van de campagne worden voorbeelden gebruikt die voor hen relevant zijn. 

Website en DigiHulplijn 

Inloggen in twee stappen (tweestapsverificatie of 2FA) doe je door in te loggen op een website of app met een combinatie van authenticatievormen: iets dat je weet, zoals je wachtwoord of pincode, in combinatie met iets dat je hebt of bent zoals je telefoon of een vingerafdruk. Dus zelfs als je wachtwoord bekend is bij een cybercrimineel, kan deze nog steeds niet zomaar inloggen op jouw accounts. Op www.dubbelzoveilig.nl wordt uitgelegd hoe je inloggen in twee stappen instelt voor de populairste platforms.  

Om het inloggen in twee stappen voor iedereen makkelijker te maken wordt er samengewerkt met verschillende partners, waaronder de gratis DigiHulplijn (0800 - 1508), die mensen helpt bij het begrijpen en instellen van deze beveiliging. 

De campagne start op dinsdag 6 februari op Safer Internet Day; een dag waarop wereldwijd aandacht gevraagd wordt om van het internet een veiligere en betere plek te maken voor iedereen, vooral voor kinderen en jongeren.  

Havas Lemz werkt samen met gedragsbureau Duwtje als creatief bureau voor de Rijkoverheid. Inloggen in twee stappen is de eerste campagne van Havas Lemz voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid. 

Credits: 

Verantwoordelijk bij klant: Chianna Beumer, Maryam Laâraâri (Ministerie van Justitie en Veiligheid) | Bureau: Havas Lemz | Productie: Havas Rise / Bandit Amsterdam | Regie: Tobias Corba | Casting: Moeder Anne | Geluid: Public Audio | Muziek: Public Audio | Grading: Gary Grade | Graphics & motion: Joris Creative | Online: Bandit Amsterdam | PR-bureau: ExPRtease | Media: Initiative 

www.havaslemz.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

Havas en Bolletje lanceren kruidnootburger als foodtrend

02-10-2025 | 16:30:00
De lancering is onderdeel van een campagne die inspeelt op de trend van onverwachte smaakcombinaties.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

Havas Lemz en Pearle lanceren campagne Er gaat een wereld open

01-09-2025 | 16:36:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van de ontkenningsfases die vaak voorkomen bij mensen met achteruitgaand zicht.

Havas: omzet- en resultaatgroei in eerste helft 2025

30-07-2025 | 12:20:00
Havas heeft in de eerste helft van 2025 een netto omzet van 1,34 miljard euro gerealiseerd. Dat is een stijging van 2,9 procent ten opzichte vorig jaar.

Havas Lemz bouwt merkidentiteit Restore Local

25-07-2025 | 13:26:26
In opdracht van Restore Local heeft Havas Lemz een merkidentiteit ontwikkeld voor een internationale beweging gericht op landherstel in Afrika.

Havas wil sneller AI-gedreven organisatie worden

18-06-2025 | 09:47:00
Het in Amsterdam beursgenoteerde Havas heeft aangekondigd zichzelf sneller te willen omvormen tot een AI-gedreven organisatie

Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity

13-06-2025 | 11:47:00
Nu het grootste evenement binnen de creatieve marketingwereld, het Cannes Lions Festival eraan komt zetten bureaus en merken hun beste beentje voor

Bob Koigi: OOH-markt groeit, maar kent flinke uitdagingen

06-06-2025 | 13:46:00
De Out-of-Home (OOH) advertentiemarkt, ooit synoniem met statische billboards en straatmeubilair, ondergaat momenteel een ingrijpende transformatie.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Optimel Probiotica

18-02-2025 | 14:04:00
Na de introductie van Optimel Proteïne vorig jaar, lanceert Optimel nu een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica

Havas voortaan beursgenoteerd in Amsterdam; Canal+ in Londen

16-12-2024 | 12:13:00
Havas is voortaan beursgenoteerd aan de Amsterdamse Euronext met een startkoers van 1,80 euro per aandeel. Canal+ is eveneens voortaan beursgenoteerd aan de Londense beurs London Stock Exchange (LSE) met een startkoers van 2,90 Britse pond

Havas Lemz ontwikkelt digitale campagne voor Pearle

13-11-2024 | 12:18:00
De campagne bestaat uit een serie korte video’s met de boodschap: Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happines Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.