Havas Lemz ontwikkelt campagne Rijksoverheid: Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig

Havas Lemz ontwikkelde, in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, de campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig. De campagne speelt in op de meest voorkomende ellende die een gehackt e-mailaccount met zich meebrengt. 

Bij veel platforms kun je met alleen je e-mailaccount een gebruikersnaam en of wachtwoord te wijzigen. Een gehackt e-mailaccount kan dus grote gevolgen hebben voor andere accounts en zorgen voor financiële schade, reputatieschade of accountdiefstal.  

Tweestapsverificatie (inloggen in twee stappen) voor e-mail is het meest effectief tegen hacking, één van de meest voorkomende vormen van cybercrime. Ook al kennen de meeste mensen tweestapsverificatie wel, de meerderheid gebruikt het niet voor hun e-mail en social accounts. Daar speelt de campagne op in. Met name jongeren beseffen niet dat hackers een e-mailaccount via phishing over kunnen nemen en daarmee ook hun social media-, game- of streamingaccount. 

Eeuuh? Huuuh? Waaat? 

Merien Kunst, Creative Director bij Havas Lemz: "Hoe wek je iets tot leven wat niet leeft onder jongeren? Door het exacte moment dat het misgaat uit te vergroten, dat besefmomentje waarop je denkt, huh wat is er aan de hand? Dat ongeloof, die schrik, brengen we in deze campagne in beeld."

Via YouTube worden drie situaties in beeld gebracht van het moment waarop je e-mail gehackt kan worden en wat de gevolgen zijn voor accounts die je beheert via dat e-mailadres. 

Jongeren eerst 

De campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig bestaat uit meerdere fasen. Deze eerste fase richt zich op jongeren, via social media en YouTube. Daarnaast toert er de komende weken een Dubbelcheckpoint langs (hoge)scholen om het belang van inloggen in twee stappen onder de aandacht te brengen van jongeren. Daar wordt gecheckt: Ben jij al dubbel beveiligd? Zo niet, dan krijg je hulp bij het instellen. 

Ook oudere doelgroepen zijn zich onvoldoende bewust dat e-mail de toegang is tot bijna alles. Van LinkedIn-account tot favoriete online winkel. In een latere fase van de campagne worden voorbeelden gebruikt die voor hen relevant zijn. 

Website en DigiHulplijn 

Inloggen in twee stappen (tweestapsverificatie of 2FA) doe je door in te loggen op een website of app met een combinatie van authenticatievormen: iets dat je weet, zoals je wachtwoord of pincode, in combinatie met iets dat je hebt of bent zoals je telefoon of een vingerafdruk. Dus zelfs als je wachtwoord bekend is bij een cybercrimineel, kan deze nog steeds niet zomaar inloggen op jouw accounts. Op www.dubbelzoveilig.nl wordt uitgelegd hoe je inloggen in twee stappen instelt voor de populairste platforms.  

Om het inloggen in twee stappen voor iedereen makkelijker te maken wordt er samengewerkt met verschillende partners, waaronder de gratis DigiHulplijn (0800 - 1508), die mensen helpt bij het begrijpen en instellen van deze beveiliging. 

De campagne start op dinsdag 6 februari op Safer Internet Day; een dag waarop wereldwijd aandacht gevraagd wordt om van het internet een veiligere en betere plek te maken voor iedereen, vooral voor kinderen en jongeren.  

Havas Lemz werkt samen met gedragsbureau Duwtje als creatief bureau voor de Rijkoverheid. Inloggen in twee stappen is de eerste campagne van Havas Lemz voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid. 

Credits: 

Verantwoordelijk bij klant: Chianna Beumer, Maryam Laâraâri (Ministerie van Justitie en Veiligheid) | Bureau: Havas Lemz | Productie: Havas Rise / Bandit Amsterdam | Regie: Tobias Corba | Casting: Moeder Anne | Geluid: Public Audio | Muziek: Public Audio | Grading: Gary Grade | Graphics & motion: Joris Creative | Online: Bandit Amsterdam | PR-bureau: ExPRtease | Media: Initiative 

www.havaslemz.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Havas neemt Belgisch bureau Digizik in België over

15-12-2025 | 19:15:00
Havas neemt DIGIZIK uit België over, een bureau dat gespecialiseerd is in entertainment, muziek en cultuur

Havas Play deelt visie in whitepaper over merken in content

12-12-2025 | 10:49:55
In dit document beschrijft het bureau hoe merken kunnen deelnemen aan entertainment en culturele momenten zonder het verhaal te verstoren

Havas PLAY ANZ start betaalde creatieve stage

11-12-2025 | 15:36:45
Stagiairs werken drie dagen per week aan campagnes voor bestaande klanten en doen ervaring op in contentcreatie en community building

HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

10-12-2025 | 13:24:00
De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd

Havas versterkt positie in Duitsland met Gauly Advisors

10-11-2025 | 09:31:28
Het bureau wordt onderdeel van H/Advisors, het wereldwijde strategische communicatieadviesnetwerk van Havas

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek

16-10-2025 | 08:58:35
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Havas voert reverse share split door in november 2025

10-10-2025 | 09:41:00
Communicatie- en mediagroep Havas heeft bevestigd dat het bedrijf een reverse share split zal doorvoeren van tien-op-één voor zijn gewone aandelen

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

Havas en Bolletje lanceren kruidnootburger als foodtrend

02-10-2025 | 16:30:00
De lancering is onderdeel van een campagne die inspeelt op de trend van onverwachte smaakcombinaties.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.