Havas Lemz ontwikkelt campagne Rijksoverheid: Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig

Havas Lemz ontwikkelde, in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, de campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig. De campagne speelt in op de meest voorkomende ellende die een gehackt e-mailaccount met zich meebrengt. 

Bij veel platforms kun je met alleen je e-mailaccount een gebruikersnaam en of wachtwoord te wijzigen. Een gehackt e-mailaccount kan dus grote gevolgen hebben voor andere accounts en zorgen voor financiële schade, reputatieschade of accountdiefstal.  

Tweestapsverificatie (inloggen in twee stappen) voor e-mail is het meest effectief tegen hacking, één van de meest voorkomende vormen van cybercrime. Ook al kennen de meeste mensen tweestapsverificatie wel, de meerderheid gebruikt het niet voor hun e-mail en social accounts. Daar speelt de campagne op in. Met name jongeren beseffen niet dat hackers een e-mailaccount via phishing over kunnen nemen en daarmee ook hun social media-, game- of streamingaccount. 

Eeuuh? Huuuh? Waaat? 

Merien Kunst, Creative Director bij Havas Lemz: "Hoe wek je iets tot leven wat niet leeft onder jongeren? Door het exacte moment dat het misgaat uit te vergroten, dat besefmomentje waarop je denkt, huh wat is er aan de hand? Dat ongeloof, die schrik, brengen we in deze campagne in beeld."

Via YouTube worden drie situaties in beeld gebracht van het moment waarop je e-mail gehackt kan worden en wat de gevolgen zijn voor accounts die je beheert via dat e-mailadres. 

Jongeren eerst 

De campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig bestaat uit meerdere fasen. Deze eerste fase richt zich op jongeren, via social media en YouTube. Daarnaast toert er de komende weken een Dubbelcheckpoint langs (hoge)scholen om het belang van inloggen in twee stappen onder de aandacht te brengen van jongeren. Daar wordt gecheckt: Ben jij al dubbel beveiligd? Zo niet, dan krijg je hulp bij het instellen. 

Ook oudere doelgroepen zijn zich onvoldoende bewust dat e-mail de toegang is tot bijna alles. Van LinkedIn-account tot favoriete online winkel. In een latere fase van de campagne worden voorbeelden gebruikt die voor hen relevant zijn. 

Website en DigiHulplijn 

Inloggen in twee stappen (tweestapsverificatie of 2FA) doe je door in te loggen op een website of app met een combinatie van authenticatievormen: iets dat je weet, zoals je wachtwoord of pincode, in combinatie met iets dat je hebt of bent zoals je telefoon of een vingerafdruk. Dus zelfs als je wachtwoord bekend is bij een cybercrimineel, kan deze nog steeds niet zomaar inloggen op jouw accounts. Op www.dubbelzoveilig.nl wordt uitgelegd hoe je inloggen in twee stappen instelt voor de populairste platforms.  

Om het inloggen in twee stappen voor iedereen makkelijker te maken wordt er samengewerkt met verschillende partners, waaronder de gratis DigiHulplijn (0800 - 1508), die mensen helpt bij het begrijpen en instellen van deze beveiliging. 

De campagne start op dinsdag 6 februari op Safer Internet Day; een dag waarop wereldwijd aandacht gevraagd wordt om van het internet een veiligere en betere plek te maken voor iedereen, vooral voor kinderen en jongeren.  

Havas Lemz werkt samen met gedragsbureau Duwtje als creatief bureau voor de Rijkoverheid. Inloggen in twee stappen is de eerste campagne van Havas Lemz voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid. 

Credits: 

Verantwoordelijk bij klant: Chianna Beumer, Maryam Laâraâri (Ministerie van Justitie en Veiligheid) | Bureau: Havas Lemz | Productie: Havas Rise / Bandit Amsterdam | Regie: Tobias Corba | Casting: Moeder Anne | Geluid: Public Audio | Muziek: Public Audio | Grading: Gary Grade | Graphics & motion: Joris Creative | Online: Bandit Amsterdam | PR-bureau: ExPRtease | Media: Initiative 

www.havaslemz.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Optimel Probiotica

18-02-2025 | 14:04:00
Na de introductie van Optimel Proteïne vorig jaar, lanceert Optimel nu een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica

Havas voortaan beursgenoteerd in Amsterdam; Canal+ in Londen

16-12-2024 | 12:13:00
Havas is voortaan beursgenoteerd aan de Amsterdamse Euronext met een startkoers van 1,80 euro per aandeel. Canal+ is eveneens voortaan beursgenoteerd aan de Londense beurs London Stock Exchange (LSE) met een startkoers van 2,90 Britse pond

Havas Lemz ontwikkelt digitale campagne voor Pearle

13-11-2024 | 12:18:00
De campagne bestaat uit een serie korte video’s met de boodschap: Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment.

Havas Lemz en RIVM introduceren vernieuwd vaccinatieschema kinderen

28-10-2024 | 16:56:00
RIVM start een vernieuwd vaccinatieschema voor kinderen dat in 2025 van kracht gaat. Om ouders over dit nieuwe schema te informeren ontwikkelde Havas Lemz een campagne in opdracht van het RIVM.

Havas Lemz ontwikkelt campagne Dienst Toeslagen

23-10-2024 | 15:39:00
De campagne van Dienst Toeslagen wil mensen eraan herinneren dat toeslagen bedoeld zijn als steuntje in de rug

Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Geldfit

18-10-2024 | 13:36:00
De campagne van Havas Lemz voor Geldfit, in opdracht van het ministerie, moet ervoor zorgen dat jongeren die hulp ook aangrijpen

Havas Lemz en Bolletje gaan verder met bakker Daan

04-09-2024 | 11:16:00
Bolletje breidt haar assortiment uit. In het schap zijn nu ook tussendoortjes te vinden met 60 procent zaden en pitten en géén toegevoegde suiker

De Consent Tent van de Rijksoverheid trekt duizenden studenten aan

02-09-2024 | 11:47:00
De Consent Tent is een initiatief van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Hamas Lemz is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne.

Havas: ruim 3 procent meer wereldwijde omzet en 6 procent operationele winstgroei in eerste halfjaar 2024

31-07-2024 | 16:19:00
Havas heeft wereldwijd over de eerste helft van 2024 1,3 miljard euro omzet behaald, een stijging van 3,4 procent vergeleken met dezelfde periode in 2023

Afgesplitst Havas zal per 2025 beursgenoteerd worden in Amsterdam

22-07-2024 | 17:15:00
Havas zal naar verwachting per 2025 een in Amsterdam beursgenoteerde entiteit worden. Dit is een gevolg van de splitsingsplannen van het in Parijs gevestigde Vivendi dat van plan is zich te splitsen

Havas Lemz en Duwtje ontwikkelen leercultuur-campagne voor Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

22-07-2024 | 14:56:00
Het is de eerste campagne onder het nieuwe koepelthema Vandaag geleerd, vandaag gedaan van SZW, ook ontwikkeld door Duwtje en Havas Lemz

Havas Lemz vernieuwt Doe je updates-campagne Ministerie van Economische Zaken

04-07-2024 | 15:54:29
Havas Lemz vernieuwt Doe je updates-campagne van het Ministerie van Economische Zaken

Havas Lemz ontwikkelt jongerencampagne voor ministerie van VWS

05-06-2024 | 09:03:00
Met als aanleiding de Week van de Mentale Gezondheid (3-7 juni) start vandaag de flight van de campagne ‘Hey, het is oké’

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.