Havas Lemz en RIVM introduceren vernieuwd vaccinatieschema kinderen

RIVM start een vernieuwd vaccinatieschema voor kinderen dat in 2025 van kracht gaat. Om ouders over dit nieuwe schema te informeren ontwikkelde Havas Lemz een nieuwe campagne in opdracht van het RIVM.

Het Rijksvaccinatieprogramma wordt verbeterd met vaccinaties die beter zijn afgestemd op de leeftijd van kinderen en op elkaar. Dit betekent dat het vaccinatieschema wordt aangepast. Ouders van kinderen die overgaan van het oude naar het nieuwe vaccinatieschema, moeten hierover geïnformeerd worden. Havas Lemz ontwikkelde hiertoe een mooie, ontwapenende campagne.

Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz: "Samen met ons creatieve team Harrolf Staal en Tom Hoefnagels, hebben we gekeken hoe we een nogal droog en feitelijk - maar wel belangrijk - onderwerp op een aansprekende manier onder de aandacht kunnen brengen bij ouders van wie de kinderen vaccinaties in moeten halen door het vernieuwde vaccinatieschema.  

De gezondheid en veiligheid van je kind is zo’n beetje het belangrijkste dat er is. In de campagne laten we zien wat we doen om kinderen te beschermen, zoals een helm op bij het fietsen en een zwembandje bij het leren zwemmen. Dat vinden we heel normaal. Als er een verbeterde helm komt, of betere zwembandjes dan ga je daarin mee. In de campagne vergelijken we vaccineren met andere situaties waarin je het normaal vindt om je kind nog beter te beschermen."

Uitingen en kanalen

De campagne laat kinderen in verschillende situaties zien: klaarmaken om te rolschaatsen; licht wiebelend met de fiets of een tikje wankel op de zwemvliezen. Daarmee benadrukt het beeld de kwetsbaarheid van de situatie en de behoefte om bescherming te bieden.  

Met online video’s op onder andere YouTube, CTV en socials; en met abri's op plekken waar veel ouders met kinderen komen, zoals indoor-speeltuinen, worden ouders in de juiste context bereikt.  

Credits:

Klant: RIVM – ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport | Verantwoordelijk bij klant: Lea Visser - strategisch communicatieadviseur RIVM, Diana Verburg - senior communicatieadviseur RIVM | Bureau: Havas Lemz | Agency Producer: Havas Rise | Gedragsbureau: Duwtje | Media: Initiative | Productiepartij: Since88 | Regie - Tom Sibma | Executive Producer - Daan Dagevos | Producer - Ushani Karunadasa | DoP - Sam du Pon | 1st AC - Tein Brouwer | Gaffer - Thomas Jeninga | Styling - Indiana Roma Voss | Kinderbegeleider - Querinne Ottens | Fotograaf - Nick Harmsen | Grading - Roman @Kleurlokaal | Audio - Remco Sounds | Casting - Moeder Anne / Jut & Jul | Cast: Eva, Soufian & Taika | Geluidsstudio: Postoffice Voice Casting | Voice-over: Cynthia Abma  

www.nl.havas.com

www.rivm.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity

13-06-2025 | 11:47:00
Nu het grootste evenement binnen de creatieve marketingwereld, het Cannes Lions Festival eraan komt zetten bureaus en merken hun beste beentje voor

Bob Koigi: OOH-markt groeit, maar kent flinke uitdagingen

06-06-2025 | 13:46:00
De Out-of-Home (OOH) advertentiemarkt, ooit synoniem met statische billboards en straatmeubilair, ondergaat momenteel een ingrijpende transformatie.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Optimel Probiotica

18-02-2025 | 14:04:00
Na de introductie van Optimel Proteïne vorig jaar, lanceert Optimel nu een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.