Havas Lemz en RIVM introduceren vernieuwd vaccinatieschema kinderen

RIVM start een vernieuwd vaccinatieschema voor kinderen dat in 2025 van kracht gaat. Om ouders over dit nieuwe schema te informeren ontwikkelde Havas Lemz een nieuwe campagne in opdracht van het RIVM.

Het Rijksvaccinatieprogramma wordt verbeterd met vaccinaties die beter zijn afgestemd op de leeftijd van kinderen en op elkaar. Dit betekent dat het vaccinatieschema wordt aangepast. Ouders van kinderen die overgaan van het oude naar het nieuwe vaccinatieschema, moeten hierover geïnformeerd worden. Havas Lemz ontwikkelde hiertoe een mooie, ontwapenende campagne.

Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz: "Samen met ons creatieve team Harrolf Staal en Tom Hoefnagels, hebben we gekeken hoe we een nogal droog en feitelijk - maar wel belangrijk - onderwerp op een aansprekende manier onder de aandacht kunnen brengen bij ouders van wie de kinderen vaccinaties in moeten halen door het vernieuwde vaccinatieschema.  

De gezondheid en veiligheid van je kind is zo’n beetje het belangrijkste dat er is. In de campagne laten we zien wat we doen om kinderen te beschermen, zoals een helm op bij het fietsen en een zwembandje bij het leren zwemmen. Dat vinden we heel normaal. Als er een verbeterde helm komt, of betere zwembandjes dan ga je daarin mee. In de campagne vergelijken we vaccineren met andere situaties waarin je het normaal vindt om je kind nog beter te beschermen."

Uitingen en kanalen

De campagne laat kinderen in verschillende situaties zien: klaarmaken om te rolschaatsen; licht wiebelend met de fiets of een tikje wankel op de zwemvliezen. Daarmee benadrukt het beeld de kwetsbaarheid van de situatie en de behoefte om bescherming te bieden.  

Met online video’s op onder andere YouTube, CTV en socials; en met abri's op plekken waar veel ouders met kinderen komen, zoals indoor-speeltuinen, worden ouders in de juiste context bereikt.  

Credits:

Klant: RIVM – ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport | Verantwoordelijk bij klant: Lea Visser - strategisch communicatieadviseur RIVM, Diana Verburg - senior communicatieadviseur RIVM | Bureau: Havas Lemz | Agency Producer: Havas Rise | Gedragsbureau: Duwtje | Media: Initiative | Productiepartij: Since88 | Regie - Tom Sibma | Executive Producer - Daan Dagevos | Producer - Ushani Karunadasa | DoP - Sam du Pon | 1st AC - Tein Brouwer | Gaffer - Thomas Jeninga | Styling - Indiana Roma Voss | Kinderbegeleider - Querinne Ottens | Fotograaf - Nick Harmsen | Grading - Roman @Kleurlokaal | Audio - Remco Sounds | Casting - Moeder Anne / Jut & Jul | Cast: Eva, Soufian & Taika | Geluidsstudio: Postoffice Voice Casting | Voice-over: Cynthia Abma  

www.nl.havas.com

www.rivm.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Havas Lemz en Pearle lanceren campagne Er gaat een wereld open

01-09-2025 | 16:36:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van de ontkenningsfases die vaak voorkomen bij mensen met achteruitgaand zicht.

Havas: omzet- en resultaatgroei in eerste helft 2025

30-07-2025 | 12:20:00
Havas heeft in de eerste helft van 2025 een netto omzet van 1,34 miljard euro gerealiseerd. Dat is een stijging van 2,9 procent ten opzichte vorig jaar.

Havas Lemz bouwt merkidentiteit Restore Local

25-07-2025 | 13:26:26
In opdracht van Restore Local heeft Havas Lemz een merkidentiteit ontwikkeld voor een internationale beweging gericht op landherstel in Afrika.

Havas wil sneller AI-gedreven organisatie worden

18-06-2025 | 09:47:00
Het in Amsterdam beursgenoteerde Havas heeft aangekondigd zichzelf sneller te willen omvormen tot een AI-gedreven organisatie

Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity

13-06-2025 | 11:47:00
Nu het grootste evenement binnen de creatieve marketingwereld, het Cannes Lions Festival eraan komt zetten bureaus en merken hun beste beentje voor


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.