Havas Lemz en RIVM introduceren vernieuwd vaccinatieschema kinderen

RIVM start een vernieuwd vaccinatieschema voor kinderen dat in 2025 van kracht gaat. Om ouders over dit nieuwe schema te informeren ontwikkelde Havas Lemz een nieuwe campagne in opdracht van het RIVM.

Het Rijksvaccinatieprogramma wordt verbeterd met vaccinaties die beter zijn afgestemd op de leeftijd van kinderen en op elkaar. Dit betekent dat het vaccinatieschema wordt aangepast. Ouders van kinderen die overgaan van het oude naar het nieuwe vaccinatieschema, moeten hierover geïnformeerd worden. Havas Lemz ontwikkelde hiertoe een mooie, ontwapenende campagne.

Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz: "Samen met ons creatieve team Harrolf Staal en Tom Hoefnagels, hebben we gekeken hoe we een nogal droog en feitelijk - maar wel belangrijk - onderwerp op een aansprekende manier onder de aandacht kunnen brengen bij ouders van wie de kinderen vaccinaties in moeten halen door het vernieuwde vaccinatieschema.  

De gezondheid en veiligheid van je kind is zo’n beetje het belangrijkste dat er is. In de campagne laten we zien wat we doen om kinderen te beschermen, zoals een helm op bij het fietsen en een zwembandje bij het leren zwemmen. Dat vinden we heel normaal. Als er een verbeterde helm komt, of betere zwembandjes dan ga je daarin mee. In de campagne vergelijken we vaccineren met andere situaties waarin je het normaal vindt om je kind nog beter te beschermen."

Uitingen en kanalen

De campagne laat kinderen in verschillende situaties zien: klaarmaken om te rolschaatsen; licht wiebelend met de fiets of een tikje wankel op de zwemvliezen. Daarmee benadrukt het beeld de kwetsbaarheid van de situatie en de behoefte om bescherming te bieden.  

Met online video’s op onder andere YouTube, CTV en socials; en met abri's op plekken waar veel ouders met kinderen komen, zoals indoor-speeltuinen, worden ouders in de juiste context bereikt.  

Credits:

Klant: RIVM – ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport | Verantwoordelijk bij klant: Lea Visser - strategisch communicatieadviseur RIVM, Diana Verburg - senior communicatieadviseur RIVM | Bureau: Havas Lemz | Agency Producer: Havas Rise | Gedragsbureau: Duwtje | Media: Initiative | Productiepartij: Since88 | Regie - Tom Sibma | Executive Producer - Daan Dagevos | Producer - Ushani Karunadasa | DoP - Sam du Pon | 1st AC - Tein Brouwer | Gaffer - Thomas Jeninga | Styling - Indiana Roma Voss | Kinderbegeleider - Querinne Ottens | Fotograaf - Nick Harmsen | Grading - Roman @Kleurlokaal | Audio - Remco Sounds | Casting - Moeder Anne / Jut & Jul | Cast: Eva, Soufian & Taika | Geluidsstudio: Postoffice Voice Casting | Voice-over: Cynthia Abma  

www.nl.havas.com

www.rivm.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Havas voert reverse share split door in november 2025

10-10-2025 | 09:41:00
Communicatie- en mediagroep Havas heeft bevestigd dat het bedrijf een reverse share split zal doorvoeren van tien-op-één voor zijn gewone aandelen

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

Havas en Bolletje lanceren kruidnootburger als foodtrend

02-10-2025 | 16:30:00
De lancering is onderdeel van een campagne die inspeelt op de trend van onverwachte smaakcombinaties.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.