Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman

Het is druk op de arbeidsmarkt. Binnen enkele weken tijd na Marc Verschoor en Willem-Albert Bol nu alweer de derde kandidaat voor een toppositie in de lijst van Transfer van het Jaar 2025.

Per 1 september is Ubbo Maagdenberg is benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op. Happy Horizon, met zeven hubs in Nederland en klanten als Klaverblad, Intergamma, de centrale overheid, Logitech, Electronic Arts en Het Nederlandse Rode Kruis, wil onder zijn leiding de volgende groeifase ingaan.

De groep positioneert zich nadrukkelijk als strategische groeipartner voor klanten en wil naast autonome groei ook uitbreiden door overnames van complementaire diensten.

Visie op groei en innovatie

Ubbo Maagdenberg was eerder CEO van VML (WPP) en oprichter van Emark. Hij brengt ervaring mee uit zowel lokaal ondernemerschap als internationaal bureauleiderschap.

Maagdenberg: “Onder Happy vallen 24 labels. Ik kijk er enorm naar uit om de krachten in een platform te bundelen en er een next generation performance business van te maken. Happy is uniek gepositioneerd door de schaal, klanten, mensen, tech, data en de lokale aanwezigheid om het grootste platform van de Benelux te worden. Wij investeren fors in innovatie en AI om onze klanten zo efficiënt mogelijk te helpen groeien. Met directe, positieve impact op hun omzet en winstgevendheid.”

Integratie en cultuur

De afgelopen jaren groeide Happy Horizon hard, zowel autonoom als via acquisities, en bracht het een reeks gespecialiseerde bureaus samen onder één merk. Met de komst van Maagdenberg zet de groep in op verdere integratie van disciplines, versterking van leiderschap en het bouwen van een gedeelde performance-gedreven cultuur.

Walter van de Wege blijft actief betrokken bij de groep en legt zich toe op de buy & build-strategie.

Van de Wege: “Ubbo brengt precies wat Happy Horizon in deze nieuwe fase nodig heeft: ondernemerszin, commerciële drive én scherpte. Ik heb het volste vertrouwen dat hij de groep naar een volgend niveau brengt. Zelf blijf ik me richten op onze buy & build-strategie en het vinden van nieuwe, passende bureaus om de groep verder te versterken in nauwe samenwerking met onze investeerder MG Partners.”

www.happyhorizon.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon kansrijk bij Digital Impact Awards

30-07-2025 | 11:19:00
Happy Horizon is genomineerd voor twaalf Digital Impact Awards. De bureaugroep viel vorig jaar al vier keer in de prijzen.

Heidi Anthonis: Klantactivatie blijft onze kern

11-06-2025 | 08:45:27
In het gesprek met Bas Vlugt ging zij in op de rol van data in marketing, het belang van klantactivatie

Happy Horizon ontwikkelt studiekeuzetool voor Rijn IJssel

22-05-2025 | 16:02:00
De tool wordt onder meer gepromoot via TikTok, Snapchat, Meta en Google Display en leverde in korte tijd honderden leads op.

Campagne Cent Pur Cent richt zich op huid(on)zekerheden

22-04-2025 | 10:14:53
Cent Pur Cent zet in een campagne mensen met verschillende huidtypen, leeftijden en achtergronden centraal.

Jouw marketingbaan verdwijnt (wellicht) sneller dan je denkt

09-04-2025 | 13:24:00
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): Als jouw werk te herhalen is, te meten is of geen menselijk contact nodig heeft, dan zit AI al in de wachtkamer
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.