Gordon Heuckeroth en Froukje de Both vanaf 1 september op Radio 10

Duo moet daling luistercijfers doen keren?

 Gordon Heuckeroth en Froukje de Both zullen per 1 september 2025 de ochtendshow van Radio 10 van 06:00 tot 09:00 uur presenteren. Ze nemen daarmee de plek over van Lex Gaarthuis die na het vertrek van Gerard Ekdom in juni 2024 de Radio 10 ochtendshow is gaan maken. Lex Gaarthuis zal voortaan van 19:00 tot 21:00 uur te horen zijn op maandag tot en met donderdag. Edwin Ouwehand zal van 21:00 tot middernacht te horen zijn terwijl René Verkerk naar Radio Noordzee verhuist. Radio 10 heeft het afgelopen jaar te maken gehad met dalende luistercijfers sinds het vertrek van Gerard Ekdom en Rob van Someren.

Nieuwslezer

Hannelore Zwitserlood die ruime radio-ervaring heeft, zal de vaste nieuwslezer worden in de ochtend. De ochtendshow zal muziek, vaste rubrieken, humor en actualiteiten bevatten.

Eerder voor Talpa Network

Gordon Heuckeroth heeft eerdere radio-ervering en maakte in de periodes 2003-2005 en in 2007-2008 radioprogramma's bij respectievelijk het toenmalige Noordzee FM en Radio 538, beiden van Talpa (Network).Ook Radio 10 is onderdeel van Talpa Network. Froukje de Both maakte van 2002 tot 2012 programma's voor Radio 538.

Gordon Heuckeroth: “De geruchten deden natuurlijk al een tijdje de ronde, maar het is eindelijk officieel: vanaf 1 september 2025 zitten Froukje en ik samen in de ochtend bij Radio 10. Ik heb er zó veel zin in. Radio maken is voor mij altijd bijzonder geweest, en om dat nu dagelijks te mogen doen is als terugkeren naar het oude nest. Nu alleen nóg leuker met Froukje de Both naast me. Voor de luisteraars van Radio 10 is rustig wakker worden er niet meer bij: wij gaan zorgen voor energie, humor en vooral: een goed begin van de dag.”

Froukje de Both: “Toen dit op mijn pad kwam, hoefde ik niet lang na te denken. De ochtend is het leukste moment om mensen te raken, te laten lachen en even mee te nemen in een fijne sfeer. Gordon en ik kennen elkaar al jaren en ik kijk er enorm naar uit om met hem én de luisteraars iedere ochtend te beginnen.”

Dave Minneboo, creatief directeur Radio bij Talpa Network: “Met Gordon Heuckeroth en Froukje de Both hebben we twee sterke persoonlijkheden met veel media-ervaring en een grote liefde voor radio binnengehaald. Radio 10 staat voor gezelligheid en herkenbaarheid. Met de grootste hits aller tijden en dit gezellige duo belooft dat veel goeds in de nieuwe ochtend op Radio 10.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sky Radio The Christmas Station tot kerst te horen in Albert Heijn

06-12-2025 | 06:45:00
Vanaf 6 december tot aan kerst is Sky Radio The Christmas Station in alle winkels van Albert Heijn te horen

Sky Radio van feel good naar greatest hits

02-12-2025 | 01:15:00
Sky Radio zal zich vanaf begin 2026 voortaan focussen op greatest hits. Dit maakte Talpa Network tijdens het Talpa Media-evenement Connecting the Dots (voor adverteerders) bekend

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Talpa Media: connecting the dots in veranderend medialandschap

18-11-2025 | 12:33:00
Talpa Media positioneerde zich op maandag 17 november 2025 voor meer dan 500 relaties in Amsterdam als een open netwerk met een volledig media- aanbod

Talpa Network zet in op dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer

17-11-2025 | 11:58:00
Talpa Network zet in op de dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer met gasten vanaf 5 januari 2026 op Net5. De talkshow zal elke werkdag om 20:00 uur worden uitgezonden
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.